Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjapp-og-enkel mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-07, 13:28   #1
Smil
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 13
Smil er på en erverdig vei

Kjapp-og-enkel mat

Jeg trenger noen tips til enkel mat å ha med... Ha med på f.eks tur i skogen, på shopping osv

Syns dette er noe av det vanskeligste. Spesielt når jeg er ute med barna, jeg kan liksom ikke bruke all verdens med tid til å forberede og tilberede mat til meg selv, jeg har nok å gjøre med 3 barn som skal ha mat/klær/skift.

Et annet eksempel er ute på shopping. Nå i sted så hadde vi en avtale på sykehuset, etterpå dro vi innom IKEA ... tiden gikk, og jeg var sååå sulten. Men kommer ikke på noe kjapt å spise som er "lov"

Det jeg har kommet på selv er å ha en atkins-bar i vesken, men er dette fy-fy ??? ( tar hvertfall 0 tid å forberede , hihi , og er et lite kjapt måltid )

Kom med tips er dere greie

__________________
uke 15-16: - 1,5 kilo Ketolyse
uke 16-17: - 2.0 kilo Ketolyse
uke 17-18: - 1.2 kilo Ketolyse
-Har gått ned 7.2 kilo siden februar/mars
BMI: 36
Smil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:32   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: kjapp-og-enkel mat

Opprinnelig lagt inn av Smil, her.

Jeg trenger noen tips til enkel mat å ha med... Ha med på f.eks tur i skogen, på shopping osv

Syns dette er noe av det vanskeligste. Spesielt når jeg er ute med barna, jeg kan liksom ikke bruke all verdens med tid til å forberede og tilberede mat til meg selv, jeg har nok å gjøre med 3 barn som skal ha mat/klær/skift.

Et annet eksempel er ute på shopping. Nå i sted så hadde vi en avtale på sykehuset, etterpå dro vi innom IKEA ... tiden gikk, og jeg var sååå sulten. Men kommer ikke på noe kjapt å spise som er "lov"

Det jeg har kommet på selv er å ha en atkins-bar i vesken, men er dette fy-fy ??? ( tar hvertfall 0 tid å forberede , hihi , og er et lite kjapt måltid )

Kom med tips er dere greie

Ferdiggrillede kyllinglår er genialt; Tar liten plass, er godt, metter, kan spises både varm og kald!

BTW: Velkommen hit og lykke til!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:34   #3
Tette80
Medlem
 
Tette80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 69
Tette80 er ny på veien

Sv: kjapp-og-enkel mat

Hei!

Er litt i samme situasjon som deg...2 barn og en del på farten. Det letteste syns jeg er å lage en liten salat dagen før, eller på mårran. Bare helt enkelt...i dag ble det litt grillet kylling, noen revne rapidsalatblader og lit finhakket blomkål. 1,2 gram karbohydrater og jeg ble ganske mett med et stort glass vann til, mens alle de andre på besøket lesset innpå med pannekaker med krem og blåbær *misunne misunne*

Ellers syns jeg edet er greit å smøre nistepakke. Har laget det brødet som står bakpå ketolyse bakemixen, men syns ikke det smakte noe godt. Skal senere i dag prøve å bake det lavkarbo helkornbrødet som jeg har fått oppskrift på her inne...å hva med å ha hardkokt egg og skinke på et par slike skiver med seg på tur, shopping eller besøk?

Ååå...jeg savner enda å kjøpe et rundstykke å banan jeg =)

__________________
Tette80
Tette80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:40   #4
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: kjapp-og-enkel mat

Nøtte muffinsene til Nille er geniale

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:45   #5
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: kjapp-og-enkel mat

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Nøtte muffinsene til Nille er geniale

Helt enig.....og pølse og ostemuffinsen

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:45   #6
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: kjapp-og-enkel mat

Jeg pleier å ta med meg noen tomater jeg, hvis det er fare for at jeg kan bli sulten...

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:48   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: kjapp-og-enkel mat

En boks med makrell i tomat er også et godt nødmåltid Og enkelt å ha i veska.
Noen nøtter og Babybel ost også.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:50   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: kjapp-og-enkel mat

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Helt enig.....og pølse og ostemuffinsen

AKA PIPP!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:56   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: kjapp-og-enkel mat

Selleristang og 1 boks tine kremost, gulost i skiver, skine (evt skinke og ost sammen i ruller), et par karbonader, omelett, polarbrødene til ziggy med pålegg, et par kokte egg med reker ved siden av, 1 boks tunfisk med majones og purre, avocado med spekeskinke, grillet ribbe fra varmdisken på supern, middagsrester....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 20:56   #10
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Kjapp-og-enkel mat

Jeg baker "Naboens brød", som står på Ketolyse bakemixen, og synes den er knallgod!!! Mye smak og mye å tygge på. Nesten som grovt dansk rugbrød, men uten den litt sure smaken.

Så lager jeg brød-muffins:
Det jeg ofte gjør er å ta litt av deigen/røren og har i en god del smårettbacon og revet ost. Setter papirformer i muffins-bake-brettet og fyller opp litt over halvveis i formen. Her kan du jo bare bruke det fylled du liker og har for hånden.

Putter det i fryserern og tar frem 1 eller 2 (helst 2 for de to små jentene vil alltid smake på det mamma spiser...) og legger dem i en liten plastpose i veska når jeg skal ut.

Da trenger du ikke forberede noe annet enn å huske å legge dem i veska. Og noen ganger er det også mer enn nok.....

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:04   #11
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Kjapp-og-enkel mat

Ehh... og hvis jeg har glemt muffinsene på kjøkkenbenken mens jeg skulle hjelpe en av jentene med noe på vei bort til veska....

Da kjøper jeg en pakke ost i skiver og eller kokt skinke i nærmeste storkiosk eller bensistasjon Bedre enn ikke noe!!

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om mat og helse (ikke bladet!) Huldr Fysisk og mental helse 1 17-03-06 10:10
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no