Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Optimale Smoothies

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-06, 01:29   #51
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Optimale Smoothies

Hvis man ligger lavt paa karbohydrater fra foer, saa er det ofte riktigere aa spise mindre proteiner paa bekostning av enda mer fett. Mener ikke at det noedvendigvis er riktig for deg. Foelte bare for aa nevne det saann generelt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 01:33   #52
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Hvis man ligger lavt paa karbohydrater fra foer, saa er det ofte riktigere aa spise mindre proteiner paa bekostning av enda mer fett. Mener ikke at det noedvendigvis er riktig for deg. Foelte bare for aa nevne det saann generelt.

Ja, jeg har begynt å tenke på det ... om jeg bør spise mindre protein. Men her er jeg litt forvirret, må jeg innrømme ... Ligger ikke dagsbehovet for protein på ganske fast nivå uansett fettmengde?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 20:10   #53
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Optimale Smoothies

'Drar opp denne i håp om flere Optimale Smoothies oppskrifter..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 23:41   #54
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Optimale Smoothies

Dytter jeg også...

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 13:08   #55
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 45
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

OE smoothie #1

3-4 stk hele egg
75 gr Meierismør
25 gr Kesam med vanilje, evt utskrap av ei vaniljestang
150 gr Rømme
50 gr mandler
100 gr frosne jordbær/bringebær/ skogsbær el.l.

Ha alt i blenderen, sett på lokket, og kjør til smoothien er slik du ønsker den.

Blei utrolig fornøyd med denne, har variert med å bytte ut noe av mandlene med peanøtter, pistasjenøtter eller hasselnøtter. Ellers har jeg også hatt i litt 75% sjokolade...

Skal prøve å bruke utskrap av en vaniljestang istedet for Kesam en gang, tror det blir bedre smak av det...

.

Har du ikke no søtstoff i???
Jeg prøvde denne og holdt på å brekke meg, ble litt bedre da jeg tok litt fruktose i. Mener du seriøst at denne er god altså???

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:57   #56
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av mima, her.

Har du ikke no søtstoff i???
Jeg prøvde denne og holdt på å brekke meg, ble litt bedre da jeg tok litt fruktose i. Mener du seriøst at denne er god altså???

*ler*

Jupp, jeg syns den er skikkelig knall!!! Jeg er så og si avvent av søtt, så jeg syns Kesamen med vanilje og bærene er nokk i massevis...

Så om den ikke blir søt nok for deg, kan du jo bruke Splenda, fruktose eller sukrin.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 17:59   #57
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Optimale Smoothies

Den kesamen med vanilje er KNALLgod!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:06   #58
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 45
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

*ler*

Jupp, jeg syns den er skikkelig knall!!! Jeg er så og si avvent av søtt, så jeg syns Kesamen med vanilje og bærene er nokk i massevis...


.

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Den kesamen med vanilje er KNALLgod!!!

He he, skjønner at jeg har et stykke igjen til å bli "vant" med smaken og konsistensen. For det første er vaniljekesam ikke KNALLGODT, men ok. Og for det andre så skal jeg ha oppi det dobbelte med bær tror jeg. Går det ut over karbene det da, eller har det ikke så mye å si?

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:21   #59
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

Opprinnelig lagt inn av mima, her.

He he, skjønner at jeg har et stykke igjen til å bli "vant" med smaken og konsistensen. For det første er vaniljekesam ikke KNALLGODT, men ok. Og for det andre så skal jeg ha oppi det dobbelte med bær tror jeg. Går det ut over karbene det da, eller har det ikke så mye å si?

Hvis du dobler fra 100 til 200 gram med f.eks bringebær, så vil det totale antall karber i smootisen øke med 3,2.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 23:41   #60
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Optimale Smoothies

Jeg synes den er knallgod jeg...Kan gjerne sitte og spise bare den...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:56   #61
Husmusa
Medlem
 
Husmusa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: På jæren
Alder: 53
Innlegg: 53
Husmusa er ny på veien

Sv: Optimale Smoothies

Min smoothie :

2 ss vaniljekesam,
1 ss fedons Fruktose
en god neve med skogsbær
liten fløteskvett
litt rapsojle
1 kiwi

Hvordan tror dere denne er

__________________
Klem Husmusa
siden 12-01-11


Min Hverdag
Husmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 23:52   #62
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Optimale Smoothies

Gammel tråd som jeg fikk lyst å "sparke opp" :-)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke oljer smaker godt i smoothies? Iset Generell ernæringsdebatt 20 22-02-06 13:20
Tofu smoothies Marianne Smoothies / drikke 0 29-07-05 13:19
To smoothies om dagen - for mye av det gode? Tingeling Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 09-06-05 22:01
Den optimale smoothie Summer Lavkarbo generelt 73 17-04-05 15:32
Smoothies Marianne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 12-10-04 20:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no