Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvis man sprekker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-05, 18:56   #1
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Hvis man sprekker?

Jeg har holdt på i 2 mnd nå, har ikke sprukket enda, men hva skjer hvis man unner seg litt av det man ikke skal ha? Blir man dårlig av det?
Vil vekta stoppe lenge ?
Jeg har falt ut av ketosen noen ganger (eksprimentert med søtningsmidler)
men jeg kommer fort tilbake i ketose igjen

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 19:03   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det kommer jo an på hvor mye du sprekker, og hvor godt du tåler det. Når jeg sprekker så er jeg ute fysisk og mentalt i en ukes tid... Blir det flere sprekker etterhverandre blir det ikke helt bra... kan vi si...

Men med tanke på vekten så skal du nok være i rute igjen etter 2-3 dager ved en enkelt normal sprekk.

Hold deg uten sprekk til du når målet! Det er det eneste og beste rådet du kan få! Skulle du sprekke - rett det opp igjen med en gang - og vær skikkelig dedikert alle måltid de neste 72 timer

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 19:28   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har heller ikke erfart "sprekker" hvor jeg har mistet alle hemninger og spist til jeg har tryna. MEN jeg har hatt et par mer eller mindre planlagte høykarbo måltider. BEGGE gangene ble jeg dritdårlig og det frister IKKE til gjentagelse.

17. mai i fjor spiste jeg gravlaks med fløtestuede poteter + bløtkake med vanlig sukker i kremen + vaniljekrem i. Ikke lenge etter middagen følte jeg med oppblåst, kvalm og svimmel. Jeg var varm i hue og hadde bare lyst til å gå å legge meg. Heldigvis fikk sambo meg med på golfbanen, - og med et par tre liter vann og en runde golf kom jeg meg igjen.

Andre gang var i ferien. Vi var på Isle Of Wight og skulle besøke en italiensk restaurant hvor de har en kjent italiensk kokk som lager vannvittig god mat. Og jeg spiste hvitløksbrød, pasta og et eller annet med vanlig is (italiens is..... ) til dessert.
Samme som 17. mai skjedde. Og denne gangen var jeg sjuk til langt utpå dagen etter !

Hvis du har en ukontrollert sprekk, så drikk mye vann, kom deg ut i frisk luft og gå en tur. Det er mitt lille råd !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 01:54
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no