Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-09, 02:23   #1
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Er det noen som spiser Atkinsbarer på Atkinsdietten? Etter at man trekker fra sukkeralkoholene inneholder de jo bare 2.5 karbo. Men jeg sr for meg at disse stagnerer vektnedgangen?

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 08:49   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Disse kan nok stagnere vektnedgangen ja.

Jeg ville råde deg til å ligge unna sukkerfri sjokkis og Atkinsbarer nå i starten, og heller spise ren og variert mat så godt du klarer. Etterhvert som du nærmer deg målet, kan du sikkert prøve deg på en Atkinsbar.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:08   #3
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Jeg elsker aktins bar, er det som klarer å få meg til å slutte å spise godis.. at det er mulig å ta seg en bit i ny og ne og ikke være helt slanke friiik... Må kunne unne seg noe godt innimellom

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 15:15   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Vet ikke helt om jeg er enig med deg der ross..
Er det virkelig verdt å bruke 30 kroner på noe som gir deg rumlemage, ikke inneholder en naturlig ting i seg, kan gi deg ekstra søthunger og som stopper vekktapet ditt?

Hvorfor må vi alltid belønne oss selv med mat?

Atkinsbarer er forresten IKKE lurt å spise i fase 1 på atkins. Det handler tross alt om å rense ut kroppen og holde seg unna alt som kan stoppe opp vektnedgangen.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:47   #5
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Jeg ble nettopp litt forvirret. Jeg har holdt meg til informasjonen på forsiden av Atkinsbaren jeg bruker nå (Chocolate peanutbutter bar, bestilt på ebay) hvor det står 2g net carbs. Jeg har ikke studert baksiden nøye før nå. Der står det ang innholdet:

Nutrition information per serving (1 bar)

Total carb 22g
-Dietary fiber 10g
-Sugars 1g
-Sugar alcohols 0g

Hva er de resterende 11g og hvorfor teller liksom ikke de. Ut fra dette ser det jo ut som det er 12g karber pr bar, hvorfor er bare 2 av dem tellende?

På den norske jeg har (chocolate hazelnut crunch):

Nutrition information per serving (1 bar)

Total carb 18g
-sugars 1g
-polyols 15g
-glycerine 11g
dietary fiber 5,4g

Her ville jeg regnet 3 karber, og på pakka står det 2,8g , så det stemmer jo bedre.

Men så står det med en liten stjerne på begge:
The net carb count helps you count carbs that impact blood sugar. Good carbs, those that are better for you, have a lower blood sugar impact.

Vil det si at jeg har blitt lurt hele tiden? At de karbene som er der, men som de "ikke teller" faktisk også påvirker blodsukkeret, bare at i mindre grad (lavere GI?)? Det kan jo forklare en del!

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:11   #6
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Jeg skjønner godt du er forvirret. Innholdsfortegnelsen på den første baren skjønte heller ikke jeg noe av
Det kan jo se ut til at den inneholder betraktelig mere karber som vi må telle med, uavhengig av om de er høye eller lave, enn vi kan tillate oss

Men nummer to der, den skjønte jeg

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:31   #7
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Hoff! Jeg testet en atkinsbar i går... klokka var 16, jeg var i byen og hadde glemt å spise lunsj. (Idiotisk.) Desperat som jeg var styrte jeg innom en helsekostbutikk og kjøpte en bar.

Den smaker "forbudt", altfor søtt. (Jeg var ikke godtesjuk, jeg var sulten!) Den inneholder ikke-naturlige ingredienser. Den ga meg magerumling som jeg ikke har hatt siden jeg startet kuren.

Neste gang får jeg heller kjøpe meg en kjøttbit ett eller annet sted.

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:38   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Det er lett å bli forvirret mht disse Atkinsbarene ja.
Jeg går ihvertfall IKKE ned hvis jeg spiser dem...dumt at de liksom skal være sånn "lovlige"...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 11:59   #9
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Atkinsbar inneholder jo 1% sukker, fortsatt lov?

Jeg tåler dem fint, og jeg har ikke alltid jernvilje, så jeg synes de er greie å ha som krise-løsninger. Men jeg er veldig bestemt på at de ikke skal erstatte mat. Heldige dere som er helt korrekte når det gjelder kosthold, men jeg vil ikke være det. Jeg vil kunne spise noe godt engang i mellom, og gjør det med god samvittighet.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkinsbar fra USA? Telefon Lavkarbo generelt 23 08-01-10 23:29
Atkinsbar lura Spørsmål og svar 11 07-02-09 14:14
Atkinsbar! Cammis Spørsmål og svar 2 24-01-09 11:52
Atkinsbar Annhild Induksjonen 7 11-10-08 12:48
Atkinsbar bolleklumpen Lavkarbo generelt 3 30-05-07 09:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no