Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-05, 19:32   #1
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Alkohol..

Jeg vet dette er spurt om litt før (i ulike diskusjoner). Meen, spør heller i en samlet en (kanskje noen andre og som lurer på dette).

Jeg fikk plutselig eenda et dilemma..Jeg skal på Påskeferie til Oslo, så får jeg muligheten til å dra ut på byen, og jeg har jo lyst på en fest. Men hva burde jeg drikke (har ikke tenkt å drikke noe ute, men på vorspiel)? Er kanskje vanskelig å svare på siden jeg har et nokså.."merkelig" kosthold (se gjerne i dagboka om dere vil se hva jeg mener). Tror jeg har holdt meg unna masse karbohydrater, så hva er bra da? Jeg vet at mindre er bedre (helst ingenting), men om jeg nå bestemmer meg for å drikke litt?

Hvilke ØL har lite karbohydrater?
Er hvirvin bedre? (liker ikke rød).

Uff, så mange fristelser..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:11   #2
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg har lest om noe kalt "Red Light" men finner ikke ut hvem som lager ølet, eller hvem som selger det. Hansa har noe kalt ULTRA. Har noen smakt det, og hvor får man kjøpt det? Finnes ikke på min "stor-REMA" her i Trondheim, men siden det er i Oslo jeg skal være, så kan jeg kanskje sjekke der?

Noen som har tips til butikker som selger lav-karbo øl i OSLO?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:27   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det har kommet flere lavkarboøl, en som heter ultra, også tror jeg det er en som heter pure vin er også greit. men som du skriver, lite eller ingenting er best

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:30   #4
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, det var vel ca. det jeg fant ut..Lurer på HVOR farlig det der, og for meg? Jeg er jo ikke såå lav karbo, jeg vel? (er litt usikker på om jeg kanskje er det?) Hum..Klarer ikke regne ut heller Huff, jeg er da håpløs, eller hva Aline

Har du forresten sett det i noen butikker?? Evt. i Oslo?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:38   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Rødvin er best, tørr hvitvin går an, ligg langt unna øl. Litteraturen anbefaler ikke sprit, selv har jeg ikke så store vektutslag på en liten whisky i ny og ne.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:44   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

har ihvertfall sett ultra på rema 1000 i bergen, så da har de det sikkert i oslo også. har sett red light på rema 1000 ved eldorado kino

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:59   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Da får jeg løpe dit om jeg ikke finner det Hehe, så vet jeg vertfall EN plass dem (nesten) helt sikkert har det..Takk for tipset

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 21:25   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Har ikke undersøkt så mye men har funnet noen og både Hansa Ultra og Lysholmer pure har bare halvert innholdet av karbo,men på Rema får du nå kjøpt grans 80% reduksjon på flaske,så da blir det vel ca 2.5 karbo pr. flaske i forhold til de vanlige 13.

Og skal du drikke hvitvin så hold deg unna de tyske, de er ofte ganske søte.

Sprit inneholder stort sett ikke karbo,men det gjør derimot blandevannet. Så pass opp

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 22:27   #9
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, jeg har allerede tenkt på det. Hehehe, drikker ikke sprit, så det er jo liksågreit. Rødvin drikker jeg heller ikke. Jeg er veldig glad i øl Og det er sikker..en eller to månder siden sist jeg drakk det. Er det et LavKarbo øl Grans har eller? Skal selfølgelig lete etter det. Ingen som har en konkret butikk? Aom Aline? Kjekt, er ikke så kjent med hvor det ligger store butikke i Oslo så

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!


Sist redigert av Amica : 15-03-05 kl 22:38.
Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 16:10   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ja, jeg har allerede tenkt på det. Hehehe, drikker ikke sprit, så det er jo liksågreit. Rødvin drikker jeg heller ikke. Jeg er veldig glad i øl Og det er sikker..en eller to månder siden sist jeg drakk det. Er det et LavKarbo øl Grans har eller? Skal selfølgelig lete etter det. Ingen som har en konkret butikk? Aom Aline? Kjekt, er ikke så kjent med hvor det ligger store butikke i Oslo så

Grans selges jo i alle Rema butikker,og de har sikkert fått det inn de fleste steder,både små og store,men merk at de selges på flasker og ikke boks

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 16:21   #11
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ååh, men flasker er egentlig best, tar så innmari lang tid å drikke av boks Takk for tipset, skal selfølgelig sjekke i "stor-Rema`n" min her (men synes forøvrig ikke dem har "noe" der).

Takk for tips og hjelp alle sammen

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 22:07   #12
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Brennvin og light brus = 0 karbohydrater

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 15:04   #13
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ååh, men flasker er egentlig best, tar så innmari lang tid å drikke av boks Takk for tipset, skal selfølgelig sjekke i "stor-Rema`n" min her (men synes forøvrig ikke dem har "noe" der).

Takk for tips og hjelp alle sammen

Var forøvrig på meny i dag for å kjøpe estragon og diverse andre urter, og der så jeg
Red Light,så jeg grabba til meg 1.Det er halv liters boks,men du vet det går an å helle det over i glass da Nå ligger den i kjøleskapet,så det spørs om jeg ikke prøver den i kveld
Vet ikke om dere har meny der du bor jeg,men de har det helt sikkert vaffal. Eventuelt Maxi butikk eller kanskje coop mega. Bare se etter røde bokser i spesialhyllene
Red light har bare 2.5 karbo på en halvliter ellers lykke til videre.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 00:07
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
kaffe og alkohol lobo Induksjonen 1 14-07-04 14:52
Alkohol på Atkins Zoë Atkins kosthold 4 23-04-04 11:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no