Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Syklus på bærtur

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-07, 11:37   #1
Luska
Seniormedlem
 
Luska sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 540
Luska har en fantastisk aura rundt segLuska har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Syklus på bærtur

Jeg har PCOS og har brukt Metformin i snart 2 år. Syklusen min ble stabil med en gang jeg begynte på Metformin og har holdt seg slik - helt til nå! Ettersom jeg prøver å bli gravid, følger jeg jo med når jeg har eggløsning . Nå er jeg på dag 29 i syklusen, og eggløsning har ennå ikke kommet. Er det Ketolysekuren som har tullet med syklusen min?? Hadde jo trodd det skulle være omvendt. Normalt ville jeg ha ventet mensen om en 3-5 dager. *sukk* Ikke lett å få til noe prøving når det er slik

Noen andre som har opplevd det samme?

__________________
Min Journal

Luska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 11:55   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Syklus på bærtur

Opprinnelig lagt inn av Luska, her.

Jeg har PCOS og har brukt Metformin i snart 2 år. Syklusen min ble stabil med en gang jeg begynte på Metformin og har holdt seg slik - helt til nå! Ettersom jeg prøver å bli gravid, følger jeg jo med når jeg har eggløsning . Nå er jeg på dag 29 i syklusen, og eggløsning har ennå ikke kommet. Er det Ketolysekuren som har tullet med syklusen min?? Hadde jo trodd det skulle være omvendt. Normalt ville jeg ha ventet mensen om en 3-5 dager. *sukk* Ikke lett å få til noe prøving når det er slik

Noen andre som har opplevd det samme?

Når du begynner med lavkarbo, så stabiliseres hormonene, men i starten kan det bli litt uregelmessig, for syklusen stabiliserer seg igjen... jeg hadde eggløsning en gang hver 9-18 mnd før jeg begynte med lavkarbo. Det tok et par-tre mnd før jeg ble stabil, og da ble jeg så stabil at jeg har en syklus på 28 dager når jeg ikke tar p-piller

vil tro din syklus også vil stabilisere seg om en stund... skjønner at du er utålmodig med prøving og slikt...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 21:47   #3
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Syklus på bærtur

Opprinnelig lagt inn av Luska, her.

Jeg har PCOS og har brukt Metformin i snart 2 år. Syklusen min ble stabil med en gang jeg begynte på Metformin og har holdt seg slik - helt til nå! Ettersom jeg prøver å bli gravid, følger jeg jo med når jeg har eggløsning . Nå er jeg på dag 29 i syklusen, og eggløsning har ennå ikke kommet. Er det Ketolysekuren som har tullet med syklusen min?? Hadde jo trodd det skulle være omvendt. Normalt ville jeg ha ventet mensen om en 3-5 dager. *sukk* Ikke lett å få til noe prøving når det er slik

Noen andre som har opplevd det samme?

Hei Luska

Det som er med denne sykdommen/lidelsen er at man må ha tålmodighet! Har PCOS selv, siden 98. Jeg hadde ikke mensen på tre år jeg! Begynte med Metformin og greide og få i gang syklusen sånn noenlunde etterhvert. Gikk ned tjue kilo med Metformin, men måtte slutte for jeg ble syk av pillene til slutt (har skrevet litt om det i introduksjonstråden i forumet hvor man presenterer seg...) La på meg igjen etter slutten med pillene (selføøøøølgelig! ) Da gikk det rett vest med både mens, syklus og vekten. (Legen min suuuuuuuuur!!)I mars fjor begynte jeg på Atkins. Da hadde jeg ikke hatt regelmessig mens på leeeeeeeeeeeenge! På dette året som er gått, har det skjedd noe med kroppen min i tillegg til å gå ned 24 kilo. Mensen begynte saaakte men sikkert og bli regelmessig, uten hjelp av piller! Og nå? Nå kommer den på dagen(!!) hver tjueåttende dag! Så regelmessig var jeg ikke engang når jeg gikk på Metformin! Så det jeg kanskje tror er at først så omstilte hormonene seg til pillene du tok, men så måtte kroppen omstille seg etter den kostomleggingen du har begynt med i tillegg. Jeg tror at ting vil rette seg etterhvert jeg, men med hormoner og slikt tar gjerne litt tid før det retter seg. Prøv og vær tålmodig og se ting an. Retter det seg ikke kan det jo hende det er en konflikt mellom kroppen din og medisinen. Jeg greier meg i hvertfall fint uten medisinen FORDI jeg går på lavkarbo. Legen min er fryktelig fornøyd med meg, og roser meg så fælt at jeg blir flau Han hadde aldri trodd at jeg skulle kunne greie meg uten Metformin, så sterkt plaget jeg var med PCOS. Jeg sier IKKE at du skal kutte den ut! For all del! Jeg bare forteller deg at mine erfaringer er at jeg oppdaget at hormonbalansen retter seg opp når man går på lavkarbo. Men når det gjelder og forsøke og bli gravid, har jeg og mannen min måtte avfinne oss med at vi aldri kan bli foreldre desverre. Men det er på grunn av meg og min skrale helse. Så der har jeg ingen erfaring desverre, Luska. Men det er jo mange andre her inne som kan svare deg på det
Lykke til og håper ikke innlegget var helt på siden av det du lurte på.... Hvis det er det, så beklager

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:41   #4
Luska
Seniormedlem
 
Luska sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 540
Luska har en fantastisk aura rundt segLuska har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syklus på bærtur

Tusen takk for svar, begge to Vet ikke om jeg tør å kutte ut Metforminen, må høre med legen, har time 21.mai. Spent på hva han sier om vektnedgangen min, håper han blir fornøyd.

__________________
Min Journal

Luska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:53   #5
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Syklus på bærtur

Opprinnelig lagt inn av Luska, her.

Tusen takk for svar, begge to Vet ikke om jeg tør å kutte ut Metforminen, må høre med legen, har time 21.mai. Spent på hva han sier om vektnedgangen min, håper han blir fornøyd.

Lykke til med legetimen!
Som jeg sa så sier jeg ikke at du skal kutte den ut, ville bare si at det fungerte for meg. Men vi er alle forskjellige vettu. Man skal aldrialdri kutte ut medisiner uten i samråd med legen sin. Tror han kommer til og bli fornøyd med deg jeg, som har greid og gå ned! For det er nemlig ingen LITEN oppgave når man har PCOS
Nevnte jeg... ? (hihi)

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 09:55
Menstrajon syklus og kosthold. sweet_junkie Stoffskifte / hormonproblemer 1 22-01-05 18:30
Vektendringer gjennom syklus guro Generell ernæringsdebatt 5 29-11-04 21:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no