Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 17:42   #1451
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

En eggerøre med bacon, purre og h-melk som faren min (ikke lavkarbomann) lagde. Og den var stekt med soyaolje og jeg kjente soyaoljesmaken. Jeg ga ham en lekse i hvorfor man ikke steker med slike oljer og anbefalte ham å helle ut soyaoljen i vasken. Tviler på at han gjør det, men kanskje han tenker seg litt mer om før han bruker varmpressede oljer, og forhåpentligvis steker i meierismør i stedet for oljer.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 15-10-10, 18:15   #1452
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

antrekått med bærnes...brokkoli, wok med sjamp, selleri og løk, og blomkålmos

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007
Gammel 15-10-10, 18:33   #1453
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Her blir det mørbrad med broccoli, stekt sopp, rødvinssaus og kryddersmør ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 15-10-10, 18:47   #1454
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg skal drikke hvitvin i dag, og har spist knekkebrød med ost og salami (samme som frokosten, hehe), og hvis jeg orker så skal jeg lage en pizza. Det blir alltid rester igjen, og det er sikkert godt å ha i morgen tidlig...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-10-10, 17:47   #1455
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lefse merd fårepølse, purre og philadelfia ost,
Fårikål
Varm epledessert med is(til de som vi ha det)

Sjampis, øl og akevitt eller vin til de som vil ha det

Bris kan de også få....

Snart

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 16-10-10, 20:42   #1456
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ytrefiletbiff med ostegratinert brokkoli, og ketchup/majones-dressing

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-10-10, 21:50   #1457
skytten83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 27
skytten83 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det taco med en ny vri. lagde 150 gram kjøttdeig som jeg stekte i en mix av spiskummin, urtemix og chili spicemix blandet inn litt vann å det ble jo nesten bedre en vanlig tacopulver hadde salatmix og hjemmelaget hvitløk og urtedressing av cf.. DRIT GODT var det

skytten83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette for meg.
Gammel 16-10-10, 22:12   #1458
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Taco med LenaBeatrice sitt hjemmelagede tacokrydder http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...laget-krydder/

Beste tacoen jeg har smakt! Halvparten av korianderen ble erstattet med oregano. I tillegg hadde jeg i bittelitt salt.

Nydelig!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-10-10, 22:23   #1459
skytten83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 27
skytten83 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Taco med LenaBeatrice sitt hjemmelagede tacokrydder http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...laget-krydder/

Beste tacoen jeg har smakt! Halvparten av korianderen ble erstattet med oregano. I tillegg hadde jeg i bittelitt salt.

Nydelig!

Ser det var ikke langt unna det samme som jeg lagde gitt. er spisskumin som setter den gode smaken. Takk for tipset

skytten83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette for meg.
Gammel 17-10-10, 22:06   #1460
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kalvestek med Nannahs poteterstatning, rosenkål, sjalottløk og rørte tyttebær.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-10-10, 23:22   #1461
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Entrecôte med brokkoli, rosenkål, purre og champignon og med en karri-CF-saus. Tror ikke jeg klarer å gå lei sausen...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 18-10-10, 01:48   #1462
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Moussaka med tzatsiki og gresk salat. Det var goodie!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-10-10, 11:33   #1463
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ribbe, fløtekokt rosenkål, grønne festgrønnsaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 18-10-10, 17:22   #1464
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt flesk med champignon og sjalottløk surret i rømme og fleskefett

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-10-10, 17:23   #1465
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg spiste buffet på et utested. MYE lavkarbomat!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-10-10, 17:29   #1466
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Svinestrimler, fløtesaus med seterrømme i, sopp og brokkoli Siden jeg er lavkarbo så blir det bare litt saus, og mye kjøtt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 18-10-10, 18:34   #1467
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt kyllingfilet, surret sammen med stekte kantareller i fløtesaus. Brokkoli var følge i dag....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 18-10-10, 18:46   #1468
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacokjøttboller med salat og tzatziki!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-10-10, 18:58   #1469
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ungsau i kål på tredje (og siste) dagen.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 18-10-10, 21:03   #1470
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Rester av kalvesteika

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-10-10, 12:55   #1471
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha god middag altså- myste innom en blogg og fant denne oppskriften:
http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...omater-og.html

Siden jeg ikke orket springe ned på maskinen, laget jeg etter eget hodet. Brukte bacon, kjøpte en megapakke i Danmark, smurte på rød pesto og la på inderfileten. Snurret den sammen og la den i illfast form, klar til ovnen før middag. Har også laget klar en form med fløtegratinerte brokkoli og blomkål. Ikke standar midt i uken middag, men har så mye i frysen, at vi bare må begynne å spise. Jaktsesong nå, og snart kommer vel manne hjem med elg

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 19-10-10, 14:19   #1472
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag tenkte jeg brennende kjærlighet med blomkålmos istedetfor potetmos

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 19-10-10, 15:27   #1473
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med gratinert blomkål til
Lager stooor porsjon...så vi har middag i to dager.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 19-10-10, 17:44   #1474
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tredje og siste runde av ei diger gryte med fårikål, lagd på lammestek. Namme.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 19-10-10, 21:24   #1475
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sashimi Fra Oslos beste Sushi Take away i følge oslopuls. Også kuttet jeg litt avocado ved siden av, og dyppet bitene i litt sesamfø.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no