Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Vektnedgang og PCOS...

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-06, 10:43   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Vektnedgang og PCOS...

Er litt fortvilt. Nå har jeg riktignok ikke vært så flink de siste dagene, men siden mai 05 har jeg holdt meg til lavkarbo (Lindberg/F2) og har lagt på meg ca 5 kg på den tiden. Jeg har skeiet ut noen få ganger, men synes allikavell det er urettferdig at jeg ikke går ned.

Jeg vet at det er vanskelig å gå ned når man har PCOS, men hadde håpet jeg skulle greie det uten ketose.

Tenkte å høre med dere andre hvilken filosofi dere følger, og hvordan det fungerer for dere

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:39   #2
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeg går på ketolyse, og har kun vært ute av ketose noen få timer siden jeg begynte 23.okt. Har tatt av 16 kilo på den tiden, så det funker kjempefint på meg! Jeg har aldri prøvd lavkarbo uten å være i ketose, men jeg har prøvd så og si alt annet - uten å gå ned...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:35   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Begynner på en måte å gå opp for meg at jeg må kapitulere ang ketoseskrekken min... men jeg skal prøve litt south beach først tror jeg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 14:08   #4
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Min erfaring er at ketose fungerer best

Jeg lurer også på noe ang. denne hersens PCOS

Våren 05 tok jeg en oprasjon hvor de stakk hull på alle cystene mine, da satt jeg inn hormonspiral og fikk etterhvert stabilisert stoffskiftet mitt rundt juletider 06. I januar og februar gikk jeg ned endel kilo - ca. 10 - ved å være i ketose men så stopper det opp. Har spist lavkarbo hele tiden men ikke vært i ketose de siste mnd.

Da jeg satt inn spiralen forsvant mine mageproblemer, hadde endel blødning de første mnd. men de forsvant etter hvert. Men i mai mnd. var jeg sykemeldt 1 uke pga store bekken/hoftesmerter - akkurat som om bekkenet låste seg (tok 1 voltreen-kur før det gav seg). Trodde dette var tilfeldig, men det viser seg at bekkensmertene har kommet hver mnd. med økt varighet og styrke for hver mnd. I oktober/november hadde jeg så vondt så lenge at det nesten gikk over i neste runde uten opphold. Min teori er at cystene har kommet tilbake sakte men sikkert og at PCOS'en har forverret seg - kan det være grunnen til at jeg stoppet opp i vektnedgangen i våres??

Prøver nå ut Armour for å se om det kan hjelpe - og til nå så har det vært positivt (har faktisk ikke hatt smerter i bekken eller mage siden 4 dager etter at jeg sluttet på tyroxin/liot. og begynte på Armour).

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 23:01   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeef, jeg tror nok du bør vurdere ketose ja.

  Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 23:19   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeef, jeg tror nok du bør vurdere ketose ja.

jeg tenker masse på det, men det er noe som sier meg at ketose ikke er bra...

skal lese Alines SB-bok først. tror ikke jeg orker å starte noe nytt i jula...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 01:21   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeef? Jeg har lest det et annet sted på forumet, men husker ikke hvor. Hvorfor vil du ikke inn i ketose?

Litt usikker, men er man ikke i ketose på SB? Jeg aner egentlig ikke, for den tiden jeg fulgte det, så visste jeg ikke så mye om sånt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 02:00   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Du kan jo ta en mnd med restriksiv Lindberg og skrive ned alt du spiser før du eventuelt prøver ketose. Kan fort bli en liten utskeielse her og en liten der som man glemmer når man ikke skriver ned hva man putter i gapet, og så er man kanskje ikke så flink over tid som man tror. Det jeg mener med restriksiv Lindberg er en meny uten C-måltider (ikke brød, pasta og ris), men med litt bær, frukt, nøtter og yoghurt.
Jeg har PCOS og gikk ned ca et halvt kg i uken med et slikt kosthold, men da hadde jeg jo mye mer å fett å ta av enn du har.
Funker ikke dette, så kan du prøve noen uker helt uten melkeprodukter og nøtter. Hvis det heller ikke funker, så er det nok ingen vei utenom ketose.

Foreslår ihvertfall at du kjører strengt regime i en mnd uansett hva du bestemmer deg for å prøve først, så ser du at du får i deg nok mat og nok fett og en hel måned uten noen som helst utskeielser.

Og jeg burde nok høre på mitt eget råd selv
Jeg begynner nok 25.desember hvis jeg får den digitale vekten jeg har ønsket meg til jul

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 08:29   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeg har jo til tider vært kjempestreng, og vært veldig flink også. Jeg skal lese den SB-boken og se. Men jeg har aldri egentlig skeia ut noe spesielt mye. Og melkeprodukter er det uansett ikke noe mye av her da, siden jeg ikke tåler det. Har vært litt naturell youghurt av og til, og i starten spiste jeg litt cc.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 09:53   #10
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Er litt fortvilt. Nå har jeg riktignok ikke vært så flink de siste dagene, men siden mai 05 har jeg holdt meg til lavkarbo (Lindberg/F2) og har lagt på meg ca 5 kg på den tiden. Jeg har skeiet ut noen få ganger, men synes allikavell det er urettferdig at jeg ikke går ned.

Jeg vet at det er vanskelig å gå ned når man har PCOS, men hadde håpet jeg skulle greie det uten ketose.

Tenkte å høre med dere andre hvilken filosofi dere følger, og hvordan det fungerer for dere

Heisann, pcos gjør at forbrenningen er dårligere, men det skal være mulig å gå ned i vekt for det. Min filosofi er lindberg med innslag av ingers rugbrød og rugsprø. Jeg tror at uansett hvilken filosofi man velger så må man ha kontroll på det som går inn. Enten man teller karbohydrater og må finne balansen mellom karbo, fett og protein, som i Atkins m fl eller om det er kaloritelling a la roede. Alt er krevende i starten, men dette vet du sikkert alt om!

Jeg vet ikke hva eller hvor mye du spiser eller om du trener eller hvor ofte/mye du skeier ut, men jeg har hatt problemer med å gå ned i vekt fordi jeg har spist for lite og trent for mye. Det er like uheldig som å spise for mye og trene for lite. Skal ikke være enkelt... . En måte å få kontroll er en elektronisk dagbok der jeg fører inn matinntak og trening. Der får jeg meg enkelte ganger en overraskelse. Både de dagene jeg skeier ut...... huff.... og på den andre siden, de dagene jeg har trent mye og spist altfor lite. Med en slik dagbok får man en pekepinn på hva man eventuelt kan rette på.

Jeg forstår du er fortvilet, men du kommer nok til å få mange tips som kan hjelpe deg på vei!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 09:56   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeg spiser alt for lite, men det har jeg alltid gjort. Spiser jeg mere, så blir jeg bare syk... jeg trener,men ikke så innmari mye. Jeg trener 3 ganger i uka, step eller styrke

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 10:23   #12
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg spiser alt for lite, men det har jeg alltid gjort. Spiser jeg mere, så blir jeg bare syk... jeg trener,men ikke så innmari mye. Jeg trener 3 ganger i uka, step eller styrke

Hei igjen! Tre ganger i uka med step og styrke er bare bra og ikke for mye! Synd at du blir syk av å spise mer for jeg har opplevd at når jeg spiser for lite så vil alt lime seg til kroppen. Alt jeg spiser går til lagring og det blir ikke sluppet taket i ett eneste fettmolekyl..... Men alt er relativt, for med å spise for lite mener jeg at jeg feks spiser 1300 kcal og trener 1600 kcal på en dag....samtidig så forbruker jo kroppen ca1200 kcal i rent vedlikehold..... Da er kroppen i hungersnød !!!!! Nå trener jeg lettere, tilsvarende ca 400 kcal pr dag og spiser det samme som før og går ned i vekt . Men vi har jo så forskjellige kropper. Jeg vet ikke hva som vil funke for deg. Du trenger nok en kickstart av et eller annet slag.

Hva er årsaken til at du bli syk av mer mat? Kan du finne en løsning på det? I allefall så er det slik med meg at om jeg i en periode spiser strengt og for lite så går jeg meg på en skikkelig overspisingssmell og spiser mye søppel en dag eller to. Og da er jo den strenge perioden bortkastet kan man si......

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 10:34   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeg ligger vell på en 800-1000 kcal pr dag på det jeg spiser. Spiser jeg mere mengde og en del matvarer så bare kaster jeg opp, så det er noe det ikke er så mye å gjøre med heller. jeg tåler ikke egg, melk,og mye fett. I tilegg til det opplagte høykarbomaten da, som hvetemel, sukker osv..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 10:47   #14
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg ligger vell på en 800-1000 kcal pr dag på det jeg spiser. Spiser jeg mere mengde og en del matvarer så bare kaster jeg opp, så det er noe det ikke er så mye å gjøre med heller. jeg tåler ikke egg, melk,og mye fett. I tilegg til det opplagte høykarbomaten da, som hvetemel, sukker osv..

Nei, da forstår jeg at det ikke er opplagt og enkelt! Har du prøvd oppfølging hos ernæringsfysiolog? Jeg har vært på Lindbergklinikken og hun var flink til å finne alternativ. Jeg fortalte hva jeg spiste og hva som er mine rutiner og så kom hun med forslag og alternativ.

For om du ikke tåler mye fett så blir ketose kanskje vanskelig? Ikke bra om du spyr opp igjen all maten Kanskje du skulle prøve en periode, med hjelp av en ernæringsfysiolog og støtte fra alle de erfarne her på forumet? Jeg er overbevist om at det ikke er farlig siden vi da i tilfelle hadde dødd ut som art på tidlig stadium. De var nok i ketose ofte i stenalderen

Ikke sikkert dette hjelper deg noe, men jeg føler virkelig med deg. Jeg vet hva det er å stange i veggen.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 10:56   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Jeg har lånt Alines South Beach bok, så jeg skal prøve å få lest litt i den nå i jula. tror de er litt mer restrektive på fettet enn en del andre filosofier, så skal jeg se hva jeg finner på...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 11:07   #16
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har lånt Alines South Beach bok, så jeg skal prøve å få lest litt i den nå i jula. tror de er litt mer restrektive på fettet enn en del andre filosofier, så skal jeg se hva jeg finner på...

Det høres lurt ut! Kanskje er det denne kickstarten som skal til for å få det til å løsne! Jeg ønsker deg all lykke til og gleder meg til å høre hvordan det går!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 12:35   #17
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg ligger vell på en 800-1000 kcal pr dag på det jeg spiser. Spiser jeg mere mengde og en del matvarer så bare kaster jeg opp, så det er noe det ikke er så mye å gjøre med heller. jeg tåler ikke egg, melk,og mye fett. I tilegg til det opplagte høykarbomaten da, som hvetemel, sukker osv..

Jeg må si det samme som Boxie.. Spiser jeg for lite stopper vektnedgangen.
Du spiser helt klart for lite, så dette kan vel ikke akkurat kalles et Lindberg-kosthold
Når det er sagt, så er det jo ikke så enkelt å gjøre noe med når du kaster opp.

Hva mener du med mye fett?
Når jeg begynte på lavkarbo og begynte med å ta trankapsler var jeg plaget med oppstøt. Etterhvert leste jeg på siden til Udos at dette er vanlig hvis leveren din ikke er i stand til å håndtere mengden fett du får i deg.
Du må altså venne leveren din til å tåle fett.
Tror det står flere steder på nettsiden til Udo, men det står ihvertfall her under:
"What is the maximum advisable dose of your oil blend?"
http://www.udoerasmus.com/FAQ/FAQ2_en.htm

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 13:01   #18
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Som jeg har sagt mange ganger jeefern (og jeg kviet meg litt for å si det igjen, men siden du selv spør......).

Det er ikke uten grunn at Lindberg i begge de to første bøkene sine, skriver at kvinner med PCOS helst bør ha konsultasjon hos Lindberg-lege.
Dette skriver han med tanke på blodprøver, stoffskifte, mm. Og evt. ketose. Dette kan legene som jobber for Lindberg masse om, og er de i tvil, så kontakter de Fedon direkte. Det samme gjelder ernæringsfysilogene som jobber under han. Hun jeg hadde tlf. konsultasjon med sist, kontaktet Fedon pr mail (han var i hjemlandet på ferie) og hun ringte meg tilbake etter at hun fikk svar fra han.

Tror også at en ernæringsfysiolog kunne hjulpet deg med maten, slik at du på ett eller annet vis kan få i deg nok mat.

Støtter deg uansett hva du velger.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 13:56   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Men det er jo ikke noe lindbergklinikker her i trondheim mum, og jeg har ikke akkurat så god råd at jeg kan ta meg råd til å drive å betale for konsultasjoner på private klinikker heller...

jeg hadde helst sett at jeg slapp unna ketose...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 15:56   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Men det er jo ikke noe lindbergklinikker her i trondheim mum, og jeg har ikke akkurat så god råd at jeg kan ta meg råd til å drive å betale for konsultasjoner på private klinikker heller...

jeg hadde helst sett at jeg slapp unna ketose...

Klinikken i Trondheim Klinikken i Trondheim er for tiden ikke i virksomhet pga etterutdannelse.

Anbefalt lege for Eurodiet er:
David de Clive Lowe
Gildeheimveien 3
7044 Trondheim

Tlf: 73 91 33 10

...sto det på Lindberg sine sider.

Og da er han "godkjent" Lindberg lege....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:06   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Får ringe han etter jul oghøre hva han tar for en time... jeg har bare 6000 kr prmnd å leve for, og 5500 av de går til å betale leilighet, så jeg håper han ikke er for dyr

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:14   #22
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Får ringe han etter jul oghøre hva han tar for en time... jeg har bare 6000 kr prmnd å leve for, og 5500 av de går til å betale leilighet, så jeg håper han ikke er for dyr

Du kan jo ringe Lindbergklinikken i Oslo og forklare saken, og spørre om du kan få tlf. konsultasjon. Og ta blodprøver på forhånd. Vet at de har vært litt restriktive på det de siste årene. Jeg fikk ta blodprøvene på forhånd i 2002, dro til lege i Oslo, men ernæringsfysiologtimen(e) hadde jeg pr tlf. Forklar at du har levd lavkarbo osv, økonomi mm, og hør hva de sier.

Lykke til!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:18   #23
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektnedgang og PCOS...

Men du skal vel ikke ha eurodiet da???

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:24   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang og PCOS...

hadde håpet å slippe pulver da... Tror ikke jeg er så overvektig..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Dere som har pcos Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 7 23-06-06 09:35
Bli kvitt PCOS Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 10 07-12-05 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no