Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-08, 14:23   #1
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Gastro- øsofageral refluks. Noen som har det her inne?

Jeg fikk diagnosen Gastro- øsofageral refluks for 8 år siden. Den ble oppdaget da jeg gikk til lege fordi jeg hadde problemer med å svelge mat...spesielt gulrot, av en eller annen grunn. Ble henvist til Aker, der jeg har gått til kontroll/samtale en gang i året siden. Da viste det seg at halsbrannen jeg hadde ikke bare var et etterslep fra mitt den gang første svangereskap, men en betennelse på spiserøret, pga et brokk jeg hadde fått der. Her står det litt om det.

http://www.gastrokir-ullevaal.com/reflukssykdom.htm

Det er altså en liten del av magesekken som har kommet på oversiden av en litt slapp lukkemuskel som skaper dette problemet.

Jeg har tatt medisiner for dette siden den gang, men har også hver gang blitt tilbudt en operasjon for å fikse det en gang for alle, så jeg slipper å ta medisiner, men jeg har alltid sagt at jeg vil prøve å gå ned i vekt først for å de om jeg kan få bukt med problemet på den måten...noe legen har vært enig i.

...den gang gikk jeg på GR og gikk ikke ned ett gramm på over et år, prøvde da å fikse det selv på min måte, men har egentlig ikke følt det har vært så vellykket!

Nå opplever jeg imidlertid at halbrannen kommer selv om jeg bruker medisin...hjelper selvfølgelig å drikke koffeinfri kaffe og små og ofte måltider, men jeg syns det blir teit å bruke medisiner og at de ikke virker så godt lenger...kan selvfølelig også være alt fettet jeg spiser for tiden, men det har jeg valgt å ignorere, da jeg ønsker å fortsette å gå ned i vekt ved ketolysekuren.

Jeg har time for samtale om operasjon om to uker, og jeg teller nå veldig på knappene om jeg skal si ja til operasjon eller vente til jeg har klart å gå ned på min "nye" metode: ketolysekuren. Hadde sagt ja til dette for to år siden, men så ble jeg gravid og måtte utsette det.

Her kommer så mine spørsmål:
1: Er det noen her inne som har tatt operasjon, og hvordan har du det nå?
2: Er det noen her inne som har latt være å ta opersjon og blitt bedre ved slanking på ketolysekuren? Og evt hvordan arter livet seg nå?


Mine tanker er at jeg vil gjerne slippe å spise medisiner resten av livet og likevel slite med halsbrann, men jeg er også bekymret for at en operasjon kan gi bivirkninger som oppblåst mage, umulig å kaste opp og rape, og å måtte spise små, godt opptygde måltider resten av livet...

Spesielt bekymret for den oppblåste magen...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg



Sist redigert av Karbosara : 01-04-08 kl 00:21.
Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:12   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gastro- øsofageral refluks...noen som har det her inne?

Muttern har det, har slitt i ti år nå. For to uker siden begynte hun på Nexium. Hun har helt ekstrem effekt, i går fikk hun drikke hvitvin for første gang på mange mange år! Nexium skal i tillegg til å stille smertene også hele skaden.

Har du ikke forsøkt den medisinen så forsøk den først!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:40   #3
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks...noen som har det her inne?

Har brukt den en stund...ca 2 år...og den virker ikke så godt på meg...hadde den gjort det, ville jeg vurdert å fortsette med det...Nexium er visstnok et av de kraftigste medikamentene...men jeg har også vurdert å spørre om en annen medisin.

...sluttet å drikke kaffe en lang periode for å se om det har hjulpet, det hjalp en stund, så kom det tilbake...

...bare så irriterende at jeg må bruke novaluzid i tillegg til Nexium, når de pillen liksom skal være så bra...

Men takk for at du engasjerer deg!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 15:53   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Gastro- øsofageral refluks...noen som har det her inne?

Er det det samme som kalles acid reflux på engelsk eller GERD?
Isåfall kom jeg over en bok for en stund siden som mener at lavkarbo kan kurere sykdommen:
Heartburn cured

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:46   #5
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

En liten oppdatering:

Jeg har nå vært i kontakt med Torkil inne på hans forum og spurt ham om råd...hvorvidt jeg likegodt burde si ja til operasjon nå, eller vente til jeg har funnet ut om å gå ned i vekt med ketolysekuren gir meg et så bra liv at jeg ikke trenger operasjon.

Torkil tror jeg kan ha bra effekt av å gå ned på kuren, og at jeg burde utsette operasjon et år. Men da må jeg også være streng på å følge boka nøye, unngå utskeielser og kutte ut partystoppere...


Tenkte at det var greit å nevne i tilfelle noen andre skulle slite med det samme som meg...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:03   #6
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Min søster har dette, vært plaget i mange år. Hun har også vegret seg for operasjon.
For et par år siden kom hun over en type aloe-vera juice, som hun siden har drukket en liten mengde av hver dag. Denne har hatt meget god effekt.
Jeg har ikke lykkes med å få tak i henne idag for å høre om Hva og Hvor ang denne juicen, men skal prøve i morgen hvis det er interessant for deg

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:11   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Jeg har ikke disse plagene selv, men er av den oppfatningen at dersom man kan unngå operasjon, så er det kanskje verdt det. Men du må nesten vurdere hvor store plagene er i forhold til om du kan leve med de en stund til også da, og den avgjørelsen er vel opp til deg å ta. Håper Ketolyse hjelper mot dette også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:43   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Moa, her.

Min søster har dette, vært plaget i mange år. Hun har også vegret seg for operasjon.
For et par år siden kom hun over en type aloe-vera juice, som hun siden har drukket en liten mengde av hver dag. Denne har hatt meget god effekt.
Jeg har ikke lykkes med å få tak i henne idag for å høre om Hva og Hvor ang denne juicen, men skal prøve i morgen hvis det er interessant for deg

Høres interressant ut! Tar gjerne i mot tips!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har ikke disse plagene selv, men er av den oppfatningen at dersom man kan unngå operasjon, så er det kanskje verdt det. Men du må nesten vurdere hvor store plagene er i forhold til om du kan leve med de en stund til også da, og den avgjørelsen er vel opp til deg å ta. Håper Ketolyse hjelper mot dette også

Det er mitt håp også. Takk for interresse!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 10:49   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Jeg har det, jeg fik det påvist for litt over syv år siden, med beskjed om at jeg ikke måtte finne på å bli gravid med det første slik halsen min så ut. Det gikk tre uker, så var jeg gravid. (Noe som medførte hyperemesis, så jeg spydde magesyre til jeg blødde og enda litt til ... Ikke å anbefale.) Så fødte jeg, og problemene ble mye mindre. Jeg drakk aloeverajuice og spiste lavkarbo etterhvert, og problemet har vært borte. Så ble jeg gravid igjen, også med mye oppkast, men ingen problemer med smerter, blødninger eller refluks, ikke engang på slutten mener jeg å huske. Men etterpå nå, så har jeg drukket nesten en liter med juice om dagen for å ikke rase ned i vekt, og nå har jeg smertene og plagene igjen. Så jeg lurer på å få til å avvenne meg med juicen og se om jeg klarer å holde vekten fortsatt og se om plagene går over igjen.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 10:52   #10
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Hei. Jeg er selv blitt operert for dette for 15 år siden, var bare 19 år da jeg fikk operasjon med kikhullsmetoden. På den tiden var metoden relativt ny så de visste ikke helt hvordan det ville bli i etterkant. Den første tiden etter operasjonen vil du få problemer med å spise mat med klumper i ol, og derav gå ned i vekt automatisk. Jeg fikk beskjed om å slanke med før operasjonen, men jeg klarte ikke mange kiloene da jeg jo på grunn av syreproblemene spiste for å føle meg bedre. Men etter operasjonen gikk jeg ned 10 kilo på kort tid. Både fordi du selvfølgelig ikke klarer å holde så mye på maten om du ikke spiser bare suppe da, og fordi du ikke får behov for å spise så ofte/mye lenger. Det eneste minuset disse årene er at jeg ikke klarer å kaste opp da jeg ikke har klart å venne til kroppen min dette. For noen vil dette være bare positivt , men for meg betyr det at jeg blir veldig kroppssyk når jeg først blir syk fordi jeg ikke klarer å kaste opp når kroppen mener jeg burde gjøre det. Men det hjelper utrolig mye å bare brekke seg slik at jeg får veltet litt om på mageinnholdet

Uansett, jeg vil anbefale deg å gå for denne operasjonen! Jeg kan nesten garantere deg at du ikke vil bli kvitt syreproblemene dine ved å bare gå ned i vekt. Kanskje du vil bli bedre, men etterhvert vil du sannsynligvis som jeg bare bli verre og kroppen kreve bare sterkere medisiner fordi de slutter å virke etter en stund. Jeg gikk på medisiner man egentlig skal ha bare i noen få måneder av gangen i minst 2 år forut for operasjonen. Og til slutt virket ikke disse lenger heller!! Så kom deg i vei
Du vil få et "gratis" vekttap i tiden etter operasjonen, og kan starte med ketolyse når du klarer å spise normalt igjen. Klart det merkes at man har gjennomgått en operasjon, og da spesielt i mageområdet. Men tro meg, det er absolutt verdt det! Og bare sånn at det er sagt: jeg er ikke av den typen som velger letteste vei ut av ting. Tabletter er ikke løsningen på alt og heller ikke operasjon, men noen ganger må det til for å få et bedre liv.....

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 10:59   #11
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Som det forøvrig sies over her, juice og andre ting som tobakk, sjokolade, kaffe osv kan påvirke deg slik at du blir dårligere. Men det gjelder da forsåvidt også Ketolyse da for her spiser vi jo masse fett, og det er ihvertfall ikke bra for dannelsen av syre. Som regel er det slik at jo mere fett, jo verre blir problemene.

Hehe, kjenner at jeg nærmest tar av her nå. Men dette er en sak som jeg slæt så jævlig med i mange år så det er derfor jeg engasjerer meg slik

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 11:15   #12
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Takk for tilbakemelding, kjære Lise og Beate!

Jeg sitter med klump i halsen nå, for det du forteller meg er det jeg har søkt svar på i flere år, og ingen har kunnet gi meg ordentlig svar!

Da forklarer det også at jeg har begynt slite med halsbrann noe så sinnsykkt mye mer siden jeg startet kuren...den siste uka har jeg hatt vondt der hvor magesekken slutter og spiserøret begynner, og Nexium lindrer litt, men ikke nok, har faktisk vært uvel av dette! Det er som du sier at jeg har gradvis blitt verre, og har egentlig helt seriøst vurdert denne operasjonen, selv om jeg er bekymret for at ikke plagene gir seg likevel, og at jeg er redd for å bli konstant oppblåst og gå og prompe hele tiden...Er ikke bekymret for oppkastproblematikken, for jeg kaster sjelden opp når jeg er syk...

...Da har jeg en uke å tenke på, skal inn til fredagen med svar til legen...

Takk for at du ble så engasjert, Beate!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 11:28   #13
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Takk for tilbakemelding, kjære Lise og Beate!

Jeg sitter med klump i halsen nå, for det du forteller meg er det jeg har søkt svar på i flere år, og ingen har kunnet gi meg ordentlig svar!

Da forklarer det også at jeg har begynt slite med halsbrann noe så sinnsykkt mye mer siden jeg startet kuren...den siste uka har jeg hatt vondt der hvor magesekken slutter og spiserøret begynner, og Nexium lindrer litt, men ikke nok, har faktisk vært uvel av dette! Det er som du sier at jeg har gradvis blitt verre, og har egentlig helt seriøst vurdert denne operasjonen, selv om jeg er bekymret for at ikke plagene gir seg likevel, og at jeg er redd for å bli konstant oppblåst og gå og prompe hele tiden...Er ikke bekymret for oppkastproblematikken, for jeg kaster sjelden opp når jeg er syk...

...Da har jeg en uke å tenke på, skal inn til fredagen med svar til legen...

Takk for at du ble så engasjert, Beate!


Hehe, klarte ikke å dy meg Det er selvfølgelig alltids en mulighet for at man ikke blir bedre, men da har du ihvertfall gjort det du kan for å bli bedre ikke sant?? Litt luftproblemer må du regne med, men det blir bedre og bedre etterhvert. Uansett de evt.problemer som følger til å begynne med, de vil bli bedre etterhvert. Og det er verdt det fordi det å gå å ha halsbrann og vondt der er ikke noe godt det heller! Til å bli gal av nesten synes jeg...hadde ved siste måling før operasjon 45 % mer innhold av magesyre i spiserøret ved aktivitet, ikke rart jeg ble kvalm da jeg rørte på meg! Men lykke til da, krysser fingrene for deg!

Og du, ikke plag deg selv med dette fettet nå. Vent til etter at du er operert og kommet deg i gjenge igjen Du kan godt leve lavkarbo, men reduser fettet med så mye du klarer uten at du går sulten for det er heller ikke bra når man har slike problemer.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:12   #14
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Da burde jeg sikkert gå ut av ketosen også...har ikke lyst til å spise mat med stivelse og sukker selv om jeg reduserer på fettet. Hva skal jeg øke på med da? Frukt? Mer grønnsaker?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 12:58   #15
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Men etterpå nå, så har jeg drukket nesten en liter med juice om dagen for å ikke rase ned i vekt, og nå har jeg smertene og plagene igjen. Så jeg lurer på å få til å avvenne meg med juicen og se om jeg klarer å holde vekten fortsatt og se om plagene går over igjen.

Du har altså valgt å ikke operere?

Hvordan spiser du for å holde problemet i sjakk...utenom juicen...følger du en spesiell filosofi?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 13:10   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Jeg spiste den første tiden slik at jeg lå i grenseland til ketose, men ikke vippet over (ble så dårlig da), og ikke så mye fett. Og så ble det ganske Lindberg etterhvert. Nå spiser jeg bare ... eh, litt lavkarbo.

Jeg spiser ikke så veldig optimalt akkruat nå, og det er nok derfor det har blusset opp igjen.

Jeg spiser stort sett slik:

Frokost: Omelett av 2-3 egg stekt i masse olje på to-tre glutenfrie knekkebrød med agurk på. (eller frokostpannekake laget av glutenfri havre, 3-4 egg, litt lett-eplesyltetøy og en gulrot i stekt med masse olje og med blåbær på).
Middag: Noe kjøtt/fisk og noe grønnsaker. Noen ganger ris/tacoskjell.
Kveldsmat: Det samme som frokost.

Og så har jeg drukket mye juice i tillegg, men det driver jeg å slutter med nå.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 15:01   #17
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Da burde jeg sikkert gå ut av ketosen også...har ikke lyst til å spise mat med stivelse og sukker selv om jeg reduserer på fettet. Hva skal jeg øke på med da? Frukt? Mer grønnsaker?


Du kan jo leve lavkarbo uten å være i ketose, og fremdeles gå ned litt i vekt. Du kan øke på med proteiner og karbo i form av grønnsaker. Du kan jo spise veldig mye grønnsaker da, og egg inneholder ikke så mye proteiner som mange kjøtttyper gjør. Men som det sies her inne så skal man ikke spise for mye proteiner heller for da kan det omvendes til karbo.. Vet ikke hva grensen er for dette da ingen har noen gode svar på det synes jeg, men jeg ligger rundt 110 - 120 gram proteiner for dagen og er ca. 10 kg lettere enn deg om tickeren din stemmer da. Dvs. at da kan du jo spise litt mer enn det jeg gjør kanskje. Men du må prøve deg fram for å finne ut hva som passer for deg.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 15:18   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Om du skal trappe opp, så er det absolutt sunnest og greiest og riktigst å gjøre det med grønnsaker. (Og huske på at om en spiser frukt, så må en spise ca 10-12 mandler eller noe til ca en halv frukt for å holde blodsukkeret i sjakk.) Kanskje du kan spise grovt knekkebrød, eller noen tynne grovbrødsksiver?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 16:31   #19
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Da blir det vel Lindberg som er det beste for meg, kanskje...?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 16:34   #20
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Nå så jeg svarene deres! Jeg skal studere det dere sier, og kommentere senere! Tusen takk, jenter!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 11:54   #21
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Nå har jeg sjekket med Søs, og hun fortalte at hun brukte Aloe-Vera juicen fra Golden Produkter. Denne kjøper hun gjennom en forhandler som egentlig driver homeparties i distriktet der hun bor (Trønderlag), men de har selvfølgelig selgere i ditt distrikt også.
Uansett hva du velger, lykke til!

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:46   #22
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Moa, her.

Nå har jeg sjekket med Søs, og hun fortalte at hun brukte Aloe-Vera juicen fra Golden Produkter. Denne kjøper hun gjennom en forhandler som egentlig driver homeparties i distriktet der hun bor (Trønderlag), men de har selvfølgelig selgere i ditt distrikt også.
Uansett hva du velger, lykke til!


Takk skal du ha, Moa!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:18   #23
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Har du bestemt deg for å utsette operasjonen?
Og sånn for nyskjerrighetens skyld, er det Nissen Plastikk det er snakk om?
Har du vurdert å prøve andre medisiner?
Men du har kanskje ikke gått på diett lenge nok til å se effekt enda?
En venn av meg har operert sin gastroøsofageale refluks, og ikke blitt bra, så det kan jo skje, det er ingen garantier.
Skal anbefale han kavkarbo/Lindberg.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 00:19   #24
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Har du bestemt deg for å utsette operasjonen?
Og sånn for nyskjerrighetens skyld, er det Nissen Plastikk det er snakk om?
Har du vurdert å prøve andre medisiner?
Men du har kanskje ikke gått på diett lenge nok til å se effekt enda?
En venn av meg har operert sin gastroøsofageale refluks, og ikke blitt bra, så det kan jo skje, det er ingen garantier.
Skal anbefale han kavkarbo/Lindberg.

Jeg har bestemt meg for å si ja til operasjon. Jeg regner med at jeg skal bli operert på Aker sykehus...

Har brukt Lanzo før og gått over til Nexium visstnok er det mest effektive som fins av slike medisiner.

Etter hva jeg forstår er det 95% sjanse for at den blir vellykket.
Så tar det tid å bli helt bra...lang tid med små måltider og små glass med drikke og ikke kullsyre osv...

men jeg tror det er et godt valg for meg...vet ikke om jeg orker å prøve ut mer nå...har prøvd å bli bedre ved kostholdsendring...og på det siste året har det blitt verre...og slik virker det som at det fortsetter...så jeg kommer til å ta sjansen...


Uansett, lavkarbo virker veldig bra på min mann som sliter med generelle plager med halsbrann osv...han opplever at sukker er en verre trigger til halsbrann enn fett...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 14:58   #25
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Re: Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Blir spennende å høre da, hvordan det går.
Men er det nissen plastikk det er snakk om?

Lykke til!

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan fotsoneterapi her inne? mofe Fysisk og mental helse 12 22-05-07 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no