Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

p-piller og PCOS

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-06, 23:28   #26
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Ingen problem I følge legen min (som har en doktorgrad i PCOS) så bør man se på familiemedlemmer for å se om man er i fare for å få PCOS. har fedre/bestefedre mistet håret i ung alder? er det mye overvekt og diabetes type2? i så fall så er det risikofaktorer for at ei jente skal få det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 07:46   #27
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Ingen problem I følge legen min (som har en doktorgrad i PCOS) så bør man se på familiemedlemmer for å se om man er i fare for å få PCOS. har fedre/bestefedre mistet håret i ung alder? er det mye overvekt og diabetes type2? i så fall så er det risikofaktorer for at ei jente skal få det...

Min far hadde masse hår helt til siste slutt (men så ble han bare 47 år da), men morfar mistet håret ganske tidlig. Men HELE slekten på farssiden og morssiden min har slitt med overvekt. Nesten ALLE! Og begge besteforeldrene mine hadde diabetes. Så jeg er nok i den arvelig belastede gruppen ja, og bør passe meg ekstra godt. Desverre måtte jeg bare få den helsikes spiseforstyrrelsen, og har jo dermed slitt voldsomt med vekt og slikt selv, og all den dårlige maten har jo gjort sitt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 08:19   #28
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: p-piller og PCOS

Kan ikke si at jeg vet om noen i familien som har dette, verken håravfall, DM II eller vektproblemer..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:33   #29
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Kan ikke si at jeg vet om noen i familien som har dette, verken håravfall, DM II eller vektproblemer..

Da er i så fall ike dine barn veldig sannsynlig å få PCOS.

Jeg skylder på farfaren min som ble så og si skallet i starten av 20-årene, og min mormor som hadde diabetes type II, I tilegg er farmoren min vervektig. I mitt tilfelle har det ikke med foreldrene mine å gjøre. Pappa er 54 og har litt "viker" i håret, men ikke så mye. Mamma er så tynn at hun ser syk ut...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 13:27   #30
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: p-piller og PCOS

Diane har fungert utmerket for meg også i kombinasjon med Metformin.

Har PCOS, med en del hårvekst og kviser som blir mye bedre av Diane. Har ikke gått opp i vekt ved bruk av Diane.

Psyken min (og vekta) har dessuten blitt mye bedre av å gå på Metformin

Hverken pappa eller morfar/farfar mistet håret tidlig. Mens det i mammas familie inkl mamma har veldig eplefasong. Tror de dårlige genene kommer derfra

Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:27   #31
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

jeg har tatt første brettet nå da, og gått ned litt i vekt de siste dager til tross for at jeg får mensen snart. pluss mindre uren hud

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:39   #32
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Lullen

Diane har fungert utmerket for meg også i kombinasjon med Metformin.

Har PCOS, med en del hårvekst og kviser som blir mye bedre av Diane. Har ikke gått opp i vekt ved bruk av Diane.

Psyken min (og vekta) har dessuten blitt mye bedre av å gå på Metformin

Hverken pappa eller morfar/farfar mistet håret tidlig. Mens det i mammas familie inkl mamma har veldig eplefasong. Tror de dårlige genene kommer derfra


Kan jeg spørre hvordan du merker det på psyken?
Jeg merker det på psyken når jeg spiser bra, men vet ikke om jeg spiser bra pga jeg har det bra eller om jeg har det bra når jeg spiser bra. Går vel kanskje begge veier.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:53   #33
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Kan jeg spørre hvordan du merker det på psyken?
Jeg merker det på psyken når jeg spiser bra, men vet ikke om jeg spiser bra pga jeg har det bra eller om jeg har det bra når jeg spiser bra. Går vel kanskje begge veier.

Metformin er jo blodsukkerstabiliserende, og det samme gjelder lavkarbomat, så det kan være at det rett og slett virker på samme måten...

så derfor føler du deg bra når du spiser lavkarbomat, og i tilegg føles det bedre på grunn av at du spiser riktig mat... (følelsen av å mestre og nå målene du setter deg...)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 13:44   #34
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: p-piller og PCOS

Helt enig i det Jeff Micro skriver her.

Når jeg ikke går på Metformin og/eller ikke er så flink med kosten blir humøret mitt veldig ustabilt.
Tror det kommer av at blodsukkeret er helt på tur og jeg blir rimelig ustabil dersom jeg ikke får i meg mat ofte nok. Mannen min sa ofte før at jeg aldri hadde overlevd en dag på Robinsonøya

Før tok jeg ofte til tårene for ingenting og det skulle heller ikke noe til før jeg var så sint som en tyr. Dessuten blir jeg heller ikke så trøtt etter at jeg har spist og klarer til og med å få med meg en hel film og ni-nyhetene på TV2.

Så Metformin har hjulpet meg mye der.

Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 12:59   #35
lillemeg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 15
lillemeg er på en erverdig vei

Sv: p-piller og PCOS

Jeg har begynt på Diane. Men merker at jeg er en del kvalm, og lurer på om det er mange andre som merker det. Står ved bivirkningene at det er mindre vanlig å være kvalm. Men kan være at det bare er veldig uvanlig for meg å spise så lite karbohydrater...

Skal begynne på Metformin om en mnd. Noen vanlige bivirkninger med de?

lillemeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - nå fase 2; ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 15:45   #36
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av lillemeg

Jeg har begynt på Diane. Men merker at jeg er en del kvalm, og lurer på om det er mange andre som merker det. Står ved bivirkningene at det er mindre vanlig å være kvalm. Men kan være at det bare er veldig uvanlig for meg å spise så lite karbohydrater...

Skal begynne på Metformin om en mnd. Noen vanlige bivirkninger med de?

vanlig er kvalme, nedsatt matlyst bedre humør og søvn og stabilt blodsukker

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 17:10   #37
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: p-piller og PCOS

Diane hjalp meg mye - gikk ned noen i kilo i vekt, og hårveksten ble mindre og tynnere. Men desverre var det da jeg begynte på mini-pillen at jeg utviklet pcos (tror definitivt det har en sammenheng, hormonene mine var helt ute av balanse). Mange p-piller er nok direkte skadelige! Men som det har blitt sagt her inne så er jo ikke Diane en p-pille i vanlig forstand heller da. Har hørt om flere andre med pcos som har hatt hjelp av Diane også.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 17:13   #38
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: p-piller og PCOS

Opprinnelig lagt inn av Enid

Diane hjalp meg mye - gikk ned noen i kilo i vekt, og hårveksten ble mindre og tynnere. Men desverre var det da jeg begynte på mini-pillen at jeg utviklet pcos (tror definitivt det har en sammenheng, hormonene mine var helt ute av balanse). Mange p-piller er nok direkte skadelige! Men som det har blitt sagt her inne så er jo ikke Diane en p-pille i vanlig forstand heller da. Har hørt om flere andre med pcos som har hatt hjelp av Diane også.

Jeg tar både metformin og diane, og føler diane har gjort mere for meg enn metforminen...

mindrehårvekst og renere hud er jo et stort pluss

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Dere som har pcos Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 7 23-06-06 09:35
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no