Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har du endret andre vaner enn kostvaner?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-07, 14:15   #1
Kristin1964
Medlem
 
Kristin1964 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 59
Innlegg: 359
Kristin1964 har en fantastisk aura rundt segKristin1964 har en fantastisk aura rundt seg

Har du endret andre vaner enn kostvaner?

Hei

Jeg har jo hørt at folk som skal slutte og røyke får råd om å forandre vaner, dvs unngå situasjoner som tidligere var forbundet med røyk, feks sette seg i godstolen rett etter middag å ta seg en røyk. Jeg tror dette kan tas med over i lavkarbo- verden også

Jeg har spist MYE sjokolade foran TVen i min tid! Resultatet er at det helt klart oppstår et automatisk putte-noe-i-munnen-behov når jeg siger ned på sofaen om kvelden. Selv om jeg har spist sunn mat like før og absolutt ikke er sulten, så vil hjernen ha et eller annet. Jeg prøver derfor å unngå sofa og TV på kveldene nå. Dvs, litt ser jeg, men på langt nær så mye som før. Jeg har innsett at TV = godterispising for meg, jeg prøver derfor å unngå den situasjonen

Det samme gjelder magasiner og ukeblad. Jeg leser MYE, mest bøker da, men er også glad i div magasiner og ukeblad. Det har også vært sterkt forbundet med godteri for meg. Kan huske at jeg på ungdomsskolen kjøpte Det Nye og godteri og lå på senga på rommet mitt og leste og dyttet i meg. Den vanen har jeg fortsatt med. Nytt magasin/ blad = godterispising. Dyrt blir det også! Jeg regnet litt for "moro" skyld over hva et par bunker med blader jeg hadde liggende på soverommet hadde kostet meg, det var ikke billig

Så nå har jeg bestemt meg: STOPP!!! Dvs jeg tillater meg å kjøpe 2 interiørmagasin fast, ikke mer! Ingen andre magasin og ingen KK, Henne, Kamille osv. Får jeg uhorvelig lyst å lese ukeblad, kan jeg jo plukke fra de bunkene på soverommet. Men, ingen nye inn i huset

Den siste vanen jeg har gjort noe med, er brusdrikking. For der har vi to faste følgesvenner hos meg: Brus og sjokolade. Derfor har jeg ikke drukket en eneste slurk brus siden 6. september. Akkurat det har faktisk vært den letteste endringen jeg har gjort. Utrolig, men sant

Flere der ute som har endret andre vaner enn selve kosten?

__________________
Klem fra Kristin
10. mars 2009: På'n igjen




Sist redigert av Kristin1964 : 29-09-07 kl 14:44.
Kristin1964 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg gjør så godt jeg kan! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no