Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

NÅ mister jeg motet fullstendig!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-08, 11:57   #1
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien
Unhappy

NÅ mister jeg motet fullstendig!

For det første; jeg fyker opp og ned som en jojo -ned 600 gram, opp tilsvarende (kanskje mer), ned, opp, ned, opp.....

Rekordvekten er tre dager da jeg var nede på 79,1 kg. Det var forrige lørdag. Denne uken har jeg ligger på 79,3/4. I går var jeg 79,5 og i dag 79,7... mister motet helt jeg nå... dette går jo feil vei delux

De sistet dagene har jeg ikke spist noe særlig, har rett og slett ikke hatt tid. I for i går spiste jeg kun middag og litt nøtter + ostechips til kvelds snacks. I går spiste jeg litt rester av ostelasagne og salat til frokost. En chillipølse og salat til middag og litt snacks i form av nøtter og cavalier melkesjokolade.

Er stadig i ketose, sterk lilla farge. Drikker ikke så veldig mye.

Kan det være problemet at jeg får i meg for lite mat? Men ellers i uken har jeg spist alle måltidene. Er det slik at noen må telle kalorier i tillegg til karbs? Hvor mange kcal skal jeg ligge på i såfall?

Jeg vet det er nevt tidligere at nøtter kan være partystoppere for noen, men jeg passer jo på at jeg ikke overskrider karbo-antallet hver dag....

Har mest lyst å drite i hele kuren og prøve noe annet... mannen går nedover jevnt og trutt. Står max stille i to dager, så løsner det igjen. Han er faktisk utav ketose til tider også....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 12:56   #2
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Hei kjære deg!

Jeg forstår at man kan bli helt motløs når det blir slik, forsøk å drikke masse vann hvis du ikke er så flink til det! Ser at du har gått ned 4,3 kg( hvs jeg ikke tar helt feil) på 4 uker, det er jo uansett kjempe bra!! Ikke stress, og bekymre deg over dette, blir faktiske ikke noe bedre enn det. og for all del IKKE gi opp, da blir du i allefall motløs!
Vi er alle så forskjellige og noen har kanskje behov for å telle kalorier i tilegg, altså at man ikke kan spise ubegrenset. For min egen del så tror jeg at jeg ligger på rundt 1500-1900 kcal hver dag. Men det er sikkert ikke noe fasit svar. Noen ligger på mere, mens andre ligger under.

Jaja dette var kanskje ikke så mye hjel, men for all del ikke gi opp.

Gode tanker.

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:24   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Virker som du spiser litt lite ja, kanskje du ikke får i deg nok fett? Og vann er alfa og omega for at man skal gå ned iallefall og mosjon. Merker stor forskjell på meg selv på en dag med lite vann og mosjon og på dager der jeg har vært flink til begge deler. Kan jo prøve å øke matmengden og vannet og kanskje kutte nøtter og se om dette hjelper. Syklusen påvirker jo også så det må du tenke på hvis det er den tida av måneden...Og husk bare at du har gått ned over 4 kg på like mange uker og det er veldig bra

Dette fikser du

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:25   #4
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Ja, men stort sett var de 3,5 første kg den første uka.... Så har jo egentlig hatt en minimal vektnedgang i de tre siste ukene... begynner på min 5 uke i morgen.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:41   #5
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Husk at vekta kan variere opptil et par kilo i løpet av en dag, og vil variere i løpet av uka og også i løpet av månedssyklusen for oss kvinner. Derfor skal man ikke veie seg mer enn en gang i uka, og da på samme dag og samme tidspunkt hver gang.

niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:48   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

De viktigste tingene å tenke på for en optimal vektnedgang:
*Spis nok! Spis når du er sulten, ikke uthungret, men når du kjenner at kroppen ønsker mat. Spis til du er tilfreds, ikke for mett, ikke så du fortsatt er sulten, men behagelig mett
*Pass på å få i deg nok fett, velg det feteste kjøttet, stek i smør, hell olje over salaten
*Unngå søtstoffer og andre ting som kan hindre vektnedgang. Det er ikke alle som tåler søtstoffer like godt. Nøtter er også en veldig klassisk partystopper.
*Drikk nok vann. Vann tar med seg avfall ut av kroppen og kompenserer på det forhøyete væsketapet man opplever særlig i begynnelsen av en ketogen diett
*Ikke stress! Når man stresser kan kroppen produsere kortisol og dette kan stimulere leveren til glukoseproduksjon
*Prøv å få litt mosjon der det er mulig. Det behøver ikke å være snakk om lange treningsøkter, men en gåtur på 20 min eller mer hver dag nytter!
*Ta kosttilskuddene som følger med kuren. For mange har det mye å si for formen. Grønnsaker er noe fattigere på vitaminer og mineraler i dag, pga framstillingsmetodene vi benytter.

At mannen din går fortere ned enn deg er ikke så unaturlig. Menn er generelt mer egnet til å gå ned i vekt enn kvinner, urettferdig men sant. Om han også har mer overvekt enn deg, så spiller det også inn. Jo mer overvekt i utgangspunktet, jo lettere vektnedgang. Dette er ikke en regel, men det er gjerne sånn!
Og siste men ikke minst, det er ikke snakk om et platå før du har stått stille i minst fire uker. Kroppen trenger å stabilisere seg, "tenke seg om" etc, så fortsett med det gode kohostholdet, så vil kroppen respondere når den er klar for det
Og ikke minst! Ikke mist motet! Da vil dette også bare bli en av de diettene som ikke funket
Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 14:00   #7
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Tusen takk alle sammen! Det går litt bedre nå -hjelper utrolig å få ting "ut" her inne

Ny plan for uken:

* Kutte mine kjære nøtter HELT
* Være nøye på å spise regelmessig
* Drikke MER vann..... (ja skal prøve nok en gang...)
* Øke fettinnholdet noe.
* Tenke laaaangsiktig....

(Har begynt å savne brød og diverse den siste tiden, kanskje jeg må prøve å bake et eller annet... men er så redd de svarte brødene med svære korn i... jeg klarer ikke å trygge store korn (brekker meg), og er ikke så veldig glad i grove brød bortsett fra de med sirup i da.... )

Har dere noen tips til brød som ligner mest mulig på vanlige brød (grovbrød)? UTEN altfor høy tyggemotstand dvs. korn o.l.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 14:02   #8
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Ja og så skal jeg prøve å mosjonere litt... men drar til England i bryllup på onsdag.. så det blir jo en svær utfordring.... Frokosten på hotellet f.eks... aner ikke hva det går i.... og middagen i bryllupet og ellers...

Noen tips her også...?

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 14:39   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Hva med å prøve lappene? http://forum.lavkarbo.no/showthread....lavkarbolapper
Erstatningbrødene har en tendens til å bremse vekttapet, for noen. Disse er jo ikke akkurat brød, men funker godt som en erstatning, og så er de veldig gode og enkle å ta med seg!
Lag et arsenal til du skal reise!

Kan du ikke ta en telefon til hotellet og spørre? Jeg er sikker på at de fleste hoteller er vant til sånne spørsmål pga allergier og intoleranser. Klassisk engelsk frokost er vel toast, sausage, bacon, egg, bønner etc... Da er det i så fall bare å plukke ut det som matcher kostholdet, ev kjøpe med deg noe (f.eks grillede kylilngvinger) og spise på rommet Alt er gjennomførbart om man legger inn litt innsats. Om mannen din skal være med så har du sogar en alliert

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 21:40   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: NÅ mister jeg motet fullstendig!

Denne bør du lese
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043&page=4

Og denne
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=tredje

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 06-07-08 kl 21:50.
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no