Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Voldsom vannsamling i kroppen!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-08, 23:19   #1
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Voldsom vannsamling i kroppen!

Har vonde ben der huden nesten sprenges over vannansamlinger. Like ille som da jeg var høygravid. Klarer nesten ikke sette bena i gulvet. Har hovnet opp i hele kroppen, masse vann.

Går på Cerazette og har skjeldent mens lengre, men i går fikk jeg den. Kun sporblødninger, men store smerter og slapphet. I dag kom vannet i kroppen, helt sykt.

Har spist ganske så bra, hadde en utskeielse med en håndfull potetgull i går kveld.

Er det vanlig å samle vann rundt menstid, når man spiser lavkarbo?

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:50   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Er det vanlig å samle vann rundt menstid, når man spiser lavkarbo?

Ikke noe mer enn ellers vil jeg tro. Heller mindre, så tror du må se på om du har spist noe spes eller om det er andre grunner. Jeg mister vann på lavkarbo som de fleste andre ....

Går du på noen medisiner utenom Cerazette? Kan det være de ?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:51   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Jeg har hørt om ei som måtte ut av ketosen for å bli kvitt det. Her inne, søke litt?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 00:13   #4
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Jeg går ikke på andre medisiner, men tatt ibux i dag for menssmertene. Jeg søkte på mensen, fikk opp mye, men fant ikke disse voldsomme væskesamlingene?

I går spiste jeg:
Frokost: 2 kokte egg og 1/2 avocado
Lunch: Youplait 0.0% bringebær og 10 mandler
Mellommåltid: 2 små kjøttboller
Middag: Reker på isbergsalat med ekte majones på
Kvelds: 1 neve potetgull

I dag:
Frokost: 2 kokte egg og 1/2 avocado
Lunch: Youplait 0.0% bringebær og 10 mandler
Mellommåltid: isbergsalat med 2 ss rekesalat på
Middag: Kald ørret med masse salat og kokt blomkål/brokkoli, gresskar kjerneolje
Kvelds: 1/2 avokado med 1ss rekesalat

Jeg forstår ikke dette, men har "elefantben" nå

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 00:50   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Jeg bruker cerazette men opplever ikke dette. Men noen ganger samler jeg mye vann i kroppen om det er varmt og jeg glemmer å drikke nok vann!
Det går nesten ned fem liter om dagen nå, og om jeg våkner om morgenen og kjenner at jeg har samlet vann, så kjenner jeg at det slipper om jeg får i meg masse væske så fort som mulig, med vann skal vann fordrives liksom

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:39   #6
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg bruker cerazette men opplever ikke dette. Men noen ganger samler jeg mye vann i kroppen om det er varmt og jeg glemmer å drikke nok vann!
Det går nesten ned fem liter om dagen nå, og om jeg våkner om morgenen og kjenner at jeg har samlet vann, så kjenner jeg at det slipper om jeg får i meg masse væske så fort som mulig, med vann skal vann fordrives liksom

Jeg har også hatt en tøff uke, vannansamlingsmessig sett - på torsdag fikk jeg blødende gnagsår av et par sko som jeg normalt kipper i... Er nok varmen som gjør det, og at jeg ikke hadde fått i meg nok vann(for lite vann er væskebindende). Torsdag og i går drakk jeg sikkert fem liter vann hver dag, og i dag var vannansamlingene borte. Slitsomt å løpe på do hver halvtime, riktignok, men...

__________________


niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:43   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Ja, om man drikker lite vann, så vil kroppen holde på det den kan. Så det KAN faktisk være så enkelt som å drikke så mye vann som dere klarer dersom dere samler vann. Jeg opplever iallfall aldri å få mye vann i kroppen dersom jeg holder væskeinntaket på det nivået kroppen foretrekker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 13:02   #8
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Takker for svar

Skal bli flinkere å drikke vann, det har nok sikkert en sammenblanding av varmen, forlite vann og mensen

Er bedre i dag, men har fortsatt både mensen og væskeopphoping i kroppen

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:52   #9
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Kanskje du skulle la legen din titte på deg. Du burde skjekke blodtrykket, det kan stige med mye væskeansamlinger. Dette kan like godt være en bivirkning på medisinen din. Vi reagerer alle forskjellig.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 17:25   #10
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Kanskje du skulle la legen din titte på deg. Du burde skjekke blodtrykket, det kan stige med mye væskeansamlinger. Dette kan like godt være en bivirkning på medisinen din. Vi reagerer alle forskjellig.

Har gått på cerazette i godt over ett år, så slike bivirkninger burde vel kommet før? Har alltid hatt flott blodtrykk, så synes det er rart om det pluselig skulle stige nå?

Tar en tur til legen om dette skjer igjen, holder en knapp på kombinasjonen lite væske, mens og varmen som var. Føler meg fin igjen nå

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:35   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Men HVORFOR samler kroppen på så mye vann?? Jeg bruker nå daglig 120 mg DIURAL. Hva er det som er gærnt siden jeg samler vann?? Nyrene er sjekket og de er ok. Jeg kjenner at jeg har for mye vann i kroppen først i hodet, deretter i nakken, så rundt brystet og til slutt nede rundt anklene.. Så nå når jeg har "sprengfølelse" i hodet er det bare å ta vanndrivende.. Tanitavekta mi har vist at erfaring og fakta er samsvarende. Min vannprosent som JEG trives med er 38%. Hvis jeg kommer over 39% får jeg ødemer og ubehag.. Ved 40% fyker blodtrykket til værs.. Ved 41% er det akkurat som om jeg skulle være gravid i siste måned.. Trykket under ribbeina er intens.. Så HVORFOR samler man vann!!?? Og 41% regnes jo som normalt?? Men hvorfor takler ikke skrotten min det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:41   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Tviler på at du får svar her inne i en 2 år gammel tråd når ikke en gang legen din vet hvorfor!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:43   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tviler på at du får svar her inne i en 2 år gammel tråd når ikke en gang legen din vet hvorfor!

Kitt da!! Ikke undervurder deg selv. Du har jo ofte svaret på det jeg lurer på lenge før jeg får høre det fra legen min.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:54   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom vannsamling i kroppen!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kitt da!! Ikke undervurder deg selv. Du har jo ofte svaret på det jeg lurer på lenge før jeg får høre det fra legen min.

Man prøver, vet du!
Skulle gjerne kunne gitt deg svaret på dette også, men har ikke funnet noe som kan gi en pleusibel forklaring! Soooo sorry!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen fush Fysisk og mental helse 10 16-02-11 09:01
En hyllest til kroppen nellie Livets lyse side 20 27-05-08 01:44
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 23:43
Voldsom kvalme LilleRosin Ketolysekuren 10 02-07-07 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no