Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Laboratoriets dom

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-10, 12:39   #1
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Laboratoriets dom

Etter 3,5 måneder på ketolyseaktig kosthold, har jeg vært og tappet litt blod for å se hvordan mitt indre liv forløper.
Jeg har diabetes 2. Startet ketolyse medio oktober 2009. Trappet ned diabetes-medisin, for så å slutte helt etter tre uker. Etter røykeslutt ultimo november kuttet jeg også ut kolesterolmedisin.

Dommen lyder som følger: Tall i parentes er fra 1 år siden

HA1c (langtidsblodsukkeret) har steget noe. Det lå nå på 6,1 (5,4), hvilket er litt over normalgrensen. Men, akseptabelt, vil jeg si. En direkte følge av lavkarbo kosthold. Det jeg kommer til å gjøre (uten å konsultere legen) er å ta en metformin om kvelden. Det er da vi spiser middag. Og inaktivitet etterpå kan gjøre blodsukkeret noe høyt utover kvelden. Dette resultatet er altså uten medisinbruk.

Kolesterolet totalt har økt kraftig. Totalen er på 6,07 (4,9)
Triglyseridene er helt på bærtur 7,39 (4,26) Nå vet ingen akkurat om triglyserider påvirker kolesterolet, etter det jeg forstår, men jeg er i en aldersgruppe der jeg ikke ser noen grunn til å eksprimentere med helsen. Derfor begynner jeg å ta kolesterolmedisinen min igjen.

Filtreringen gjennom nyrene har økt. Fra 69 til 74. Etter det jeg klarer å lese meg til er det positivt. Men ikke helt normalt.

Urinsyrenivået var altfor høyt. 9,1. Ble satt på kur for dette.

Konklusjonen er at det er for blodsukkeret sin del at kostholdet har virket. For min del er det uforsvarlig å la være å tenke på kolesterolet. Kanskje mine tendenser til svimmelhet og uvelaktig følelse innimellom kan tilskrives dette.
Er ikke helt fornøyd, men nok fornøyd til å gå videre med dette kostholdet.


Sist redigert av lionesse : 02-02-10 kl 12:46.
lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:53   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Blodsukkerverdien er jo fin til å være umedisinert!

Men dette med kolesterolet, høyt kolesterol gir ingen subjektive symptomer eller plager, og man kan ikke kjenne det på noen måte; - det kan kun måles.

Det du beskriver som svimmelhet og uvelfølelse, har det blitt bedre etter at du sluttet å røyke?
Det er nemlig klassiske røykesymptomer!!!

Røyking gjør at høyt kolesterol er vesentlig mer uheldig. Å ha sluttet å røyke er uendelig mye viktigere for helsen og for din risiko for fremtidig sykdom, enn kolesterolverdiene dine!

Nyregreiene har jeg overhodet ikke peiling på, så det skal jeg ikke si noe om!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:00   #3
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laboratoriets dom

Jeg er klar over at den mest positive enkeltfaktoren de siste månedene er røykeslutten.
Men legedamen min, Arianna, sa at det høye urinsyrenivået kom av rødt kjøtt, egg etc. Jeg synes ikke jeg spiser mye rødt kjøtt, går mest i kylling her. Men egg, derimot... Masse egg!

Uvelhetsfølelsen er blitt mer merkbar etter røykeslutt. Merkelig sammensatt jeg, sikkert... :-)

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 18:45   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Gratulerer!

Langtidsblodsukkeret, lurer på om det er det som bare står "glukose" på i mine svar. I så fall så er normale verdier mellom 4 og 6, og 6,1 er jo bare rett over, så det vil jeg si er akseptabelt.

Hm, nå er jeg bare lekmann, men totalkolesterolet sier oss da ikke så mye? De målte vel LDL og HDL? Til og med de vil at vi skal knaske kolesterolsenkende til vi blir blå vedkjenner at det er godt kolesterol og dårlig kolesterol.

Ser at den første prøven var for ett år siden - altså en stund før du begynte med lavkarbo. Din triglyserid var allerede høy og har blitt enda høyere på LCHF? Hvordan kan det skje? Triglyseridene er "karbohydrater i lagret form"... Så den skal vel minke på LCHF? Den har blitt over halvert hos meg...
Men som sagt, totalkolesterolet sier oss ikke mye. Man må heller ta totalkolesterol og dele på HDL.

Triglyseridene gir oss en pekepinn på hvor mye av LDL'et som er små (og dårlige), mens de største LDL-partiklene er godt kolesterol.

Hos meg har triglyseridene blitt over halvert (1,6 -> 0,7) og HDL har gått opp bittelitt (1,1 -> 1,2). LDL fikk de ikke målt pga hemolyse siste gangen. Totalkolesterolet har gått ned (5,5 -> 5,2), så det stemmer godt med at det gode kolesterolet har økt bittelitt, mens det dårlige har gått en del ned. Så hos meg gikk totalkolesterol/HDL fra 5,0 til 4,33 etter bare 2,5 måneder med lavkarbo.

Men høyt kolesterol er symptomet, ikke årsaken. Hvis bilen din lekker bensin, fyller du på bensin til bilen tar kvelden eller tetter du hullet? Selvfølgelig blir ikke sammenligningen helt rett, men du skjønner poenget?

Angående kolesterol, les denne!

Og urinsyreforhøyning av rødt kjøtt og egg? Jeg spiser masse, masse rødt kjøtt og egg og mine verdier er uendrede.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:30   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Bare en lite hypotese.... Blodprosenten min har alltid vær høy... vaker mellom 16-17. Da er det kanskje rimelig å tro at hvis jeg drikker sabla masse vann FØR blodprøvene at alle testene vil være mer normale?? Tynnet ut blodet, liksom..

Jeg ligger litt før høyt med det meste, men hvis alt sammenlignes med det allerede for høye blodprosenten?? Kan jeg få bedre verdier da?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:54   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.


Og urinsyreforhøyning av rødt kjøtt og egg? Jeg spiser masse, masse rødt kjøtt og egg og mine verdier er uendrede.

Rødt kjøtt er vel det første man skal kutte ut om man har symptomer på urinsyregift f.eks.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:04   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av lionesse, her.

det høye urinsyrenivået kom av rødt kjøtt, egg etc.

Det sa min også.... Nærmest beskyldte meg for å være alkoholiker og drikke for mye rødvin. Problemet var at hun nekta å se det i sammenheng med mine for høye blodsukkerverdier og forhøyede triglyserider. Ser man på det i sammenheng får man nemlig et helt annet bilde, nemlig hormonfortstyrrelser og insulinresistens (etterhvert Dia2). Min gyn. så heldigvis sammenhengen umiddelbart og satte meg på metformin. Sammen med lavkarbomat har jeg fått glimrende verdier av det.
Som legen min sa da jeg spurte om jeg kunne kutte ned på metforminen: "Med de verdiene dine er det ikke hovedsaklig blodsukkeret den regulerer". Så jeg ville vært betenkt ang. å kutte den ut.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:18   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Laboratoriets dom

Jeg gir meg ikke. Om jeg bare kunne endre en eneste myte i hele verden, så hadde det vært den om at høyt kolesterol er farlig. Spesielt for kvinner. Det er direkte galskap å foreskrive statiner til kvinner. Det finnes ikke en eneste studie i hele verden som viser at høyt kolesterol noensinne har ført til et eneste tidlig dødsfall hos kvinner.

Å, som jeg ser frem til den dagen kolesterolhysteriet blir begravd på legevitenskapens skraphaug for godt, sammen med hormonbehandling, årelating, lobotomi og andre smarte oppfinnelser.

Les denne rapporten fra de kanadiske helsemyndighetene - eller enda bedre. Få legen din til å lese den.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=statiner

  Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:19   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det sa min også.... Nærmest beskyldte meg for å være alkoholiker og drikke for mye rødvin. Problemet var at hun nekta å se det i sammenheng med mine for høye blodsukkerverdier og forhøyede triglyserider. Ser man på det i sammenheng får man nemlig et helt annet bilde, nemlig hormonfortstyrrelser og insulinresistens (etterhvert Dia2). Min gyn. så heldigvis sammenhengen umiddelbart og satte meg på metformin. Sammen med lavkarbomat har jeg fått glimrende verdier av det.
Som legen min sa da jeg spurte om jeg kunne kutte ned på metforminen: "Med de verdiene dine er det ikke hovedsaklig blodsukkeret den regulerer". Så jeg ville vært betenkt ang. å kutte den ut.....

Var noe liknende med meg, syns jeg å huske!
Mener bestemt at mine urinsyreverdier var høyere, men de ble satt i sammenheng med min dia2 og ansett som normale i forhold til resten av blodprøvene!
Finner ikke papirene nå, men skal lete etter dem i morgen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 22:39   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Ja, blodsykkeret, c-peptidet og triglyseridene "var bare sånn" var legens geniale og opplysende forklaring på mine prøver....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 23:27   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, blodsykkeret, c-peptidet og triglyseridene "var bare sånn" var legens geniale og opplysende forklaring på mine prøver....

Det var ikke bare sånn, for meg altså!
Både legen og ernæringsfysiologen tegnet og forklarte om verdier og sammenhenger etc.
Ble muligens ikke så mye klokere, men skjønte at verdiene til en viss grad hang sammen og at forhøyede urinsyre verdier i hvert fall var normalt når man har dia2!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 01:01   #12
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laboratoriets dom

Deres glimrende studier av deres egne tilfeller bestrides ikke. Empirisk forskning er verdifull!

Jeg har imidlertid hatt tvil på en del av de påstandene som er kommet fram i de "overbevisende" studiene her på forumet.

Jeg vil at de som mener det er bra for dem skal fortsette, men at det skal være rom for tvil og en anen vei for oss andre som opplever hverdagen annerledes, med respekt å melde!!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:01   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Poenget mitt var bare at legen må se på blodprøven som en helhet, ikke ett og ett resultat alene... For det kan bli fryktelig feil.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:11   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det sa min også.... Nærmest beskyldte meg for å være alkoholiker og drikke for mye rødvin.

Jeg fikk høye urinsyreverdier da jeg gikk gravid. Og det var jo litt "rart", for ikke drakk jeg alkohol (selvfølgelig), ikke spiste jeg noe særlig med rødt kjøtt (hadde "stygga" på kjøtt, spiste nesten bare kylling og salat) og ikke spiste jeg noe særlig med egg heller. Kanskje 3-4 i uken.
Så det er nok en del myter om hva som er årsaken til diverse problemer...
Kan jo nevne at jeg levde veldig Grete Roede-ish under svangerskapet. Hadde det vært i dag, hadde jeg nok gått for Fedon, ja

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:39   #15
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Laboratoriets dom

Jeg ville også tatt en slik økning i triglycerider på alvor, da et lavkarbokosthold for de aller fleste senker triglyceridene ganske dramatisk. Dette blir også konsekvent underbygget av studier på området! Jeg ville i samråd med legen sjekket om det kan være andre underliggende årsaker til det sterkt forhøyede nivået. Mange tilstander kan føre til forhøyede triglycerider, eksempelvis Diabetes (dette vet du jo om allerede!), lavt stoffskifte, nyrestein eller leversykdommer.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:37   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Laboratoriets dom

Mulig at denne har blitt postet før, men det er en 1-minutt lang video av Malcolm Kendrick (The Great Cholesterol Con) som burde være en liten tankevekker.

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&h...cE#GU5U2spHI_4

Anbefaler også på det sterkeste å se klippene fra "Fat head" som det linkes til etterpå også.


For øvrig har Alkazelters helt rett. Nivået av triglyserider skulle gått ned, ikke opp, så det må være noe annet som virker inn.

Her er et par eksempler på real-life pasienter av Dr Michael Eades (Protein Power):

Pasient 1
Totalkolesterol: 9,7
LDL: ?
HDL: 0,7
Triglycerider (TG) 23,5

(Ingen verdier for LDL, fordi LDL er et kalkulert tall, og kan ikke beregnes når triglyseridene er over ca 4,5 mmol/L)

Etter 3 uker på lavkarbo/høyprotein:
Totalkolesterol: 7,5
LDL: 5
HDL 1,8
TG: 1,7

Pasient 2
Totalkolesterol: 8,1
LDL: ?
HDL: ?
TG: 17,1

(HDL kunne ikke måles fordi blodet var for lipemisk (for mye fett i blodet))

Etter tre uker:
Totalkolesterol: 5
LDL: 3,2
HDL: 0,7
TG: 2,3

Han har flere eksempler og laboratorierapporter, men det viser i hvert fall at triglyseridnivået skal gå ned, og ikke opp.


Sist redigert av Chunky : 07-02-10 kl 12:37.
  Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:22   #17
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.


Hm, nå er jeg bare lekmann, men totalkolesterolet sier oss da ikke så mye? De målte vel LDL og HDL? Til og med de vil at vi skal knaske kolesterolsenkende til vi blir blå vedkjenner at det er godt kolesterol og dårlig kolesterol.

Det finnes ikke godt og dårlig kolesterol, det finnes bare en type kolesterol, og det er kolesterol. Kolesterol kan ikke fraktes i rundt i kroppent fordi kolesterol ikke løser seg opp i blodet. Derfor fraktes de rundt i et lipoprotein. Det er her HDL og LDL kommer inn. HDL og LDL er altså lipoproteiner som frakter kolesterolet rundt i blodbanen. Triglyserider er egentlig heller ikke triglyserider, men et lipoprotein med navn (VLDL).

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 12:24   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laboratoriets dom

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Langtidsblodsukkeret, lurer på om det er det som bare står "glukose" på i mine svar. I så fall så er normale verdier mellom 4 og 6, og 6,1 er jo bare rett over, så det vil jeg si er akseptabelt.

Har jo helt glemt å si noe om denne!
Langtidsblodsukker står i analyselista som HbA1c og skal være under 6.1. Måler gjennomsnittsblodsukker de siste 6-8 ukene.

Glukose er "vanlig" blodsukkermåling og skal tas fastende.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no