Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Bruchetta

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 15:57   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Bruchetta

Bruchetta


En rask og grei sommerlunsj - populær her i huset, som jeg lenge var sikker på jeg måtte ofre på lavkarbo er bruchetta. Men da jeg begynte lage solsikkebrødet kom og ideen til å lage bruchetta av det -og idag har jeg prøvd ut nettopp det til lunsj.

Jeg tok så mye brød som jeg ville ha av solsikkebrødet -denne gang har jeg det ganske grovt, Bruchetta er i utgangspunktet laget av et finere brød, men etter min mening går det med all slags brød. Jeg deler brødet mitt i to slik at jeg får snittflate på begge to. drypper et par dråper med olivenolje på brødet -egentlig skal det og gnis inn m hvitløk, men det gjør jeg sjelden. Neste som skal på er en rødpesto eller bruchetta blanding - også denne kan droppes, men jeg hadde i hus så jeg tok på et tynt lag





- deretter revet ost , og på toppen tomater som er delt i små biter - krydder etter ønske -frisk basilikum er godt, et dryss med grovt salt og litt parmesan. Så skal bruchetta'en i oven - eller på grillen til osten er smeltet og brødet sprøtt.



Jeg hadde ovnen på 200 grader og det tok ca 8-10 min til ost og tomater er passe "smeltet" Solsikkebrødet blir tydeligvis ikke så sprøtt som vanlig brød , men smaken er like god og jeg kan kose meg med bruchetta av og til i sommer også

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no