Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Høyere forbrenning med lavkarbo

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-12, 22:31   #1
g.a.o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: helgeland
Innlegg: 15
g.a.o er på en erverdig vei

Høyere forbrenning med lavkarbo

http://www.aftenbladet.no/nytte/livs...o-3009895.html

g.a.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 22:33   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: høyere forbrenning med lavkarbo

Ikke værst!!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 23:27   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Høyere forbrenning med lavkarbo

Og etter det jeg kan lese så er det bra design på den studien.... bare kort.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 13:45   #4
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Høyere forbrenning med lavkarbo

Men at de på LCHF fikk for høye verdier av kortisol, hva mener vi om det?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 14:50   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Høyere forbrenning med lavkarbo

Ikke nødvendigvis bra... men heller ikke nødvendigvis dårlig. Kommer an på virkningene av kortisolet. Uten kortisol kommer man seg ikke opp av senga heller...
CRP gikk opp. Det er ofte en markør på inflammasjon.

Dog - 4 uker på en diett er for lite til å dra noen konklusjoner. Kanskje stiger kortisol/crp initielt for så å falle, eller ... Vi vet ikke og vi kan ikke spå på bakgrunn av dette.

Som man ser ut av næringstabellen i undersøkelsen så er det en høyere andel av enumettet og flerumettet fett i høyfett-kostholdet enn i de andre diettene. Dersom dette for det meste er omega 6 så er f.eks høyere CRP og også da høyere kortisol ikke uventet...

Undersøkelsen, den originale, anbefales lest. Den er ikke ekstremt tung og veldig interessant.
http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=1199154

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 14:20   #6
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Høyere forbrenning med lavkarbo

Har skrevet en sak om studien her:
http://www.friskogfunksjonell.no/hoy...-med-lavkarbo/

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning Mr. Muscle Lavkarbo generelt 243 26-02-15 21:14
Lavkarbo = høyere blodtrykk? beate Lavkarbo generelt 4 09-12-09 12:20
Høyere makspuls/pulsgrenser på lavkarbo? Margrethe Trening 11 08-12-09 20:04
1 år på lavkarbo og høyere blodsukker Homer Simpson Lavkarbo generelt 16 09-12-08 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no