Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-08, 14:53   #26
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Takk for strålende og inspirerende innlegg :-)

Selv om jeg fikk en smell på lørdag, er jeg alikevel sikker på at det jeg gjør nå er riktig med tanke på kosten. For å illustrere hele forskjellen, så gav jeg litt F... i helga og spiste en del karbo både på lørdag og søndag, kanskje for å premeiere meg selv for god innsats? Ikke vet jeg, men baksmellen kommer alltid. Nå går jeg i halv-svime og kroppen er helt i ulage. Magen lever sitt eget liv og føler meg sliten i hele kroppen. Nok et bevis på at lavkarbo er veldig bra for min restitusjon, for jeg føler meg vel nå omtrent som jeg gjorde nesten daglig før jeg endret kosten.

Jeg er veldig spent på Oslo Maraton. Hvordan det går, hvordan jeg skal legge opp løpet, hva jeg skal putte i meg etc. Jeg får som nevnt en liten før-premiere helga før, men Birken-løpet, noe som også kanskje gir en utfordring med tanke på restitusjon fram mot Oslo, men jeg tror det skal gå bra. Jeg smeller nok til med et sykkelritt neste helg også, for å holde meg skjerpet nok fram mot de to siste helgene i måneden.
Jeg har også stor tro på flytende proteindrikk underveis og kanskje litt karbo i form av honning når det begynner å røyne på mot slutten. Cola har jeg hatt gode erfaringer med før også, men da som en ekstra stimuli helt på slutten. Jeg får spøre kona pent om hun vil være lange-stasjon for meg den helga :-)

Artig at du selv skal løpe også, blir spennende å høre dine erfaringer før, under og etter løpet.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 19:14   #27
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

I dag fikk jeg personlig hilsen og bok fra selveste Grete Waitz i posten, som en del av aktiv mot kreft - opplegget som jeg skal støtte under Oslo Maraton. Jeg skal virklig lese boka hun har skrevet i løpet av høsten og gleder meg allerede til å synke ned i godstolen med en varm kopp te etter at Oslo Maraton er unnagjort.

Et lite skår i gleden i dag, nemlig smerter i det ene kneet. Jeg mistenker at det kan skyldes skoene mine, for jeg kjenner ingen ting når jeg løper med terrengskoene. Dette må finnes ut av fort som fy, for OM nærmer seg med stormskritt og Birken-løpet er neste helg.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:26   #28
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Oslo Maraton henger i en tynn trådd. Løp Birken i helga og kneskaden har ikke blitt noe særlig bedre....

Vet ikke om det er noe vits i å risikere noe som helst og heller starte oppkjøringen til neste sessong med ski og sykkel, som er for meg langt mere skånsomt for knærne.

Surt, men sant....

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 14:54   #29
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Da er det bekreftet. En betennelse i kneet setter en stopper for mitt første maraton til helga, desverre....

Denne skaden oppsummerer vel egentlig hele sessongen fra mars og fram til i dag. Mye unødvendige skader og tull.

Jeg legger dette bak meg umiddelbart og har satt opp en treningsplan det lukter svidd av fra 1. oktober, som skal gi meg en real form-boost til ski-sessongen og ikke minst neste års sykkel-sessong. Jeg gleder meg allerede til hardkjøret..

Når det gjelder maraton, så får vi se hva kneet sier til det neste år.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:14   #30
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Ouch, det var synd..
Men.. Burde du trene så hardt igjen fra oktober da? Eller blir det kanskje helt annen belastning?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:55   #31
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Blir fokus på (rulle)ski og sykkel. Kneet mitt reagerer kun på løpingen, så med noen dager rolig fram til månedsskiftet, er jeg nok klar for en ny trenings-sessong.

Det blir morro :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:41   #32
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart?

Ser at tråden er veldig gammel, men har lyst til å grave den litt frem. Har selv løpt 5 ganger Oslo- maraton 4 på lavkarbo, 1 på høykarbo. Alle 5 gikk egentlig bra, men å løpe på LCHF var mye mer behagelig. Den raskeste tiden klarte jeg på moderat lavkarbo, men 2 ganger gjennomførte jeg også i ketose. Underveis spiste jeg proteinbar med lite karbs (Weider) pluss at jeg hadde 1 gang kakao på fløte underveis. Men den kan da ikke taes med- blir jo veldig fort til smør hehe. Nå løper jeg maratonen på mellom 4:30 og 5:00, dvs ganske sakte, men jeg skal jo først og fremst ha det gøy.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oslo magdalena Generell diskusjon 7 01-06-08 19:36
Kebab i Oslo reodorfelgen Spørsmål og svar 4 25-05-08 14:46
Pub/bar i Oslo ... janmesi Lavkarbo generelt 1 13-10-06 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no