Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Montelukast (singulair)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-16, 16:59   #1
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien
Unhappy

Montelukast (singulair)

Noen her som bruker denne medisinen ? Har gått på den kun i 2 dager men for noen bivirkninger! Får ikke sove , engstelig , svimmel, halsbrann og følelse av angst. Erfaringer mottas med takk !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 13:28   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Montelukast (singulair)

Guttungen på fire går på Singulair. Vi fikk montelukast en gang, men var IKKE fornøyd (virket rett og slett ikke), så vi har på resepten at vi bare skal ha originalmedisinen. Få legen til å attestere det så du får den ordentlige i stedet.

Jeg la merke til at erstettaren var veldig mye mer rødfarget enn singulair også, så kanskje de bruker samme farge som paralgin? De er kjent for å gi bivirkningene du beskriver for dem som reagerer på fargestoffet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 14:12   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Montelukast (singulair)

Fargestoff Montelukast: Rødt jernoksid (E 172)
Fargestoff Paralgin forte: Canthaxantin (E 161g)

Ta kontakt med legen din du, Scnuppa80. På forum blir det gjerne mye tro, syns og gjett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 14:47   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Montelukast (singulair)

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

kontakt med legen din du, Scnuppa80. På forum blir det gjerne mye tro, syns og gjett.

Leger kan være svært vanskelige å overtale når det gjelder å få bekreftet at man må ha originalmedisinene og ikke kopiene med mindre man har en målbar allergisk reaksjon på kopipreparatet, så det kan jo uansett være greit å sjekke med andre om de har opplevd det samme.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 07:02   #5
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Montelukast (singulair)

Takk for synspunkt. Jeg måtte slutte med Montelukast i løpet av få dager for ble nesten for nervøs til å forlate huset !! Men skal til legen på nytt over helga så får ta diskusjonen med han

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-16, 10:58   #6
Trois
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 96
Trois er på en erverdig vei

Sv: Montelukast (singulair)

I følge legen til minstemann er dette en medisin som kan gi forferdelige bivirkninger. Vi fikk bekreftelse på at han skulle ha orginalen, altså Singulair, men fikk de samme bivirkningene. Siden han er fire er det vanskelig for ham å fortelle oss hvordan han har det. Han gikk fra å være en blid, snill, rolig liten gutt til et aggressivt lite monster. Ikke sov han og ikke fikk vi i ham mat og han gikk til angrep på andre barn. Barnehagen var helt sjokkert over hvordan han forandret seg.

__________________


Trois er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 12:06   #7
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Montelukast (singulair)

Men huff da Trois ! Det hørtes forfedelig ut !!
Jeg var til legen idag og han støttet min beslutning om at jeg sluttet på tablettene når jeg fikk nevnte bivirkninger. Var vistnok ikke så uvanlig nei Leste på en amerikansk side at spesiellt barn ofte kan få bivirkninger så sterke at de endrer personlighet! Men de hjelper nok godt til de som tåler dem. Fikk en nesespray i stedet som jeg skal prøve. Spirometrien var uansett så bra så jeg hadde nok ikke trengt Singulair i alle fall i følge legen.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no