Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Datt plutselig ut av ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-09, 01:36   #1
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Datt plutselig ut av ketose

Plutselig her i kveld ble jeg så slapp, type sukkerkræsj. Snodig, så jeg tisset på ketostix. Jeg var ikke i ketose! Hva søren? Jeg har vært i ketose i 10 uker og ikke hatt noen sprekk - bortsett fra ett glass gløgg på julebord på fredag... Glemte meg bort! Eneste gangen det har skjedd på 10 uker. Tisset på ketostix da jeg kom hjem og jeg var fortsatt i ketose.

Klarte til og med å komme meg gjennom den årlige festen med gamle studievenner uten å gå ut av ketose. 7Up free og vodka og flere nistepakker som holdt hele helga.

I helga har jeg hatt 12-timers nattevakter og sovet hele dagene. Orker ikke å tenke så mye på hva jeg spiser da, bare jeg ikke går over tillatt mengde karbohydrater.

Søndag: Ett glass eggemelk, 1,5 liter 7up free, + litt fun light, 2 biffer, 2 pakker bacon, fire spiseskjeer seterrømme, to spiseskjeer CF og karri. Husker ikke nøyaktig hvor mye av hver grønnsak, men ca 100g purre, 100g minimais, 25g rød paprika, 100g brokkoli totalt.
Mandag (stod opp ca kl 19:30...): ett glass eggemelk til frokost og så satt jeg og drakk jeg ca en liter tab x-tra mens jeg så på TV. Så kom "sukkerkræsjet".

Tab x-tra skal vel ikke gjøre det? Drikker fun light og lightbrus daglig, men jeg har ikke drukket cola i ketose før. Og jeg ser ikke at noe annet kan ha gjort det heller? I eggemelken var det mye vaniljeessens og kunstig søtning (sukrin og stevia). Jau, jo, jeg har vært slapp med treningen i det siste, men skal da ikke gå ut av ketose for det?

Noen idéer? Jeg skal i alle fall ha meg en lang økt på wii'en nå. For jeg SKAL inn i ketose igjen. Grrr.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 01:41   #2
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Det er godt mulig at alt er i orden, for noen uker siden ble jeg hysterisk fordi ketostixen var hvit- MEN urinen min var jo blank hele den dagen- for jeg drikker sykt mye- neste dag var alt ok på stixen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 03:44   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Problemet var jo at det føltes ut som at jeg hadde sukkerkræsj.

Men nå har jeg hatt en laaang økt på wii'en. 82 minutter på Wii Fit Plus (det blir jo ca to timer faktisk trening), og den sa at jeg hadde forbrent ca 570 kalorier i dag! Fornøyd!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 09:29   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Datt plutselig ut av ketose

den har jeg også- dritgøy- og slitsomt jaMen i det siste får jeg beskjed om at kontakten mellom wii fitness board og konsolen (eller hva det heter den boksen) er brutt, veldig irriterende. Har skifyet batteri, men neiSå nå har jeg latt akurat det være en liten stund. Men trener gjør jeg, for lite, men mye bedre enn ingenting!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 23:24   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Men ingen som har noen idé om hvorfor jeg plutselig datt ut av ketose?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 00:57   #6
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Jeg hadde lignende "kræsjer" for noen uker siden, som føltes akkurat som du sier som blodsukkersvingninger pga sukkerspising. Jeg hadde heller ikke spist noe, så jeg ble litt bekymret.
De tilbakemeldingene jeg fikk var at det nok var for lavt fettinntak (jeg sliter med å få i meg nok fett). Har kjent at det har sneket seg innpå flere ganger etterpå og, og må erkjenne at jeg ikke har vært flink nok med fett tidlig på dagen da heller.
Vet ikke om dette kan stemme, men føltes riktig for meg.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 01:10   #7
lillia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 7
lillia er på en erverdig vei

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Jeg snakka me han derre ketolyse mannen om slike hendelser i fjord.. han han legekontroet sitt i arendal..
MEN det han sa var at dersom man inntar for mye leskedrikk uten sukker vil kroppen til slutt avreagere... den tror at den mottar sukker også sender den ut "antistoffer" husker ikke hva han kallte det.. MEN jeg ble ihvertfall anbefalt å IKKE innta så store mengder brus og sukkerfri drikke..
prøv å kutte det ut litt kanskje? heller prøve med reint vann med mye is.. åsså lacerol for søtsuget... vet ikke.. men det kan være det.....

__________________


min vei mot en kropp jeg liker bedre...
BMI: 38
lillia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 01:16   #8
lillia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 7
lillia er på en erverdig vei

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Søndag: Ett glass eggemelk, 1,5 liter 7up free, + litt fun light, 2 biffer, 2 pakker bacon, fire spiseskjeer seterrømme, to spiseskjeer CF og karri. Husker ikke nøyaktig hvor mye av hver grønnsak, men ca 100g purre, 100g minimais, 25g rød paprika, 100g brokkoli totalt.

Du er skikkelig flink til å holde oversikten på maten din.. men har du prøvd klibrød? 3 karb per skive og det gir deg en sund frokost med godt pålegg... godt for magen med fiber...
te er også god erstatning for lettbrus.... kanskje til og med iskald.. eller den blå nestea..
jeg mener ikke å belære altså.. men jeg går også ketolyse kuren men har valgt å spise myyye mindre .. i tillegg til at jeg velger ut alt jeg kan spise av karbs i det jeg definerer som gode alternativer... altså.. salater og lignende.. spiser mye sjømat og litt mindre av det tunge fettet........ når man får i seg fiber går vekttapet fortere og man slipper å føle seg uvell i kroppen..

ihverfall de tipsene ketolyse legen gav til meg.. han derre thorkilsen.. er det ikke det han heter..?

__________________


min vei mot en kropp jeg liker bedre...
BMI: 38
lillia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 02:24   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Datt plutselig ut av ketose

Takker for svar

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

De tilbakemeldingene jeg fikk var at det nok var for lavt fettinntak (jeg sliter med å få i meg nok fett). Har kjent at det har sneket seg innpå flere ganger etterpå og, og må erkjenne at jeg ikke har vært flink nok med fett tidlig på dagen da heller.
Vet ikke om dette kan stemme, men føltes riktig for meg.

Energisammensetning søndag (regnet med litt ekstra smør til steking):
84,9 e% fett
13,4 e% proteiner
1,7 e% karbohydrater

Energisammensetning mandag(før "sukkerkræsj":
92,9 e% fett
6,6 e% proteiner
0,5 e% karbohydrater

Jeg fikk vel egentlig i meg for mye fett.

Opprinnelig lagt inn av lillia, her.

Jeg snakka me han derre ketolyse mannen om slike hendelser i fjord.. han han legekontroet sitt i arendal..
MEN det han sa var at dersom man inntar for mye leskedrikk uten sukker vil kroppen til slutt avreagere... den tror at den mottar sukker også sender den ut "antistoffer" husker ikke hva han kallte det.. MEN jeg ble ihvertfall anbefalt å IKKE innta så store mengder brus og sukkerfri drikke..
prøv å kutte det ut litt kanskje? heller prøve med reint vann med mye is.. åsså lacerol for søtsuget... vet ikke.. men det kan være det.....

Det kan jo være grunnen til sukkerkræsj-følelsen jeg hadde, men hvorfor skulle dette gjøre at jeg gikk UT av ketose? Og dessuten, jeg sliter veldig med å få i meg nok væske hvis jeg ikke drikker fun light eller lightbrus. Med bare vann får jeg i meg max en liter i løpet av en dag. På jobb klarer jeg å drikke litt rent vann da, for der har vi vanndispenser. Men hjemme går det dårlig...

Opprinnelig lagt inn av lillia, her.

Du er skikkelig flink til å holde oversikten på maten din.. men har du prøvd klibrød? 3 karb per skive og det gir deg en sund frokost med godt pålegg... godt for magen med fiber...
te er også god erstatning for lettbrus.... kanskje til og med iskald.. eller den blå nestea..
jeg mener ikke å belære altså.. men jeg går også ketolyse kuren men har valgt å spise myyye mindre .. i tillegg til at jeg velger ut alt jeg kan spise av karbs i det jeg definerer som gode alternativer... altså.. salater og lignende.. spiser mye sjømat og litt mindre av det tunge fettet........ når man får i seg fiber går vekttapet fortere og man slipper å føle seg uvell i kroppen..

ihverfall de tipsene ketolyse legen gav til meg.. han derre thorkilsen.. er det ikke det han heter..?

Har ikke prøvd klibrød, men likte veldig godt linfrøkjeks. Vet ikke helt om jeg spiser så mye fiber... Spiser mye brokkoli, det inneholder mye fiber.

Liker ikke te. Jeg liker de is-te'ene som ikke smaker så mye te. Altså: fun light...

Jeg spurte jo om råd, så bare belær. Jeg spiser meg mett, og da blir det visst den mengden. Men merker at kroppen har blitt MYE flinkere til å si ifra at den er sulten, og ikke bare "må ha noe" (lavt blodsukker).

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar

Emneord
sukkerkræsj


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plutselig slo det inn ... achillea Generell diskusjon 10 03-06-09 16:49
Hvorfor har jeg plutselig falt ut av ketose? tarantellamor Ketolysekuren 7 18-02-09 22:16
Det gikk plutselig et lys opp for meg safran Ketolysekuren 4 04-02-09 22:28
Plutselig ut av ketose Gobolla Ketolysekuren 4 06-01-08 15:07
Plutselig ut av ketose Ametyst Lavkarbo generelt 9 03-10-05 14:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no