Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-12, 15:11   #501
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Eller nesten blir irritert på mannen fordi han har kjøpt melange til å steke (ødelegge) god biff i....

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 20:38   #502
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Ikke har Halloweengodteri i hus, og virkelig ikke skjønner hvor den posen med micropopcorn kommer fra? Men den reddet oss da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:37   #503
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når alle stirrer misunnelig på matboksa di.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 09:12   #504
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Når alle stirrer misunnelig på matboksa di.

Haha! Den kjenner jeg godt til

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 15:12   #505
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du sitter og spiller Farmville 2 på facebook, besøker gården til en av vennene dine og et halvt øyeblikk lurer på hvorfor han har plantet alle de potetene, de kan da ikke brukes til noe..

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 20:42   #506
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Jah, jeg måtte i søndagsåpen butikk og kjøpe hvetemel i dag, siden det var tomt (og sannsynligvis har vært det siden forrige farsdag). Jeg har mao IKKE lenger oversikt over høykarb-bakestæsjet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 13:45   #507
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... når en boks makrell i tomat med litt majones utgjør hurtiglunchen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 14:27   #508
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...når du snur pakken med kopi papir for å se hvor mange karbohydrater den inneholder

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 16:59   #509
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du har med deg egen lunsj på dag avdelingen selv om det blir servert lunsj der, bare fordi du ikke vil bli sett på som en snylter som bare spiser pålegg og ikke brød.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 06:51   #510
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken, her.

Når du sitter og spiller Farmville 2 på facebook, besøker gården til en av vennene dine og et halvt øyeblikk lurer på hvorfor han har plantet alle de potetene, de kan da ikke brukes til noe..

Man kan lage sprit av de, riktignok kanskje ikke i Farmville 2

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 19:40   #511
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Ladejarlen, her.

Man kan lage sprit av de, riktignok kanskje ikke i Farmville 2

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 23:34   #512
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Kan ikke lage noen form for alkohol i Farmville 2, nei (skal vel være barnevenlig)
Og dessuten er det et amerikansk spill, og sist jeg sjekket er den typen sprit man lager av poteter aquavita som kun er et fenomen i Skandinavia

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 23:51   #513
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

tror nok det var sprit type heimkok, eller hjemmebrent om du vil, som ladejarlen sikta til det kan fint lages på poteter, og har vært og er fortsatt vanlig å lage flere plasser i usa at det som regel er ulovlig er en helt annen sak.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 22:35   #514
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Colt-pixy, her.

Når du har med deg egen lunsj på dag avdelingen selv om det blir servert lunsj der, bare fordi du ikke vil bli sett på som en snylter som bare spiser pålegg og ikke brød.

Haha! Dette har jeg også gjort! Men innimellom tar jeg med meg ostekjeks også. Da er det plutselig litt mer greit å spise pålegg med pålegg .

..når du må ta med kake på jobb etter å ha hatt bursdag, og innser at du kan servere et fullverdig lavkarbomåltid som smaker kake. Ostekake <3

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 00:43   #515
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når alt du spiste før, som ikke var søtt nok, er altfor søtt!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 10:22   #516
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du ikke lenger husker koketid på poteter og blir litt irritert av Spar's reklame for "julepoteter" som visstnok er fast tilbehør uansett julemat..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:13   #517
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du forsikrer deg om at intravenøsvæsken de gir deg på intensiven på sykehus ikke inneholder glukose...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 10:03   #518
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du går forbi en reklame på gata for Vita gjertegod mat - erstatning for fløte (http://www.vitahjertego.no/produkter...o-mat-10x250ml) og begynner å banne høyt!!!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:08   #519
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Når du går forbi en reklame på gata for Vita gjertegod mat - erstatning for fløte (http://www.vitahjertego.no/produkter...o-mat-10x250ml) og begynner å banne høyt!!!

Jeg har lyst til å kaste tekruset i TVn hver gang de begynner å snakke om "Det farlige, mettede fettet"... !!!!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:03   #520
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Når du går forbi en reklame på gata for Vita gjertegod mat - erstatning for fløte (http://www.vitahjertego.no/produkter...o-mat-10x250ml) og begynner å banne høyt!!!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har lyst til å kaste tekruset i TVn hver gang de begynner å snakke om "Det farlige, mettede fettet"... !!!!

Ja, helt utrolig at de kan få kalle noe sånt for hjerte'go når det er det motsatte. Hvorfor tar ikke helsedirektoratet affære snart? Det er vel nok forskning nå til at de kan gå ut og si at mettet fett ikke er usunt og at det er ødelagte fettsyrer og for mye omega-6 i forhold til omega-3 man skal være obs på når man snakker om fett og hjertesykdom?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:16   #521
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Når du går forbi en reklame på gata for Vita gjertegod mat - erstatning for fløte (http://www.vitahjertego.no/produkter...o-mat-10x250ml) og begynner å banne høyt!!!

Haha, jeg brekker meg nesten når jeg tenker på hvordan den er lagd

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 20:20   #522
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

når du får beskjed om å ta med deg en brødskive og en yoghurt til øvelse i mating på sykepleielaboratoriet, og tenker "no fucking way".

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 13:58   #523
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når gubben drar til sverige og handler et brett med kartoffler på glass, han gidder ikke koke poteter. - som jeg gjorde før.

Når jeg vil ha ribbe uten om jula

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 14:42   #524
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

når man bare må forlate kurslokalet med tema kosthold når de snakker om de livsnødvendige karbohydratene og det skumle fettet som legger segi årene og stivner, for å ikke begynne å motsi og diskutere med sine egne kolleger som holder kurs for deltakerne våre

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 15:01   #525
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

når man bare må forlate kurslokalet med tema kosthold når de snakker om de livsnødvendige karbohydratene og det skumle fettet som legger segi årene og stivner, for å ikke begynne å motsi og diskutere med sine egne kolleger som holder kurs for deltakerne våre

Ouch.

- man sitter og humrer over tråder som denne og forstår alle poengene.

- man prakker på naboen alle gamle sauseposer ol som har gått ut på dato fordi Husets Herre skulle spise dem selv...

- melpakken man har er 2 år gammel....

- man sniker inn alternativt søtstoff og sukkerrreduserer alle kaker man baker

- man synes 70% sjokolade er søtt og godt

- når marsipanstengene og påskeeggene har blitt kvalmsøte

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no