Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-13, 20:25   #9476
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

HOT-suppe

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-05-13, 15:18   #9477
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Moussaka

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-05-13, 15:38   #9478
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nesten det jeg også Blir lasagne med squash som erstatning for pasta, kjøttdeig med hakkede tomater og cf, og cc og ost mellom lagene Serveres med en god salat

Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk
Gammel 27-05-13, 17:08   #9479
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ovnsbakt falafel!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 27-05-13, 17:27   #9480
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sopp-ost-bacon-asparges-sjalottløk-tomat-agurk-grønneblader-salat.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 27-05-13, 18:38   #9481
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ovnsbakt torsk m/fryseboksens grønnsaker + litt frisk revet gulrot

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 28-05-13, 11:19   #9482
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Indisk kylling

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 28-05-13, 13:26   #9483
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

På søndag blei det pølser på grill. I går man-tager-hva-man-haver; kyllingkjøttdeig, en boks hakka tomater, gulløk, hvitløk, chili, urter, et halvt glass marinert feta og masse pepper. Resultatet var fantastisk.
I dag blir det moussaka med sellerirot.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 28-05-13, 17:33   #9484
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det lammesliders med smørdampet spisskål. Hjelpe og trøste så godt det var!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold
Gammel 28-05-13, 18:34   #9485
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lungemos (har ikke spist det på 30 år, tror jeg), brokkoli og blomkål.

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 29-05-13, 00:03   #9486
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Laksesashimisalat... Manglet halvparten av det som skulle til i følge oppskrifta, men vi improviserte: laks, snøfrisk, avokado, oliven, rucola, mynte, luftløk, tomat, plomme, agurk og en "dressing" av soyasaus, lime og wasabi.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 29-05-13, 00:19   #9487
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

"Burger" av svenskhandlede løvbiff, med salat, tomat, agurk og løk som underlag, cheddar på løvbiffen og hjemmelagd burgerdressing med pickels (verdens beste) og en liten minedæsj med sukkerfri ketchup.

Smakte på en halv slush i varmen på kino i sta, angrer ;( Var ikke søtsugen en gang.. Ny dag i morgen!

Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk
Gammel 29-05-13, 14:26   #9488
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Panert Aubergine

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 29-05-13, 14:58   #9489
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Aubergine, kål, vårløk, karbonadedeig og sesamolje i en herlig symfoni.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-05-13, 17:24   #9490
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Rot-i-hop: kylling, løk, bacon, paprika og litt wokgrønnsaker i en stor stekepanne.. m/masse krydder.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 29-05-13, 18:58   #9491
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Skinkebiff med peppersaus. Og selvfølgelig kål og løk til.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 29-05-13, 19:29   #9492
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Åååååh namnammenam.

Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.

Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 29-05-13, 19:31   #9493
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Åååååh namnammenam.

Stekte skivet sjampinjong, rødløk og hvitløk hvitløk godt. Tilsatte spisskålstrimler, svinekotelettsrimler og paprika og krydret med hvitløkspulver, ingefærpulver, hvitløksalt, pepper... og tilsatte til slutt soyasaus og sesamolje.

Ovnsstekte frossen brokkoli med harissakrydder og smør!

Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli!


(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 29-05-13, 19:36   #9494
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg er så samstemt med smaksløkene dine, altså. Crackslaw-krydring og ovnsstekt brokkoli!


(Her ble middag kansellert, siden jeg spiste en absurd stor frunsj og ikke var sulten i det hele tatt - med mindre 5-6 jordbær teller, da...)

Nekter ikke for å være en smule lavkarbosaurusinnspirert altså.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 29-05-13, 21:15   #9495
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk
Gammel 29-05-13, 22:59   #9496
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vært på standa i mange timer i dag, så der spiste vi osteruller med roastbeef og remulade med stekt løk I kveld har vi grilla hamburgere og chilipølser med coleslaw til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-05-13, 23:05   #9497
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

Tyrkisk yoghurt og bacon inneholder en del fett Dessuten varierer det jo hvor mye kroppen har lyst på/trenger!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-05-13, 06:10   #9498
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

Er jo en del som mister matlysten i varmen også. Jeg spiser blant annet sjeldent middag når det er varmt ute..

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-05-13, 07:09   #9499
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ble salat både til lunsj og middag. Vegatarsalat første gangen og det samme supplert med litt bacon og tzatziki av tyrkisk yoghurt på runde to. Eier ikke matlyst (er vanligvis en STORspist liten jente) får ikke i meg mer i dag og blir uvel av tanken på mat, får prøve på nytt i morgen.. To salater på en dag må da være unormalt lite når det er så magert i tillegg?

Jeg får det sånn når det er varmt. Trenger knapt nok mat. Men når det kjølner igjen etter noen dager - da spiser jeg. Vi har jo brått noen prosen fett på kroppen å ta av ... så om man ikke er sulten en dag innimellom så gjør det stort sett ingenting så lenge man ellers er frisk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 30-05-13, 12:05   #9500
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gryte med nykål og kylling

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no