Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Auguststartere 2014

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-14, 17:43   #76
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Plass til flere? Her er jeg og har lyst til å prøve meg igjen
Mange år siden jeg gjorde dette sist og kiloen har kommet på igjen. Pluss noen ekstra. Må nå manne meg opp til mål og vekt. Dag1 og vekt kommer imorgen

Klart det er plass til flere!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 18:01   #77
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Klart det er plass til flere!

Tusen takk Turid42

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 08:44   #78
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Jeg har spist lavkarbo mange ganger nå. Hopper på og detter av… detter av fordi jeg anser det som lite forenelig med et "vanlig" sosialt liv der det tilbys det ene og det andre.. Det går liksom i begynnelsen når motivasjonen er på topp, også etterhvert så vil man bare smake det som alle sier er så digg.. så er det samme regla :P

For hver gang jeg har startet opp så har vekta gått saktere og saktere nedover. Akkurat som at kroppen ikke responderer like godt. Noe jeg også har hørt er helt normalt ?!

Dette er kaaanskje 7 gang jeg starter opp sånn "skikkelig".
Har motivasjon i bøtter og spann. Dog er det kun 11 dager siden oppstart. Så er jo rimelig ferskt. Men hittil har jeg gått ned svimlende 3,7 kg!!! Jeg er helt overveldet. Trodde ikke det gikk ann! Nå lever jeg i lykkerus, og ser med skrekk frem til at det en dag må si bom stopp :P

Riktignok har jeg 13kg mer nå, enn da jeg gikk på lavkarbo sist (før svangerskapet med lillemor), så det kan ha noe med saken å gjøre.

Jeg startet på 97,4 kg den 07.08, nå idag, 16.08 veide jeg 93,7!!

Måtte denne perioden vare en liten stund til Vet med meg selv at det er vanskelig å holde fokus i stillestående perioder

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 08:47   #79
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Jobber i barnehage og det er stadig fristelser. Har motstått alt til nå, men igår hadde ei jente bursdag og hun spurte meg om jeg ville smake, klarer jo ikke si nei til de skjønningene. SÅ ble til og med et kakestykke igår altså… Men men
Alt for å glede et lite barnehjerte

Imorgen er det bursdagsselskap for min bror, og da tenkte jeg å ta med gerds kladdkaka. Håper den blir god Så slipper jeg to ulovlige kakestykker på en helg!

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 02:21   #80
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Jeg er med! Har lest meg skakk på temaet, men føler ikke jeg blir så veldig mye klokere. Er 170 høy og veier 63 kg. Vil gjerne ned til 60! Sånn ellers er det viktigtste for meg å slutte med sukkeravhengigheten, og at jeg kan slutte å være så oppblåst og føle meg fæl hele tiden.

Tenker ikke noe ketose eller noe slikt, men mer moderat lavkarbo. Hvor mange karbs bør jeg ligge på da? Noen tips? Har lest alle slags nybegynner tips her inne, men kan alltids spe på med mer

Har jeg forstått det riktig at en typisk dag kan se slik ut:

frokost: omlett med f.eks bacon/salami/ost eller lavkarbobrød med kremost/smør og pålegg som salami, ost, peanøttsmør, leverpostei osv.

Lunsj: salat med f.eks agurk, fetaost, vanlig ost, kylling/bacon/skinke, blomkål og med olivenolje eller andre dressinger.

middag: Typisk pølsegrateng jeg så en plass. Kylling og kalkun pølser med grønnsaker, krydder og gratinert ost. Eller kylling med salat eller grønnsaker. Ja, dere skjønner tegninga.

mellomåltid: babybel, ost, nøtter, skyr(?), atkinsbarer


Liker ikke fisk, tomat, paprika eller løk. Det jeg kom på i farten som setter en stopper for etegildet.


Er helt grønn, og det står så mye forskjellig alle steder. Er også usikker på hvordan jeg skal få til å telle alle karbohydratene? En slags regel som er lett å følge her?

Og en ting til.. Er invitert i et par barnedåper, en konfirmasjon og ett bryllup i løpet av di neste månedene. Er det helt krise om man "skeier ut' og spiser den middagen man får servert? Eventuelt ta et kakestykke? Skal selvsagt prøve å begrense meg, vil jo ha fremgang

Mange spørsmål her, beklager for det. Virker vel helt grønn, men er så skummelt å begynne på noe helt nytt. Er så redd for å gjøre det helt feil



Tusen millioner takk til den som eventuelt gidder å svare på det jeg lurer på! Mye å lære her! haha

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 09:33   #81
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Auguststartere 2014

Jeg gikk ned 12 kg i fjor med ketogen diett, men greide piskedusken å legge på meg alle sammen igjen. Jeg skulle bare ha en liten pause, men det ble litt tøft i privatlivet, og mye dritt som kom inn i munnen.
Har spist ketogent i en uke nå, men offisielt så starter jeg ikke før i morgen.
Første delmål er -5 kg, under 100. Tar startvekten i morgen, men tipper den er ca. 105. :sukk:

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 09:36   #82
Sukett1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 8
Sukett1 er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Hiver meg på her jeg også. Startet 8 august. Gikk ned 2.5 kg første uka. Mest vann men likevel deilig. Stått stille i uke to. Vet hvorfor. VIN... Er så fryktelignglad i å ta et glass eller 3 i godt selskap. 2 slike ble det den uka. Det som er deilig er at søtsuget er over. Jeg føler at jeg har kontroll igjen. Tap av den kontrollen, når jeg ser jeg går opp og opp i vekt men ikke klarer å gjøre noe med det, ikke klarer å stoppe, den er grusom!

Sukett1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 11:09   #83
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av hadepasta, her.

Jeg er med! Har lest meg skakk på temaet, men føler ikke jeg blir så veldig mye klokere. Er 170 høy og veier 63 kg. Vil gjerne ned til 60! Sånn ellers er det viktigtste for meg å slutte med sukkeravhengigheten, og at jeg kan slutte å være så oppblåst og føle meg fæl hele tiden.

Tenker ikke noe ketose eller noe slikt, men mer moderat lavkarbo. Hvor mange karbs bør jeg ligge på da? Noen tips? Har lest alle slags nybegynner tips her inne, men kan alltids spe på med mer

Har jeg forstått det riktig at en typisk dag kan se slik ut:

frokost: omlett med f.eks bacon/salami/ost eller lavkarbobrød med kremost/smør og pålegg som salami, ost, peanøttsmør, leverpostei osv.

Lunsj: salat med f.eks agurk, fetaost, vanlig ost, kylling/bacon/skinke, blomkål og med olivenolje eller andre dressinger.

middag: Typisk pølsegrateng jeg så en plass. Kylling og kalkun pølser med grønnsaker, krydder og gratinert ost. Eller kylling med salat eller grønnsaker. Ja, dere skjønner tegninga.

mellomåltid: babybel, ost, nøtter, skyr(?), atkinsbarer


Liker ikke fisk, tomat, paprika eller løk. Det jeg kom på i farten som setter en stopper for etegildet.


Er helt grønn, og det står så mye forskjellig alle steder. Er også usikker på hvordan jeg skal få til å telle alle karbohydratene? En slags regel som er lett å følge her?

Og en ting til.. Er invitert i et par barnedåper, en konfirmasjon og ett bryllup i løpet av di neste månedene. Er det helt krise om man "skeier ut' og spiser den middagen man får servert? Eventuelt ta et kakestykke? Skal selvsagt prøve å begrense meg, vil jo ha fremgang

Mange spørsmål her, beklager for det. Virker vel helt grønn, men er så skummelt å begynne på noe helt nytt. Er så redd for å gjøre det helt feil



Tusen millioner takk til den som eventuelt gidder å svare på det jeg lurer på! Mye å lære her! haha


Hei Hadepasta Hadde jeg vært deg og i utgangspunktet ikke har så mange kilo å gå ned og kanskje mest er opptatt av å bli kvitt sukkersuget…ja da tror jeg at jeg ville tenkt "enkelt". Spesielt også fordi du bør unngå å ødelegge forbrenningen din med en strikt diett!
Jeg ville derfor unngått de "verste" karbene helt i 4-5 dager (godteri, sukker, brød, pasta osv). Av egen erfaring pleier det største søtsuget å gå svært raskt ned på den tiden. OG hold deg unna lightbrus og light saft….det holder søtsuget oppe hos de fleste av oss! (Alkohol har ofte også negativ innvirkning).
Etter det ville jeg i en periode bare redusert inntaket av dette og erstattet det med klibrød/knekkebrød og grønnsaker i ulike former - og vips er dine 3kg borte.
Oppblåsthet kan komme av mye, men for meg er det melkeprodukter og hvete/gluten…….du kan jo vurdere å kutte ut det en periode og se?

Dersom du bare skal ned 3 kg, ville jeg ikke gjort dette til en "kur", men bare hatt det i bakhodet når du gjør valgene dine Lykke til!

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 11:21   #84
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Så flott Pisces89 Gratulerer!
Kjenner meg igjen i så mange av dere. Ned og opp i vekt, en evig berg og dal bane. Denne gangen skal jeg prøve å finne en annen fremgangsmåte….."å gjenta det samme og forvente nytt resultat" er visstnok definisjonen på galskap…og det ønsker jeg jo ikke

Dagens sukk
Vekten viste 87,7 idag…..kaller dette dag 1…jaja...det var vektøkning med renter…Målet mitt er 20 kilo ned….67,7 blir det. Det verste er nok magemålet mitt: 111,5cm. Skremmer meg for dette er laaaangt over det det bør være.
Leste en artikkel på at "med en økning av BMI med 5, så øker sjansen for å få underlivskreft med 62%". Hjelp-dette er meg! Uheldige gener på toppen! SÅ NÅ HAR JEG IKKE NOE VALG! Ingen flere unnskyldninger!

Ønsker dere alle en lett lavkarbo dag

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 20:05   #85
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Hei Hadepasta Hadde jeg vært deg og i utgangspunktet ikke har så mange kilo å gå ned og kanskje mest er opptatt av å bli kvitt sukkersuget…ja da tror jeg at jeg ville tenkt "enkelt". Spesielt også fordi du bør unngå å ødelegge forbrenningen din med en strikt diett!
Jeg ville derfor unngått de "verste" karbene helt i 4-5 dager (godteri, sukker, brød, pasta osv). Av egen erfaring pleier det største søtsuget å gå svært raskt ned på den tiden. OG hold deg unna lightbrus og light saft….det holder søtsuget oppe hos de fleste av oss! (Alkohol har ofte også negativ innvirkning).
Etter det ville jeg i en periode bare redusert inntaket av dette og erstattet det med klibrød/knekkebrød og grønnsaker i ulike former - og vips er dine 3kg borte.
Oppblåsthet kan komme av mye, men for meg er det melkeprodukter og hvete/gluten…….du kan jo vurdere å kutte ut det en periode og se?

Dersom du bare skal ned 3 kg, ville jeg ikke gjort dette til en "kur", men bare hatt det i bakhodet når du gjør valgene dine Lykke til!



Tusen takk for svar!

Hmm.. du har et poeng! Høres igrunnen veldig fornuftig ut :-) Men vil jo gjerne ta lavkarbo rett og slett for helsa sin del. Er så mye vanskeligere å skeie ut hvis man vet at en ting er strengt "forbudt", noe det meste av godteri, brus, chips og junk er på lavkarbo. At det skal bli en livsstil rett og slett, slik at jeg har noe å forholde meg til. Hva gjør alle lavkarboslankerne f.eks når de har nådd målene sine?

Kan jo prøve 4 dager uten karbo og sukker for å se hvordan kroppen reagerer. Er sukkersuget og oppblåstheten helt borte er jo valget enkelt! Men hvordan spiser jeg i disse 4 dagene? Typ lavkarbo med mye fett? For da tror jeg det vil bli enkelt :-P Så utrolig mye god mat enn kan spise med god samvittighet :-D Edit: og selfølgelig proteiner!


Igjen, tusen takk for svar :-)


Sist redigert av hadepasta : 18-08-14 kl 08:28.
hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 21:32   #86
Mino
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
Mino er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

10.8: 74,5
17.8: 74,1

Endelig nedover igjen. Da er jeg i siget, forhåpentligvis Begynte jo før 10., men hoppet opp den datoen så tar det fra da. Og jeg har bestemt meg for bare å veie en gang i uken så får ikke dette med slanking så fokus i hverdagen. Søndag er en fin dag for slikt, siden jeg har en tendens til å kose meg litt vel mye i helga - og da holder jeg meg kansje litt mer i tøylene.

Mino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 07:55   #87
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Auguststartere 2014

Veiedag i dag , og ned 700g. Egentlig er det nok ned 1,5 kg, jeg måtte kjøpe ny vekt, og den nye viser mer enn den gamle.
Men pytt, pytt, jeg forholder meg til den nye, og har i bakhodet at jeg egentlig ikke kan sutre over lite nedgang

I dag har jeg et lite knøttebøtt som skal ha første dagen i barnehagen. Og det er fryktelig rart. Lille store jenta er på vei til å klare seg litt mer uten mamma. Bare sånn for å spore helt av

Er spent på hvordan dette blir fremover med mat osv, jeg begynner å jobbe igjen, det blir mere stress osv. Må vel bare planlegge måltidene bedre så ordner det seg nok også...

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 07:57   #88
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Auguststartere 2014

Og jippi for en ting til, da har jeg gått fra å være feit, til kun overvektig hvis jeg skal se på bmi

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 08:27   #89
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen, her.

Og jippi for en ting til, da har jeg gått fra å være feit, til kun overvektig hvis jeg skal se på bmi


wow, så gøy! Gratulerer!! Gøy når enn går over den grensa. Har selv gått fra overvektig til normalvektig, så vet hvor motiverende og gøy det er å se at alt "slitet" gir utslag Litt ned er bedre enn ingenting! Lykke til med den lille i barnehagen. Det går seg nok til

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 08:45   #90
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen, her.

Og jippi for en ting til, da har jeg gått fra å være feit, til kun overvektig hvis jeg skal se på bmi


Hipp hurra for deg

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 08:47   #91
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Auguststartere 2014

NÅ er jeg i gang! Dette er min startmandag. Jeg ser frem mot en høst med mange kilo ned. Håper og tror jeg vil hente masse styrke her hos dere

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:10   #92
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Brøleapen, her.

Og jippi for en ting til, da har jeg gått fra å være feit, til kun overvektig hvis jeg skal se på bmi

Så flott!!!! Gratulerer Det er mitt mål også!

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:12   #93
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

NÅ er jeg i gang! Dette er min startmandag. Jeg ser frem mot en høst med mange kilo ned. Håper og tror jeg vil hente masse styrke her hos dere

Du har allerede gjort en fantastisk jobb ser jeg! Jeg gikk opp mitt igjen….men er nå motivert som aldri før. Flott å ha noen å jobbe sammen med her!

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:30   #94
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av hadepasta, her.

Tusen takk for svar!

Hmm.. du har et poeng! Høres igrunnen veldig fornuftig ut :-) Men vil jo gjerne ta lavkarbo rett og slett for helsa sin del. Er så mye vanskeligere å skeie ut hvis man vet at en ting er strengt "forbudt", noe det meste av godteri, brus, chips og junk er på lavkarbo. At det skal bli en livsstil rett og slett, slik at jeg har noe å forholde meg til. Hva gjør alle lavkarboslankerne f.eks når de har nådd målene sine?

Kan jo prøve 4 dager uten karbo og sukker for å se hvordan kroppen reagerer. Er sukkersuget og oppblåstheten helt borte er jo valget enkelt! Men hvordan spiser jeg i disse 4 dagene? Typ lavkarbo med mye fett? For da tror jeg det vil bli enkelt :-P Så utrolig mye god mat enn kan spise med god samvittighet :-D Edit: og selfølgelig proteiner!

Igjen, tusen takk for svar :-)

Hei igjen Å kutte ut godteri, brus, chips og junk er smart uansett…om ikke annet hold det til en dag i uken. Lag en sunn livsstil av akkurat det og som du kan klare i det lange løp Og vær i aktivitet. Det er om å gjøre å finne en fin balanse.
De første dagene med ekstra få karber….litt avhengig av hvilken filososfi du tror fungerer for deg...ta en titt i oppskriftene. Eller bare tenk enkelt. Jeg har ikke så fokus på fett, men spiser ett klibrød på morgenen med f.eks. ost/egg/avocado/kjøttpålegg/grønt, en eller annen form salat til lunch og proteiner med salat til middag. Har f.eks. "omelettmuffins" i fryseren dersom jeg har behov for noe mer. Prøver å variere litt så jeg ikke går lei. Det som fungerer for meg er å spise mer av grønnsaker som vokser over bakken enn under.
Viktig bare at du får i deg alle næringsstoffer! Det virker jo som om forbrenningen din er fin siden du ikke har mange kilo du føler skal bort. Mitt råd til deg er å være forsiktig med en strikt diett- ikke ødelegg forbrenningen din slik jeg har gjort ved å gå på harde kurer når jeg strengt tatt bare hadde litt som skulle bort. Fokuser heller på sunne vaner

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 17:52   #95
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Hei igjen Å kutte ut godteri, brus, chips og junk er smart uansett…om ikke annet hold det til en dag i uken. Lag en sunn livsstil av akkurat det og som du kan klare i det lange løp Og vær i aktivitet. Det er om å gjøre å finne en fin balanse.
De første dagene med ekstra få karber….litt avhengig av hvilken filososfi du tror fungerer for deg...ta en titt i oppskriftene. Eller bare tenk enkelt. Jeg har ikke så fokus på fett, men spiser ett klibrød på morgenen med f.eks. ost/egg/avocado/kjøttpålegg/grønt, en eller annen form salat til lunch og proteiner med salat til middag. Har f.eks. "omelettmuffins" i fryseren dersom jeg har behov for noe mer. Prøver å variere litt så jeg ikke går lei. Det som fungerer for meg er å spise mer av grønnsaker som vokser over bakken enn under.
Viktig bare at du får i deg alle næringsstoffer! Det virker jo som om forbrenningen din er fin siden du ikke har mange kilo du føler skal bort. Mitt råd til deg er å være forsiktig med en strikt diett- ikke ødelegg forbrenningen din slik jeg har gjort ved å gå på harde kurer når jeg strengt tatt bare hadde litt som skulle bort. Fokuser heller på sunne vaner

Takk for svar igjen:-) Prøver meg rett og slett litt frem. Dette spiste jeg i dag, kanskje du kan se om det ser greit ut?

Frokost: 2 babybel (ikke mye matlyst 06.30 om morningen).
Lunsj: Isbergsalat med agurk, egg, ost, skinke, kylling, fetaost og litt olivenolje.
Middag: Prøvde meg på "pasta" (den med egg, kremost og fiberhusk) med kjøttsaus. Og om jeg kan få si det selv... NAAAMMM!! Genialt! Har heller aldri laga en kjøttsaus i hele mitt liv som faktisk er spisende. Vil bare ta den med til alle jeg kjenner og be de smake på den, haha "Pastaen" var også helt perfekt..Skal definitivt lages igjen!

Ellers prøvde jeg meg på brød fra funksjonell mat. Skal visst være 1 karb per skive (jeg lagde rundstykker, så sikkert litt mer der). Smakte på en, og den var overraskende god! Er dette noe jeg kan spise til frokost/lunsj, i stedet for mitt vanlige brød/rundstykke? Skal hvertfall fryses ned slik at jeg alltid har noe tilgjengelig :-)

Ellers må jeg si at jeg har ikke følt søtsug i hele dag! Gikk fra sulten til mett til sulten til mett osv uten å en gang tenke på sukker i mellomtiden. Ingen tvil om at dette funker på sukkersuget mitt. Og dette er bare dag 1. Gleder meg til å se hvordan det blir videre!

Veide før 85 kg (siste jeg sjekka, mest sannsynling mer), begynte å jobbe i matbutikk så jeg mistet 10 kg(+?). Det selv om jeg stort sett lå i senga og så på serier, spiste chips og makaroni med ost hver dag. Mye aktivitet på jobb hvertfall! Fikk sjokk da jeg gikk på vekten etter 1 år. Ble inspirert og begynte på Dukan. Stoppet på 62 da jeg så at Mai måned ikke kom til å funke på dietten, selv om jeg hadde planlagt å gå ned til 60. Var flere familieselskaper, 2 konserter, firmafest osv. Og så har jeg sommeren og festivaler gjort sitt til at jeg nå ligger på 63. Prøvd meg litt på 5:2, men som sagt.. sukkersug. Vil ha det vekk! Ballongmage er heller ikke noe jeg vil beholde for å si det sånn. Forbrenningen min er nok så som så. Ingen forandringer der, selv om dukan jo er en ekstrem diett. Den har aldri vært spesielt god, men håper at nå som jeg er i mer bevegelse og spiser bedre mat så kanskje den kan øke litt? Krysser fingrene :-)

Så en form for moderat lavkarbo it is. Trives til nå, selv om det bare har gått en dag. Ekstra spennende siden jeg faktisk ikke liker å lage mat i det hele tatt, men nå MÅ jeg jo. Gleder meg til tiden fremover!



Beklager for at jeg sporer helt av tråden her folkens! Dere er utrolig flinke alle sammen :-D


Sist redigert av hadepasta : 20-08-14 kl 23:58.
hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 06:12   #96
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Auguststartere 2014

På vekta går det ikke fort, men dro fram målebåndet, og har tydeligvis krympet 10 cm over magen på en uke??? Er det mulig, eller har jeg vært særdeles unøyaktig? Prøvd å måle akkurat over navelen hver gang, men noen millimeter avvik kan jo gi store forskjeller. Men uansett er det mye! Så dra fram målebåndet hvis vekta står stille, folkens!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:16   #97
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

På vekta går det ikke fort, men dro fram målebåndet, og har tydeligvis krympet 10 cm over magen på en uke??? Er det mulig, eller har jeg vært særdeles unøyaktig? Prøvd å måle akkurat over navelen hver gang, men noen millimeter avvik kan jo gi store forskjeller. Men uansett er det mye! Så dra fram målebåndet hvis vekta står stille, folkens!

Magen blir jo mye mindre oppblåst om man ligger unna rasker karbohydrater - og det er deilig! Du er kjempeflink!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:21   #98
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Auguststartere 2014

Tusen takk, TrillTrall! Jeg var lenge ganske deppa fordi vekten ikke beveget seg noe særlig. Men leste her inne at det var lurt å måle seg, så jeg begynte med det for en stund siden. Det var tidenes sjakktrekk! Jeg blåser jo egentlig i vekta så lenge jeg krymper!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:46   #99
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Tusen takk, TrillTrall! Jeg var lenge ganske deppa fordi vekten ikke beveget seg noe særlig. Men leste her inne at det var lurt å måle seg, så jeg begynte med det for en stund siden. Det var tidenes sjakktrekk! Jeg blåser jo egentlig i vekta så lenge jeg krymper!

Kroppen kan "omorganisere" seg selv ganske mye slik at cm'trene forsvinner selv om vekta er den samme.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 15:36   #100
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

På vekta går det ikke fort, men dro fram målebåndet, og har tydeligvis krympet 10 cm over magen på en uke??? Er det mulig, eller har jeg vært særdeles unøyaktig? Prøvd å måle akkurat over navelen hver gang, men noen millimeter avvik kan jo gi store forskjeller. Men uansett er det mye! Så dra fram målebåndet hvis vekta står stille, folkens!

Aldri målt med bånd, men tror nesten jeg blir nødt til å gjøre det nå! Gratulerer :-D

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmidler anno 2014 Budeia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 14-03-14 18:49
Treningstråden februar 2014 milena Trening 34 03-03-14 07:53
Treningstråden januar 2014 milena Trening 71 02-02-14 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no