Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januar 09 - ny start!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-09, 22:19   #1
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Januar 09 - ny start!

Godt nytt år alle sammen!!
Tenkte vi kunne lage en ny tråd om vi som er klar for en ny runde med vektnedgang nå i 2009.
Mitt mål er å gå ned 20 kilo til. Har skeiet godt ut nå i julen, og jeg gleder meg til å gå i gang igjen nå 5. januar.
Flere som er med??

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 23:38   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!!

Jepp jepp! Jeg planlegger å ta det litt rolig, starte med trening (begynte idag!! ) og litt mer "normalt" kosthold (vekk med chipsen... ) og se hva som skjer fra der. Har frotset i karbo i det siste, kanskje jeg må kutte ned litt der også Har vel ca 25 kg å ta av, men er jeg heldig så holder det med 20 kg

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 01:04   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er klar.

Er ny på forumet her og håper på å gå ned 30 kilo til sammen. Om ikke alt forsvinner i 2009 så håper jeg at jeg kan klare endel av de.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 14:18   #4
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei. Jeg er helt ny her inne på forumet og jeg blir gjerne med. Har 40 kg jeg vil ta av, så dette vil ta sin tid. Jeg begynner imorgen med ketolyse, og det blir veldig spennende!

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:51   #5
Michelina
Nytt Medlem
 
Michelina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
Michelina er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg hiver meg med! Starter i dag, skal følge Atkins og er kjempemotivert!

__________________

Michelina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon? Atkins? Må finne ut hva som fungerer for meg i en varig livsstilsendring. Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:34   #6
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Slenger meg på jeg også!
Begynner på ketolyse om en uke, venter på bok og startpakke. Bruker denne uka på å trappe ned, kutte ut brus og godis hvertfall.
Har faktisk over 50 kilo som skal vekk .... føles litt rart å se det slik svart på hvitt...
Men jeg får dele det opp i passende porsjonsmål og belønne meg selv underveis

Er uansett godt å være flere i samme situasjon, så kan vi backe opp hverandre

Lykke til med et nytt og bedre liv, alle sammen!

Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:13   #7
kiwinord
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei til dere
Håper å klare (skal klare)15-20kg.
Har en fin bunad som skal på til 17mai

Ønsker oss alle lykke til fremover

  Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:18   #8
Tooone
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Tooone er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei!

Jeg er ny her, og er veldig klar for å komme meg ned i vekt. Jeg har ca. 10 kg jeg skal ned etter barnefødsel og sofasliting Prøver meg på Atkins for første gang. Aldri prøvd noen form for lavkarbodiett, og håper derfor at dette virker (og at jeg klarer å holde meg i skinnet).

Lykke til alle sammen! Håper vi kan motivere hverandre!

Tooone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 00:03   #9
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Så bra at vi er mange som er klar! Selv om jeg er supermotivert i dag, kommer jeg sikkert til å trenge en del oppmuntring utover, så godt at vi er flere som drar lasset!!
Jeg hiver meg i seng, sånn at jeg våkner uthvilt til en ny start i morra. All "skitmat" er nå gått i bosset og jeg har allerede pekt ut spinning kl fire i morra.
Gruer meg allerede til veiing i morra tidlig...

Lykke til alle sammen!!!

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:17   #10
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg vil også være med her

Skal ned endel mer enn 30 kg, og gleder meg til å komme igang med ketolysen.

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 16:24   #11
Lines
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 26
Lines er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er også med Har startet idag på ketolyse
Har vært inne på forumet og har hatt startpakken i vel 2 mnd.liggende klar.
Lastet ned mat på data og lagt inn frokosten. Men er det noe annet program som er enklere synes dere? Og bruker dere journalen her inne til å skrive ned alt? Skal ned en ca 15 kilo til helst

__________________


Lines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 17:07   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Januar 09 - ny start!

Opprinnelig lagt inn av Peach, her.

All "skitmat" er nå gått i bosset og jeg har allerede pekt ut spinning kl fire i morra.

Høres ut som en god start!
Bare husk at det tar litt tid for kroppen å venne seg til å forbrenne fett i stede for karber og at det da kan være (forbigående) vanskelig å gi så mye på trening som mange er vant til!

Husk å drikke masse! Jeg fikk vondt i nyrene (eller i det området) om jeg ikke drakk nok de første harde teningsøktene etter ketolyse- oppstart.

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 18:21   #13
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Høres ut som en god start!
Bare husk at det tar litt tid for kroppen å venne seg til å forbrenne fett i stede for karber og at det da kan være (forbigående) vanskelig å gi så mye på trening som mange er vant til!

Husk å drikke masse! Jeg fikk vondt i nyrene (eller i det området) om jeg ikke drakk nok de første harde teningsøktene etter ketolyse- oppstart.

Masse lykke til!

Takk for lykke ønsking
Jeg følger Blodtypedietten pluss har trent jevnlig i ett år nå, så da er det ikke SÅ hardt for kroppen med en omstilling. Kjenner mest på søthungeren i dag, men alt vel så langt. Gleder meg til smoothie til kvelden, den gjør susen!

Hvordan går det med dere andre ? Hard dag??

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 09:22   #14
Tooone
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Tooone er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Opprinnelig lagt inn av Peach, her.

Takk for lykke ønsking
Jeg følger Blodtypedietten pluss har trent jevnlig i ett år nå, så da er det ikke SÅ hardt for kroppen med en omstilling. Kjenner mest på søthungeren i dag, men alt vel så langt. Gleder meg til smoothie til kvelden, den gjør susen!

Hvordan går det med dere andre ? Hard dag??


Søthunger ja. Kjente veldig på den etter middag i går. Er da den alltid er verst. Er egentlig en godtemums uten like, så det er nok det som blir verst for meg! Heldigvis har vi ikke så mye som en konfektbit igjen i huset. Dessuten er jeg så innstilt på dette nå at jeg tror jeg hadde klart å holde meg unna uansett. Skal på trening i dag for første gang siden før jul, og er spent på hvordan det kommer til å gå!

__________________


Tooone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:33   #15
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er med! Tok for noen år siden av ca 36 kg, har heldigvis ikke lagt på meg alt det igjen, men mye har sneket seg på igjen desverre. Siden jeg har en historie bak meg hvor jeg har tatt av så mye og fremdeles har en god del igjen, tenkte jeg at jeg kanskje hører til her inne? Har nå 22 kg som jeg skal ha av (+ kanskje et par bonus kg hvis jeg er motivert for det når den tid kommer). Startet 02.01 som planlagt på Eurodietten, og det har gått kjempe fint til nå, vekten peker den rette veien og alle "bivirkninger" av ketolyse fasen er endelig over ser det ut som
Når det kommer til trening har jeg vært alvorlig syk, og pga tøff behandling så klarer ikke kroppen min så mye trenging. Mine mål for det er å gå på elixia 2 ganger i uken å trene lett styrketrening og kondisjon (gå på tredemølle etc), bruke min nye wii fit et par ganger i uken, og gå turer når jeg er i form til det. Alt kommer ikke til å skje på en uke da, men hvis jeg for eksempel er i for dårlig form til å gå på elixia så kan jeg for eks bytte det ut med lett trening på wii'en osv

Lykke til damer og herrer, dette skal vi klare

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:34   #16
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er med!
Starter igjen på ketolyse man.12. jan.
Skulle gjerne begynt nå, men skal reise bort og da blir det litt vanskelig å være gjest på ketolyse.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:54   #17
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar 09 - ny start!

Jeg er veldig med
Fra torsdag av. Torsdag er veiedag, og føler det passer bra. Da har jeg helgen på å komme i ketose
Jeg gikk ned 20 kilo i fjor, men det skjedde litt for mye i høst til at jeg klarte å holde fokus. Nå er over 5 kilo på igjen.
Meldte meg inn på sats i går, så nå skal jeg trene og spise godt for helsas skyld, og gå ned minst 20 kilo til, helst 30
Jeg gleder meg!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:32   #18
Sangfugl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
Sangfugl er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei
Jeg er nytt medlem i dag og skal på min første ketosediett. Har prøvd ALT og intet har funket til nå så jeg krysser fingrene for at dette skal gå bra. Ved å lese innleggene deres er jeg nå mer motivert enn noen gang og beviser det med å gå ut å gå tur nå med en gang! Her skal det bort over 30 kg!!!

Ha en strålede dag alle sammen! Og lykke til

Sangfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:55   #19
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Vil bare si at jeg heier på dere alle sammen

Dette skal vi klare!!

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:57   #20
Michelina
Nytt Medlem
 
Michelina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
Michelina er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Hurra! Rosa stix i dag, og ingen nevneverdige plager så langt! Går det bra med dere?

__________________

Michelina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon? Atkins? Må finne ut hva som fungerer for meg i en varig livsstilsendring. Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:39   #21
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar 09 - ny start!

Joda, jeg sitter her og spiser sjokolade og gleder meg over at slankekuren begynner i morgen
(men jeg må inrømme, jeg begynner å bli mektig lei av luft i magen, kviser og hodepine...Det ER flott at kuren begynner snart!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:16   #22
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Så bra med rosa stix Det betyr jo bare at det går veien!!!

Selv føler jeg egentlig at det går ganske så bra. Drikker litervis med vann da, så vekten er ike mye oppløftende. Men så er det bare veiingen om mandag som teller. Men jeg må jo bare sjekke litt innimellom!
Har vært to ganger på trening denne uken, og holdt meg til den maten jeg skal - så håper jo at det skal slå utslag på mandag da

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 00:05   #23
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Januar 09 - ny start!

Hei!
Her kommer jeg og vil slank og pen og sprek og lykkelig...
I det minste gå ned en god del kilo for å bedre helsen.
Min nye fine og røde vekt viste 112,4 mandag morgen, og ønsker meg under 100 innen 1. april. Så her må det jobbes

Håper å kunne bidra til fellesskapet med heia-rop og sang, og ønsker meg moralsk støtte når motgangen blir i "tyngste" laget.

Farvel karbo, farvel...

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:28   #24
karboking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 23
karboking er på en erverdig vei

Sv: Januar 09 - ny start!

Vekta viste 121,5 kilo paa mandag 05.01.09. Det er en okning paa 33,5 kg siden vekta sto pa 87 for 2 sommere siden. Naa er det paa tide aa skjerpe seg. Har planlagt veiedag hver Fredag, og maalet mitt er 111,5 KG den 05.02.09, altsaa en vektnedgang paa 10KG.

karboking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 11:14   #25
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar 09 - ny start!

Da er jeg klar, og vekta viste i dag 98,7, noe som er neste 10 kilo mer enn laveste notering en gang på sensommeren.... Jeg skammer meg...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter du på slanking i januar Torkil Ketolysekuren 20 12-02-09 17:29
Være med på ny runde fra 12. januar? Pocahontas Ketolysekuren 166 25-01-09 22:49
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no