Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-08, 21:02   #1
zarh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3
zarh er ny på veien

Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp?

Hei!
Jeg er som dere ser ny på induksjon, og har noen spørsmål jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med.
For okei, det sies jo at man ikke skal telle kalorier, og selv om det er nytt for meg, er det helt greit. MEN, leser jo flere steder her at man likevel skal ligge på 10-12 ganger sin egen kroppsvekt i pounds. Er ikke det å motsi seg selv? Jeg vet i alle fall at jeg spiser mange flere kalorier enn det! Betyr det at jeg må kutte ned det da, og begynne å telle kalorier likevel?!

Og så leser jeg om at alle er så mette hele tiden, når i induksjonen skjer det? Jeg er i alle fall kjempesulten hele tiden, og har et voldsomt søtsug. Spiste en advantagebar i dag, fordi jeg visste at alternativet var at jeg kjøpte meg en sjokolade (og da er det vel bedre med en bar).. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med apetitten og søtsuget? Sliiter
Håper det snart går bedre, starta på mandag og tror ikke jeg har gått ned et eneste gram. Har som mål å gå ned 4-5 kg på 4 uker (snart bare 3 uker igjen av de 4 nå da), så venter på at det skal løsne.
Kjempefint om noen gidder å gi noen tips/råd :-)

zarh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:37   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp..?

Hva spiser du i løpet av den dag da? Kunne du lagt inn en dagsmeny og mengde, da er det lettere å gi råd.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:55   #3
zarh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3
zarh er ny på veien

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp..?

Tja, hva har jeg spist i dag da..
Egg til frokost, salat med kylling(150 g)/ost(ca 35 g kanskje)/egg(1) til lunsj (ganske kort tid etter frokosten, siden den ble så liten), en advantagebar, strimlet svinekjøtt (ca 250 g) med salat+rømme, 2 babybel, 3 kokte egg, 1 dl fløte.
Ehh, nå ble jeg nesten litt kvalm av meg selv her, men tror det kan stemme sånn noenlunde. Pluss at jeg har drukket mye vann da!
Uansett går jeg rundt og er sugen på noe godt, føler liksom at det er noe som ikke blir tilfredsstilt.

Tusen takk for at du vil hjelpe i alle fall

zarh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 23:02   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp..?

Det første som slår meg er at du er flink til å få i deg proteiner i allefall, og grønnsaker ser ganske bra ut. Men jeg savner fett. Det er viktig at hvert måltid består av protein, grønnsak og fett. Så det du kan gjøre for å bli mett, er vel enkelt å øke fettmengden. Ta feks. 1-2 ss Udos choise eller linfrøolje til frokost/ kvelds som kosttilskudd, ha olje på salaten, stek i masse smør/ olje.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 23:33   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp..?

Atlkins anbefaler rundt 2400kcal for kvinner og 2800kcal for menn under induksjonen. Det for at du skal gå inn i den med brask og bram. Du skal spise deg god og mett og ikke være sulten. En dag utti andre uka så blir du bråmett midt i tallerkenen. Da er du i gang!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:11   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp..?

Opprinnelig lagt inn av zarh, her.

MEN, leser jo flere steder her at man likevel skal ligge på 10-12 ganger sin egen kroppsvekt i pounds. Er ikke det å motsi seg selv? Jeg vet i alle fall at jeg spiser mange flere kalorier enn det! Betyr det at jeg må kutte ned det da, og begynne å telle kalorier likevel?!

Nei, man skal ikke telle kalorier på Akins. Det er nok en misforståelse at du SKAL ligge på de nivået kalorier. Bakgrunnen for 10-12 ganger sin egen kroppsvekt i pund er at Atkins anbefalte dette nivået for optimal vektnedgang for de som har problemer med bl.a. stoffskifte, er insulinresistente, har stor metabolsk motstand eller andre forhold som gjør at man ikke går ned når man ikke teller. Metoden kan også brukes av de som har problemer med porsjonskontroll. Det gjelder ikke mange og er kun en tommelfingerregel - en pekepin på hvor man bør ligge om man ikke har vanlig forbrenning - som sagt OM vekttapet stanser opp eller uteblir helt.

Sitat:

Og så leser jeg om at alle er så mette hele tiden, når i induksjonen skjer det? Jeg er i alle fall kjempesulten hele tiden, og har et voldsomt søtsug. Spiste en advantagebar i dag, fordi jeg visste at alternativet var at jeg kjøpte meg en sjokolade (og da er det vel bedre med en bar).. Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med apetitten og søtsuget? Sliiter

Om du sliter med søtsug og er sulten er det sannsynlig at det er noe med målidssammensetningen din som ikke stemmer helt. Hva du spiser og hvor mye/lite. Sannsynligvis for lite fett og evt. for mye protein eller for mye mat. kan du ikke poste en typisk dagsmeny, så kan vi ta en titt og se om vi finner feilen der ?


Sitat:

Håper det snart går bedre, starta på mandag og tror ikke jeg har gått ned et eneste gram. Har som mål å gå ned 4-5 kg på 4 uker (snart bare 3 uker igjen av de 4 nå da), så venter på at det skal løsne.
Kjempefint om noen gidder å gi noen tips/råd :-)

Det er urealistisk å tro at du klarer 4-5 kilo på 4 uker. Når det gjelder slankin er hastverk lastverk. Det kommer også veldig mye an på hva du veier og hvor mye du skal ned totalt. Har du bare 4-5 kilo som skal av kan det nok ta noe lenger tid. Det er de 4-5 siste kiloene som sitter hardest !

Men post en typisk dagsmeny med nøyaktige mengder av hva du spiser, så skal vi raskt finne ut om det er noe å gjøre med maten !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:05   #7
majamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3
majamor er på en erverdig vei

Sv: Ny på induksjon, sliter litt. Hjelp?

Hei

nettopp begynnt selv, begynte i dag faktisk. På knekkebrødpakken sår det at det er 8 karbohydrater pr knekkebrød. betyr dette at jeg kan spise et til frokost uten å ødelegge dietten?
Har noen tips om middagsretter som kan lages?

majamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp ... Cec Ketolysekuren 11 09-12-07 22:37
Trenger litt hjelp nå slankesmurfen Ketolysekuren 8 10-09-07 18:22
Mat på Data - Trenger litt hjelp Babalotta Ketolysekuren 5 02-09-07 22:11
Må bare mase litt til, for nå sliter jeg! Babalotta Ketolysekuren 17 16-08-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no