Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når er et brød lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-09, 12:27   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Når er et brød lavkarbo?

Hva er "maks" grense per 100g for at et brød kan kalles lavkarbo?

Jeg har laget en brød oppskrift som ikke inneholder mye karbo i forhold til "vanlig" brød

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 12:36   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Når er et brød lavkarbo`?

For meg er et brød lavkarbo når det inneholder 2 eller færre karber pr skive og ikke inneholder vanlig mel, hverken spelt eller havre. Kli, frø og nøtter er ok, men mel gir meg blodsukkerstigning direkte, så det kan jeg ikke spise.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 16:09   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Jeg har ikke regnet ut hvor mye karbo det blir per skive fordi det avhenger jo så mye av hvor tjukk skiven er.
Her er et bilde av det:



Men det er ca 3-4g per 100g brød. Avhenger av hvilken grønnsak man putter oppi.

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 16:16   #4
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Jeg har laget en brød oppskrift som ikke inneholder mye karbo i forhold til "vanlig" brød [/quote]

Kan vi få oppskriften? det så deilig ut!!

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:23   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Åhhh - den skiva di så utrolig god ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:56   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

4 g pr 100 er jo absolutt lavkarbo, og så så godt som det så ut. Venter også på oppskrift.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:16   #7
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Når er et brød lavkarbo?

3-4g karbo pr 100??? Det ser jo ut som et helt vanlig rød!!! Kom med oppskriften!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 20:06   #8
NÅ!
Medlem
 
NÅ! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 195
NÅ! er på en erverdig vei

Sv: Når er et brød lavkarbo?

åh fyyyyyy flate d så deilig ut!!! OPPSKRIFT!!!!

__________________
Mine mål for 2014:
Helse Glede Trivsel


Starvekt: en eller annen plass over 90 kg - våger ikke prøve vekta!
NÅ! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre helse med fokus på færre raske karbohydrater! Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 08:55   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Jeg går jo på SCD diett fordi jeg bare tåler en type karbohydrat (kun enkle karboer, ikke de sammensatte slik som ris, potet, hvete, melk ++). Så derfor laget jeg denne oppskriften.

--

Kariannes mandel brød


400g mandel smør (hjemmelaget eller kjøpt)
4-5 ss olje
6 egg
80g kokt winter squash (kan sikkert erstattes med gulrot, kålrot eller annen grønnsaks med lite vann innhold)
1 ts natron (ikke mer!!)
1 ss kanel (eller annet krydder)
Litt salt

Bland alt sammen i food prosessoren og hell det i en brød form kledd med bakepapir.
Stek på 135 grader i 1 1/2 time.

-
Mandelsmør
Fordel så mye mandler du vil ha på en steke plate i ovnen og stek dem i 20 minutt på 150 grader. Pass på at dem ikke blir svidde.
Hiv alt i food prosessoren og la den kjøre. Først vil det bare bli store klumper og innimellom vil du nok lure på om dette her blir noe smør, men det blir det tilslutt. Jeg måtte stoppe flere ganger og putte de finkornete mandlene ned i bollen igjen fordi de krøp oppover sidene.
Når de begynner å bli finkornet heller du oppi en dæsj olje (ca 2 ss olje).
Kjør videre og tilslutt blir det smør.

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 08:57   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Man kan jo evt ha mer grønnsaker oppi, evt mindre olje, flere egg ++ Er jo bare å endre litt på oppskriften får å få mindre karboer i. Evt bruker andre nøtter.

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:12   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Å, det ser godt ut. Men hva er winter squash? Er det vanlig grønn/gul eller noe annet?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:04   #12
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Når er et brød lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Å, det ser godt ut. Men hva er winter squash? Er det vanlig grønn/gul eller noe annet?

Winter squash er ikke en lavkarbo grønnsaks.

HEr er info om squash: http://whatscookingamerica.net/squash.htm

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo brød? Sissi Vedvarende vekttap 22 26-01-11 21:15
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Lavkarbo-brød? Eliram Ketolysekuren 6 30-08-07 14:51
Lavkarbo brød mrfree Bakst 1 23-04-07 17:30
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no