Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er denne gryteretten godkjent?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 16:21   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Er denne gryteretten godkjent?

Er denne gryteretten ok på ketølysekuren? Regner med at peppersausen må byttes ut med noe. Forslag? Annet som bør byttes ut eller tilføyes?

Limer inn oppskriften fra matprat (fant link i en annen tråd her på forumet)
Ingredienser

  • 300 g kjøttdeig eller karbonadedeig
  • 2 ss olivenolje
  • 1 båt hvitløk
  • ½ stk grønn squash
  • 1 stk rød paprika
  • 10 stk frisk sjampinjong
  • 1 pose ferdig peppersaus
Slik gjør du

1. Finhakk hvitløk og brun denne i pannen sammen med kjøttdeigen/karbonadedeigen. Skjær squash i skiver, paprika i biter og del soppen i fire deler.

2. Stek grønnsakene sammen med kjøttdeigen/karbonadedeigen de siste minuttene av steketiden.

3. Tilsett den ferdige sausen, så er gryta klar til servering. Potetmos med finhakkede urter smaker godt til.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:27   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er denne gryteretten ok på ketølysekuren? Regner med at peppersausen må byttes ut med noe. Forslag? Annet som bør byttes ut eller tilføyes?

Limer inn oppskriften fra matprat (fant link i en annen tråd her på forumet)
Ingredienser

  • 300 g kjøttdeig eller karbonadedeig
  • 2 ss olivenolje
  • 1 båt hvitløk
  • ½ stk grønn squash
  • 1 stk rød paprika
  • 10 stk frisk sjampinjong
  • 1 pose ferdig peppersaus
Slik gjør du

1. Finhakk hvitløk og brun denne i pannen sammen med kjøttdeigen/karbonadedeigen. Skjær squash i skiver, paprika i biter og del soppen i fire deler.

2. Stek grønnsakene sammen med kjøttdeigen/karbonadedeigen de siste minuttene av steketiden.

3. Tilsett den ferdige sausen, så er gryta klar til servering. Potetmos med finhakkede urter smaker godt til.

Fjordland ferdiglagede peppersaus er ok selv om den inneholder mye rart.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:28   #3
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Helt kurant, men bruk kjøttdeig (mer fett) heller enn karbonadedeig

Er du glad i hvitløk? For om du tilsetter noen ekstra pressede/finhakkede/raspede hvitløksfedd og litt fløte (og kanskje litt rømme også, blir superdigg), får du en knakende god hvitløkssaus!

I stedet for potetmos vil foreksempel salat være et kjempegodt og friskt alternativ til denne gryteretten

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:28   #4
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

-------


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:47.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:32   #5
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fjordland ferdiglagede peppersaus er ok.

Har du smakt den? Den er ikke så veeldig OK Hihi, smaken er som baken, såklart - den kan i alle fall spises Meen om man spiser mye av den kan det bli litt overdrevet likevel, en sånn pakke inneholder ca. 9 gram karbohydrater

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:17   #6
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Hehe jeg tror jeg lar være fjordland sausen, bernaise sausen deres smakte pyton !!!!

hvitløskaus har jeg ikke prøvd før :-)
Hva med hakkede tomater .... men hm, blir kanskje litt kjedelig da.

Må foresten få i meg mer karbohydrater, det er jo karber i de hakkede tomatene .

flere forslag til saus?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:20   #7
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Jeg er litt kjedelig når det gjelder sauser dessverre - jeg pleier å mikse sammen noe med stekefett/sjy, diverse krydderier og fløte/rømme, og det blir alltid kjempegodt. Men om du leter i oppskriftstråden kan det jo godt hende du får noen gode ideer

Vet forresten ikke hvordan det er med fettinntaket ditt, men om du trenger litt mer er avocado et ypperlig tilskudd i slike retter. Om du velger en som er ganske hard og umoden, er den perfekt til å varme opp, og avocado er det kjempemasse fett i

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:28   #8
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

`Jeg lagde omtrent aldri mat jeg før jeg begynte på lavkarbo for tre uker siden. Og oppdagde at jeg er håpløs på kjøkkenet hehe. Men noe godt blir det jo.

jeg leser og leser oppskrifter til øyet blir stort og vått som man sier .

avokado har jeg ikke prøvd meg på. jo, mener jeg prøvde å spise en med skjei for ørten år siden, og den smakte liksom ikke så godt. men kanskje den er god OPPI noe :-)

vet ikke hvordan jeg ligger an når det gjelder fett. spiser fløte, rømme, egg og creme fraish hver dag. har ikke kjøpt cocosa olje enda.

vektnedgangen har stoppet opp, så det er enten noe med fettet eller (og) karbene, for jeg får i meg for lite karber.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:46   #9
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Jeg bruker masse avocado jeg altså, men synes heller ikke det smaker spesielt godt helt alene liksom. Men stekt sammen med andre grønnsaker: yum! Ville gitt den en sjanse i alle fall

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:52   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne gryteretten godkjent?

Lag peppersaus selv. Kjempeenkelt og VELDIG godt. Husker ikke hvem som kom med oppskriften, men var her på lavkarbo.no og kred til den

1,5 dl kremfløte
1 ss pepper (hele)
2 ss soyasaus
Noen dråper tabascosaus
Smak til med salt og pepper

Ofte jeg sløyfer hele peppern, og bare bruker litt ekstra nykvernet pepper

Kokes til sausen tykner.

Denne er passe til 2. Ca 2 kh pr pers

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ukeplanen min - er den godkjent? Charlotte88 Generell diskusjon 3 04-11-10 08:06
Gullstandard: oppskrifter godkjent av Biggie Small! Biggie Small Oppskrifter 0 15-01-10 15:39
LCHF godkjent i Sverige Kanutten Nyheter / media 13 28-04-09 15:48
Spielberger Soyaflokken er godkjent? mam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 20-06-07 10:32
Hva slags smør er godkjent? mima Dr Lindbergs 4 30-05-07 01:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no