Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins var ikke fet!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-04, 22:01   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Atkins var ikke fet!

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...ticleID=728961

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 22:42   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Nei han var nok ikke fet...
88 kg er ikke akkurat fet...
Men en vektøkning på 30 kg. på 9 dager...

Det er vel kansje ikke usansynlig når vi tenker på at han hadde hjertetrøbbel- de kan ha enorme mengder med vann i kroppen, og særlig når han ble liggende i koma..
også var det nok også sukker i den intravenøse næringen de gav ham... -En mann som sikkerthar lagt på 30 gram karbo de siste 30 årene...

Også sier jo han legen på slutten av artikkelen at de kan ha kjørt i ham ekstra mye væske i tillegg i håp om å vekke ham...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-02-04, 23:08   #3
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Man gir jo vanligvis sukkervann/glukose intravenøst når man havner på sykehus. Forundrer meg ikke om det var dette som tok livet av han.....

Hvis han har levd på 30 g karbo om dagen må dette ha vært en overdose glukose for mannnen.

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 13:42   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

blir så forbasket irritert og rasende over medias tolkning av denne saken (og andre). dette har jo ført til at mange er blitt skeptiske til Atkins, samme som da den engelske jenta døde, etter å ha fulgt Atkinsmetoden. da døde hun plutselig av Atkins kuren. herregud, de kan jo ikke slenge sånt ut uten å sjekke fakta først.... jenta døde jo ikke av Atkins, men hun fulgte ikke rådene han gav, og hadde alvorlig mangel på kalium bla.

jeg blir rasende!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 16:47   #5
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

http://atkins.com/Archive/2004/2/10-133186.html - Svar på tiltale fra Atkinssenteret.. Utrolig hvor mange slag under beltestedet som folk forsøker seg på..

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 16:57   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja der stod det jo at han este ut pga vann og intravenøst. at ikke media kan sjekke fakta før de buser ut med ting.

men hva er "cardiomyopathy"? skjønner at det er noe med hjertet altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 09:55   #7
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

men hva er "cardiomyopathy"? skjønner at det er noe med hjertet altså.

Skadet hjertemuskel som medfører at hjertet får nedsatt evne til å pumpe blod. Dette kan skyldes alkohol og andre dårlige livsstilsvirkninger, men i tilfellet Atkins sies det at det var virus som var skylda.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 15:03
Noen som kjøper Atkins prod.? cathrine Atkins kosthold 15 22-03-04 13:24
Atkins - Et liv uten karbohydrater? HP Atkins kosthold 10 19-01-04 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no