Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Høyt kolesterol

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 18:48   #1
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Høyt kolesterol

Er det noen som har tatt førprøver og etterprøver etter noen måneder med ketolyse?

En person opplyste at han hadde kolesterol 12 og standardverdiene er 4-6. Han hadde gått 4 måneder på ketolyse.

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:57   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: høyt kolesterol

Hei,
Et tema som er oppe ehr på forumet med jevne mellomrom, mens du venter på svar så kan du sjekke ut linkende med tilsvarende tema neders på siden.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:19   #3
Lizza
Juniormedlem
 
Lizza sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
Lizza er på en erverdig vei

Sv: Høyt kolesterol

Jeg fikk tatt prøver etter tre uker på keolyse og kolesterolet var gått opp, og det er med kolesteroldempende medisin. Tok nye prøver i dag etter snart syv uker så får vi se hva prøvene sier nå.

__________________


Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:40   #4
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Høyt kolesterol

http://www.kostdoktorn.se/kolesterol#kolesterol

Kolesterolmedisin er oppskrytt om du ikke har spesielle problemer.. artikkel verdt å lese, og gav meg de svarene jeg var ute etter!!

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 23:50   #5
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Høyt kolesterol

Jeg vet ikke om jeg får kolonnene til å passe pent under hverandre, det må kanskje leses litt slalåm. Jeg får ikke til tabell, men har lagt farge for å prøve å skille kolonnene. Her er mine blodprøveresultater for 2005 + ved start på ketolyse (uke 0) samt etter en, fem, ni og 18 uker på kuren:


PLASS 2005u.0u.1u.5u.9 • u.18
B-Glukose 5,96,05,86.06,7 • 6,3
S-Kolest. 5,86,26,55,45,5 • 5,7
S-HDL-kol. 1,31,11,21,11,1 • 1,1
S-LDL-kol. 4,04,45,13,84,0 • 4,1
S-SHBG 1612 • - • 3629 • 31
fs-Trigl. 1,291,90,91,10,8 • 0,6


Jeg spiser masse egg og fett hver dag …

Dersom det stemmer at triglyserider er en viktig indikator på hjertesykdom (viktigere enn kolestrol?), så ligger jeg vel bedre an nå, når den er halvert.

SHGB er jo blitt knallfint, men det var kanskje litt slitsomt for mannen min akkurat mens det økte så veldig og var så høyt …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 15:10   #6
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Høyt kolesterol

Pene resultater!!

I artikkelen står det (hvis du feks har høyt kolesterol) At du skal dele antall "dårlig" kolesterol med den "gode" kolesterol. noe mening i det?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 15:49   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Høyt kolesterol

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

http://www.kostdoktorn.se/kolesterol#kolesterol

Kolesterolmedisin er oppskrytt om du ikke har spesielle problemer.. artikkel verdt å lese, og gav meg de svarene jeg var ute etter!!

Den artikkelen har jeg oversatt til norsk, for dere som synes det er slitsomt å lese svensk:

http://lenabeatrice.net/generelt/min...om-kolesterol/

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:21   #8
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Høyt kolesterol

Jeg må bare innrømme at jeg har litt vanskelig for å forstå dette at det er sunt med ås mye fett.. Jeg er sykepleier, og jeg husker i praksisen min på hjerteovervåkningen hvor opptatt de var av kolesterol..
Jeg spiste ikke så mye fett forrige gang jeg gikk på ketolyse, og da var kolesterolet mitt helt fint.. Men denne gangen har jeg økt litt på fettinntaket, så er veldig spent på hvordan kolesterolet mitt blir når det skal måles..
Men når jeg leser artiklene som blir lagt ut her, så er det mye som er veldig logisk..! Jeg hadde vel ikke spist så mye fett om jeg ikke hadde hatt tro på det..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:45   #9
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyt kolesterol

Anbefaler deg på det sterkeste å kutte ut statinbehandlingen. Statiner har svært skadelige bivirkninger som du risikerer å slite med resten av livet. Høyt kolesterol er heller ikke farlig - tvert i mot, det er sunt. Det finnes ikke en eneste studie noensinne som beviser at det hjelper på dødeligheten å senke kolesterolet.

Ingen medisiner i historien har heller bidratt til å gjøre flere helt friske mennesker til livsvarige pasienter. Det er medisinhistoriens desidert største skandale.

Men du behøver ikke å tro meg på mitt ord. Det finnes uendelige mengder dokumentasjon på det jeg sier. Faktisk viser samtlige studier på kolesterol og hjertesykdom at kolesterol ikke er årsaken til noe som helst, mens de samme studiene grundig dokumenterer at kolesterolhypotesen er feil. Den eneste grunnen til at hypotesen ikke er forkastet for lenge siden, er den enorme businessen kolesterolsenkende medisin er.

Anbefaler alle på det sterkeste å lesse Uffe Ravnskovs bok. Garanterer at du aldri kommer til å ta i mot en resept på statiner igjen så lenge du lever.

Boken kan kjøpes her: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=9172411465

Legger også ved en kortversjon av boken. Kolesterolmyter.pdf

  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:04   #10
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyt kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det finnes uendelige mengder dokumentasjon på det jeg sier. Faktisk viser samtlige studier på kolesterol og hjertesykdom at kolesterol ikke er årsaken til noe som helst, mens de samme studiene grundig dokumenterer at kolesterolhypotesen er feil. Den eneste grunnen til at hypotesen ikke er forkastet for lenge siden, er den enorme businessen kolesterolsenkende medisin er.

Dette er frustrerende. For en tid tilbake fikk jeg voldsom hjertebank og har trolig svimt av. De påfølgende dagene hadde jeg et vedvarende trykk i brystet og oppsøkte fastlegen min. Han kjenner meg som relativt frisk, og etter undersøkelse og spørsmål holdt han en knapp på at det var angstrelatert. Men siden vi har en del hjertesykdom i familien, så ville han ikke utelukke noe og sendte meg på sykehuset. Der ble det tatt blodprøver og EKG, og det eneste de kunne finne var at jeg hadde høyt kolesterol (6,7) hvilket er det høyeste jeg noengang har fått målt. Min fastlege kjenner til min diett, og selvom han er av den "gamle" skolen, er han veldig åpen for dette. Jeg har aldri hatt høyt kolesterol før jeg startet med LCHF, men siden jeg jeg er- og alltid har vært frisk ellers, har han "off the record" ikke sett noe problem med at kolesterolet har økt til 5-6. Spesielt ikke når han ser hvilke helsegevinster jeg har oppnådd. Triglyserider er forøvrig nesten halvert etter jeg la om kosten. Men nok om det..

Det som er så frustrerende er at sykehuset gir meg beskjed om å endre kosten pga det høye kolesterolet. De har blankt avvist helsegevinstene mine, med at jeg må slutte med lchf hvis jeg ønsker å holde meg frisk. Det til tross for at prøvene viser at det ikke er noe galt med hjertet. Jeg skal snart inn til flere prøver (sykkelprøve med EKG + mere blodtapping) De kommer muligens til å se et ennå høyere kolesterol denne gangen, fordi at jeg nå har økt mengden fett pga stagnasjon i vekttapet. Jeg har på følelsen av at jeg kommer til å bli dødsdømt, og er redd for å miste motet til å fortsette med denne dietten. Ifølge legen på sykehuset er det bare noe Amerikans møl som er startet av folk som vil tjene penger. Jeg kjenner ikke til opprinnelsen for denne dietten eller hvem som står bak hva. Jeg er ikke lege og kan ikke si at de tar feil heller, der de brifer med sine flotte fagutrykk. Det blir vanskelig å argumentere liksom. Men til syvende og sist, så er det jeg som bor i denne kroppen og det føles så bra som det aldri har gjort før. Så skal man bli feit, konstant fysisk uvel og deprimert igjen bare fordi at kolesterolet mitt er "feil"? Jeg tror jeg sjanser på å gje fanden faktisk...

  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:15   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Høyt kolesterol

Mitt kolesterol har også økt betydelig med dette kostholdet...Det dårlige var 9 og det gode husker jeg ikke, men høyt det og, så det er jo bra. Har hatt litt høyt i mange år, men det stiger sakte men sikkert....

Legen min vil nok i hvertfall føle seg på den trygge siden og be meg starte med kolesteroldempende medisiner. Hun vet jeg går på lavkarbo og at jeg har gått ned en del. Noe hun syns er bra. Og siden jeg ikke har andre sykdommer, røyker eller har diabetes eller hjertesyke i familien, så slår hun seg til ro med at jeg ikke vil gå på medisiner...Mitt valg som hun sier.

....men må innrømme at det uroer meg litt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:21   #12
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyt kolesterol

Opprinnelig lagt inn av LCHF4life, her.

Dette er frustrerende. For en tid tilbake fikk jeg voldsom hjertebank og har trolig svimt av. De påfølgende dagene hadde jeg et vedvarende trykk i brystet og oppsøkte fastlegen min. Han kjenner meg som relativt frisk, og etter undersøkelse og spørsmål holdt han en knapp på at det var angstrelatert. Men siden vi har en del hjertesykdom i familien, så ville han ikke utelukke noe og sendte meg på sykehuset. Der ble det tatt blodprøver og EKG, og det eneste de kunne finne var at jeg hadde høyt kolesterol (6,7) hvilket er det høyeste jeg noengang har fått målt. Min fastlege kjenner til min diett, og selvom han er av den "gamle" skolen, er han veldig åpen for dette. Jeg har aldri hatt høyt kolesterol før jeg startet med LCHF, men siden jeg jeg er- og alltid har vært frisk ellers, har han "off the record" ikke sett noe problem med at kolesterolet har økt til 5-6. Spesielt ikke når han ser hvilke helsegevinster jeg har oppnådd. Triglyserider er forøvrig nesten halvert etter jeg la om kosten. Men nok om det..

Det som er så frustrerende er at sykehuset gir meg beskjed om å endre kosten pga det høye kolesterolet. De har blankt avvist helsegevinstene mine, med at jeg må slutte med lchf hvis jeg ønsker å holde meg frisk. Det til tross for at prøvene viser at det ikke er noe galt med hjertet. Jeg skal snart inn til flere prøver (sykkelprøve med EKG + mere blodtapping) De kommer muligens til å se et ennå høyere kolesterol denne gangen, fordi at jeg nå har økt mengden fett pga stagnasjon i vekttapet. Jeg har på følelsen av at jeg kommer til å bli dødsdømt, og er redd for å miste motet til å fortsette med denne dietten. Ifølge legen på sykehuset er det bare noe Amerikans møl som er startet av folk som vil tjene penger. Jeg kjenner ikke til opprinnelsen for denne dietten eller hvem som står bak hva. Jeg er ikke lege og kan ikke si at de tar feil heller, der de brifer med sine flotte fagutrykk. Det blir vanskelig å argumentere liksom. Men til syvende og sist, så er det jeg som bor i denne kroppen og det føles så bra som det aldri har gjort før. Så skal man bli feit, konstant fysisk uvel og deprimert igjen bare fordi at kolesterolet mitt er "feil"? Jeg tror jeg sjanser på å gje fanden faktisk...

Det er bra du fortsatt er skeptisk. Jeg vet det er frustrerende når de bruker flotte ord for å skjule uvitenheten sin. Det eneste du kan gjøre er å lese deg opp selv. Jeg har diskutert med flere slike leger, og drevet dem fra skanse til skanse. Det eneste argumentet de egentlig har, er at det finnes så utrolig mye dokumentasjon på at det er en sammenheng mellom HKS og kolesterol. Men når du så begynner å presse dem på denne dokumentasjonen, viser det seg uten unntak at de faktisk ikke har lest studiene, og knapt nok vet hva de gikk ut på. Deretter er veien kort til å gi dem en leksjon om sammenheng vs årsak. Det pleier de å skjønne. Enda enklere er det å ta dem på det fysiologiske. Hva tror du de egentlig vet om kolesterol og lipidmetabolisme etter å ha lest tre-fire kapitler om temaet under legestudiet på 80-tallet? Alt for mye av informasjonen de baserer seg på kommer usensurert fra legemiddelprodusentene.

Et eksempel: 20000 personer deltar i en studie, hvor halvparten får medisin og den andre halvparten får placebo. 10 personer i medisingruppen får hjertefeil, mot 20 i placebogruppen. Det blir uten unntak fremstilt av legemiddelprodusenten som en 50% reduksjon i sykdomstilfeller for de som tar medisin. Det kalles relativ riskfaktor (10 er 50% av 20). Men i realiteten er det bare 0,1% som har opplevd noen effekt overhodet. dvs 10 av 10000. Sagt på en annen måte har du 99,9% sjanse for å kaste bort tid og penger (og risikere bivirkninger) ved å ta denne medisinen. 0.1% er et fullstendig ubetydelig tall, og uten noen som helst statistisk verdi. Mest sannsynlig er det bare tilfeldigheter. Men hva høres best ut? "Du har 50% redusert risiko for denne sykdommen hvis du tar denne medisinen" eller "Det er 99,9% sannsynlig at det ikke fungerer på deg"? Vi snakker om den samme studien, og de samme resultatene - men tolket forskjellig. Slik blir vi og leger lurt hele tiden. Men legene skjønner det visst bare ikke.

Du har helt rett - det er din kropp og din helse det dreier seg om. Ikke la kunnskapsløse og forutintatte leger ødelegge helsen din. Ikke tro på det du leser på en nettside som dette heller. Les selv. Det er så utrolig viktig for deg. Og begynn gjerne med Uffe Ravnskovs bok. Hvis du er litt stø i engelsk, kan jeg også anbefale Gary Taubes "Good Calories Bad Calories". Derfra er veien kort til å lese studier på pubmed med et kritisk blikk. Tro meg - det skal ikke allverdens innsats til for å tilegne deg tonnevis mer kunnskap enn legen din om disse tingene.


Sist redigert av Chunky : 20-02-10 kl 19:54.
  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:40   #13
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Høyt kolesterol

Det finnes masse interessant å lese om kolesterol, og spesielt Uffe Ravnskov som er nevnt over her er verdt å lese. Han er en av verdens fremste eksperter på området.

Som en liten begynnelse er denne artikkelen/intervjuet i dagbladet verdt å lese:

Ikke tenk på koletserolet:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/22/509673.html

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:58   #14
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyt kolesterol

Takk for interessante tips her og jeg leser til øyet blir stort og vått. Jeg forstår det jeg leser -NÅR jeg leser det, men helvete skal visst fryse til is innen jeg klarer å huske detaljene Men ingenting er vel umulig, det umulige tar bare fryktelig mye lenger tid..

  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:04   #15
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Høyt kolesterol

Var faktisk å målte mitt kolestrol i forrige mnd, etter å ha spist mer eller mindre lavkarbo mat i snart ett år.
Dette skjedde i Uppsala der jeg bor,vet ikke om det er samme mål i Norge?
Det dårlige kolestrole lå på 5.8
Det gode lå på 1.9(som var MYE over det normale)
Slutsatsen var at mitt kolestrol er meget bra sa legen
(var visst forbauset,for han visste hva slags mat jeg åt,og ropte ikke akkurat hurra.....he he)














__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:35   #16
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høyt kolesterol

Så vidt jeg kan se er det ingen medisinere som har uttalt seg i denne tråden.
Alle må velge i forhold til sin tro. De fleste vil velge i samarbeid med behandlende lege, eller fastlege.

Min oppfordring til dere som "vet alt" er å slutte å påføre folk som reagerer annerledes å gi dem dårlig samvittighet. Ingen i dette forumet kan påberope seg all viten. Dette er et forum uten spesialister.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:53   #17
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyt kolesterol

Hvis du leser, ser du at vi anbefaler alle å skaffe egen kunnskap. Og tro meg - alle leger vet ikke alt. Det er gode og dårlige håndverkere i alle fag. Trenger jeg å minne om den vanvittige hormonterapien som kvinner ble utsatt for av sine leger for noen år siden? Eller Vioxx? Hvor mange liv har ikke gått tapt på grunn av godtroende og uvitende leger? LES selv sier jeg bare! Ikke legg livet ditt naivt i hendene på andre, uansett hvilken tittel de måtte ha.

Apropos å velge i forhold til sin tro: For egen del foretrekker jeg vitenskap fremfor tro når det gjelder såpass alvorlige emner som å bli invalidisert av meningsløse medisiner.


Sist redigert av Chunky : 20-02-10 kl 21:01.
  Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:53   #18
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Høyt kolesterol

Opprinnelig lagt inn av lionesse, her.

Så vidt jeg kan se er det ingen medisinere som har uttalt seg i denne tråden.
Alle må velge i forhold til sin tro. De fleste vil velge i samarbeid med behandlende lege, eller fastlege.

Min oppfordring til dere som "vet alt" er å slutte å påføre folk som reagerer annerledes å gi dem dårlig samvittighet. Ingen i dette forumet kan påberope seg all viten. Dette er et forum uten spesialister.

Vel, nå er det linket til Andreas Eenfeldt (Kostdokorn), og Uffe Ravnskov.
Begge er leger.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt kolesterol på lavkarbo Manina Fysisk og mental helse 22 31-10-11 21:15
Høyt kolesterol inel Spørsmål og svar 14 13-08-11 18:09
For høyt kolesterol? Badpitt Stoffskifte / hormonproblemer 5 09-12-09 10:31
Lavkarbo og høyt kolesterol Vision Lavkarbo generelt 11 14-01-09 16:41
Høyt kolesterol Nille Fysisk og mental helse 11 22-11-05 22:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no