Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

For lite fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 15:15   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

For lite fett?

Eg lurer rett og slett på om eg får i meg for lite fett, og at det er derfor vektnedgongen går i slow motion. Prøver å drikke cocosa i kaffien, og det går bra har hatt ca 1 ts i den per krus. Ellers så les eg jo fleire stader her at ein bør vere litt forsiktig med fløyte, CF, ost. Forslag til andre feittkjelder? Utanom fløyte, rømme og CF bruker eg smør, olivenolje, majones og avokado, samt laks. Lager majonesen sjølv, men dei få gongene eg ikkje har heimelaga i kjøleskapet blir det gjerne Mills, og den bør eg vel begrense meg litt på?

Har til no ete ein god del grønnsaker i form av isbergsalat eller anna grøn salat, paprika, agurk, litt løk, blomkål og brokkoli. Vurderer å kutte ned litt her og kanskje auke med feitt og kjøtt. Tar ofte meg sjølv i at eg et meir grønnsaker enn kjøt, gamal vane er tydelegvis vond å vende....

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Dersom du scroller heeeelt nederst på denne siden, finner du mange tråder om samme tema! Du finner sikkert noe du kan ha nytte av om du leser litt i de trådene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 16:34   #3
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

ja, eg har lest dei trådane. Syntes bare at eg ikkje fekk eit klart svar...

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 17:56   #4
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

Hei! Andelen fett kontra protein og karbo er viktig. Over 70% skal være fett og helst opp mot 75, max5% karbo og resten protein. Det finnes flere vaktklubber (gratis også) på nettet hvor du kan legge inn måltidene dine og så regner den ut dette for deg. Dette har jeg gjort og det funker fint. Etterhvert har jeg da lært meg til hva jeg trenger å ha i omeletten eller til laksen for å få et godt måltid med rett sammensetning. Nøtter kan btw også hemme fettreduksjonen og søtningsstoffer.

Skaldeman opererer også med andre måter å regne på (med samme sum totalt altså, men ulike måter å regne på.) Jeg liker prosentvarianten, men man kan også telle gram. Den strengeste dietten har da 3 gram karbo pr. måltid og 9 totalt på dagen. Det er for de som skal ned veldig mye. GI-null er en liten bok som gir det meste av info om dette. Jeg har kjøpt alle og er i ferd med å lese den siste nå, syns det er så inspirerende! Lykke til!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 18:32   #5
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

Ja, eg har dei eg også, berre ikkje akkurat her eg er no Har som mål at eg skal bli litt flinkare til å vege all maten og så legge det inn på Mat på Data eller noko sånt. Ja, det skal eg! Takk takk! Av og til må ein bare få andre til å hjelpe seg å tenke, hjernen har tydeligvis ein liten ferie

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite fett? tosc Spørsmål og svar 27 21-01-11 20:20
For lite fett? Queen of Wands Induksjonen 11 27-06-10 22:43
For lite fett? Bones Ketolysekuren 7 30-10-09 17:42
For lite fett? cartman- Ketolysekuren 7 01-01-09 22:51
For lite fett? lekenlett Spørsmål og svar 7 12-04-06 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no