Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldeman live på Dagbladet.no

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-06, 17:01   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Skaldeman live på Dagbladet.no

Hei igjen

Skaldeman er blitt en sann norgesvenn! Han har sittet nå i fire timer på dagbladet.no og svart nysgjerrige nordmenn!

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/01/18/454712.html

Snakket med Dagbladet i sted, dette var rekord, hans story er blant Dagbladet.No's mest leste, mest tipsede og mest printede saker!

Utrolig gøy!

Vi trykker nytt opplag til uken tror jeg - da skal jeg ta med en link til lavkarbo.no et eller annet sted i boken.

-- Hilsen Jan

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 19:37   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

FLOTT!! Nå har jeg lest hele diskusjonen der, og jeg er nesten bare litt vantro over alle de teite tilbakemeldingene. Men det var jo endel gode også, godt å se at han får mye støtte!

Skaldeman gjør en fantastisk jobb for lavkarbofilosofien nå, jeg er helt imponert! Han gjør dette skikkelig kjent for Ola Nordmann, jeg er så glad for det! Snart har "alle" hørt om ham og slipper å få hakeslepp når jeg forteller hvilket kosthold jeg foretrekker.

Heia Skaldeman!!! (Får boka i posten før helga, gleder meg enormt!).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 21:11   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Utrolig mange gode svar av Sten Sture, men jeg reagerte på at han ikke skrev noe positivt om ketolysedietten når den kom opp. Den er jo så og si identisk med Skaldeman.
3 deler kjøtt og en del fett syns nå jeg er relativt magert jeg da. I starten på min Atkins diett spiste jeg tre deler fett og en del protein. Det virket det også Skjønner ikke helt hvorfor Sten Sture har fått inntrykk av at Atkins er lavfett. Han sier det kanskje for å vekke oppsikt.

Men for all del, utrolig mange gode besvarelser av Sten Sture. Morsomt at han fant ut av dietten ved å prøve å spise seg ihjel

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 21:29   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Utrolig mange gode svar av Sten Sture, men jeg reagerte på at han ikke skrev noe positivt om ketolysedietten når den kom opp. Den er jo så og si identisk med Skaldeman.

Er den? Jeg syns nå ikke ketolysdietten er mer identisk med Skaldeman enn det Atkins er. De har noen like punkter, men ellers mener jeg IKKE de er like. Ang Atkins og lavfett, så går jeg ut fra at han sier det fordi Atkins har begrensninger på flere typer fett (ost, kremfløte osv), mens Skaldeman mener "jo fetere, jo bedre" uten andre egentlige begrensninger enn sult-følelsen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 21:31   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Utrolig mange gode svar av Sten Sture, men jeg reagerte på at han ikke skrev noe positivt om ketolysedietten når den kom opp. Den er jo så og si identisk med Skaldeman.
3 deler kjøtt og en del fett syns nå jeg er relativt magert jeg da. I starten på min Atkins diett spiste jeg tre deler fett og en del protein. Det virket det også Skjønner ikke helt hvorfor Sten Sture har fått inntrykk av at Atkins er lavfett. Han sier det kanskje for å vekke oppsikt.

Men for all del, utrolig mange gode besvarelser av Sten Sture. Morsomt at han fant ut av dietten ved å prøve å spise seg ihjel

ketolysekuren er da vel ikke identisk med Skaldeman? Den kuren sier jo vel "spis hva du vil, bare hold deg under 15 karber (men helst grønnsaker).."

?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:11   #6
Danioh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 38
Innlegg: 36
Danioh er på en erverdig vei

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Det var vel helst fordi han som spurte, la det frem som at det skulle være en kur, og ikke en diett.
Kur er kur, men diett er jo livsstil.
Diett direkte oversatt betyr faktisk livsstil

Danioh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedme Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:18   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Om jeg hadde fulgt ketolyse, OE, eller Skaldeman så hadde jeg nok spist akkurat slik som jeg gjorde da jeg startet med Atkins, da jeg startet med Atkins var det ingen restriksjoner på hverken ost eller fløte. og det er nettopp ost og fløte som har vært nistematen min.
Hadde det ikke vært for Nille så hadde vel ingen i norge hatt restriksjoner på ost og fløte på Atkins diett.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:23   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Danioh

Det var vel helst fordi han som spurte, la det frem som at det skulle være en kur, og ikke en diett.
Kur er kur, men diett er jo livsstil.
Diett direkte oversatt betyr faktisk livsstil

Ja det har du nok rett i, det som skiller ketolyse fra andre lavkarbo dietter er at den blir fremstilt som en kur, men også Torkil mener at en bør holde en lavkarbo livstil etter dietten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:55   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Mig gör det ingenting om folk följer Atkins, Montignac, Fedon, Lutz, Kwasniewski eller Skaldeman. Alla råden är bättre än de som ernaeringsinstituttet ger. Vad ketolysekuren är vet jag icke. Jag hade aldrig sett namnet innan jag gick med på den här listan. Men jag har sett kloka inlägg av Torkil, så den är säkert bra.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 00:14   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Skaldeman på Kanal 24 nå

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 08:50   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Leste med stor interesse Dagbladet i går. Det var flotte svar av Skaldemann og jeg tror det hjelp til å få folk til å forstå litt mer.

Det morsomste var egentlig de som sa "men dette er jo det samme som Atkinsson". Hvordan kan de vite det da ?? Hvis de sier Atkinson (etc.) så kan de vel umulig ha lest DEN boka. Da ville de vel visst hva gubben het !!

Stå på SSS - dette er bra !!

PS Regner med at boka mi ligger i postkassa i dag eller i morgen (sier Bokkilden).
Gleder meg til å lese

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 11:09   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Nille

Leste med stor interesse Dagbladet i går. Det var flotte svar av Skaldemann og jeg tror det hjelp til å få folk til å forstå litt mer.

Det morsomste var egentlig de som sa "men dette er jo det samme som Atkinsson". Hvordan kan de vite det da ?? Hvis de sier Atkinson (etc.) så kan de vel umulig ha lest DEN boka. Da ville de vel visst hva gubben het !!

Stå på SSS - dette er bra !!

PS Regner med at boka mi ligger i postkassa i dag eller i morgen (sier Bokkilden).
Gleder meg til å lese

Haha ja, det er vanvittig mange som skriver navnet hans sånn, og de samme personene liker gjerne å kritisere dietten noe voldsomt. Jeg kan ikke annet enn å le.

Jeg får også boka idag eller i morgen, fra Bokkilden. :hyper:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 22:05   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Jeg leste endel av svarene hans, og de var gode - men jeg reagerte endel på et spørsmål, en som spurte om datteren på 12 burde følge et slikt kosthold (hun var overvektig) - men da SSS at han syntes barn burde spise karber, fordi de trengte rask energi.

Det kan jo hende han mente at de burde følge noe ala Lindberg, men det kunne misforståes som at lavkarbo IKKE var noe for barn, og at de burde spise brødskiver og frokostblanding..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 22:32   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg leste endel av svarene hans, og de var gode - men jeg reagerte endel på et spørsmål, en som spurte om datteren på 12 burde følge et slikt kosthold (hun var overvektig) - men da SSS at han syntes barn burde spise karber, fordi de trengte rask energi.

Det kan jo hende han mente at de burde følge noe ala Lindberg, men det kunne misforståes som at lavkarbo IKKE var noe for barn, og at de burde spise brødskiver og frokostblanding..

Jag var tillsagd att hålla mig kort.
Växande ungar kan gott äta bra karbohydrater, ganska mycket sådana också. Frukostblandningar ska ingen människa äta, oavsett ålder.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 22:34   #15
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Kolla den här länken förresten. Nu händer det saker!

http://www.mao.no/SamboWeb/side.do?rom=Tipaatopp

/SSS

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 22:35   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Kolla den här länken förresten. Nu händer det saker!

http://www.mao.no/SamboWeb/side.do?rom=Tipaatopp

/SSS


Så bra!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 22:45   #17
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Kolla den här länken förresten. Nu händer det saker!

http://www.mao.no/SamboWeb/side.do?rom=Tipaatopp

/SSS

Grattis Sten Sture!!!!

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 00:23   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

så bra, bare slått av sjokoladefabrikken og en til. Gratulerer Sten Sture.

Jeg bet meg merke til at en på dagbladet hadde startet med lavkarbodiett for ti år siden men trengte ikke noen spesiell diett lengre for å holde vekten. Det er jo verdt å få med seg, jeg har også lagt merke til at jeg ikke legger så lett på meg som jeg gjorde første året jeg begynte på dietten. Hvis jeg er flink lenge nok så trenger jeg kanskje ikke bekymre meg for overvekt og utilpasshet lengre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 00:27   #19
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Kolla den här länken förresten. Nu händer det saker!

http://www.mao.no/SamboWeb/side.do?rom=Tipaatopp

/SSS


Hahaha - du knuser ibsen! Grattis, Skaldeman! Kjempegøy å se når en av "våre" går til topps! Vi heier på deg!

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 11:49   #20
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Hahaha - du knuser ibsen! Grattis, Skaldeman! Kjempegøy å se når en av "våre" går til topps! Vi heier på deg!


Ja, det är jättekul. (Så länge det nu varar.) Det har varit mycket uppmärksamhet i pressen de senaste dagarna och sådant ger direkt utslag på nätet. Men snart händer det något annat och då kommer en ny tillfällig uppstickare...

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 14:15   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hadde det ikke vært for Nille så hadde vel ingen i norge hatt restriksjoner på ost og fløte på Atkins diett.

Lurte på om jg i det hele tatt skulle kommentere denne, men jeg vet jo at Kristian ser på denne tråden hele tiden.... og venter..... og venter..... Da kan jeg jo bare ikke skuffe ham vet dere ! Så Kristian: JA, jeg HAR lest hva du skrev og JA, jeg skal svare :

...mener du med det å si at jeg er den eneste her i landet som har lest boka Kristian ? Kult ! Du tillegger meg større ære enn jeg fortjener. Tror nok det er en par tre stykker til ! Også har du glemt HP stakkar. Slik som han har jobba med å oversette den NYE versjonen da !

Det gjelder å holde seg oppdatert vettu Kristian. Når Atkins utga nye oppdaterte versjoner av filosofien sin, etter bl.a. erfaringer med rundt 70000 pasienter i over 20 år, så syns jeg jo at det er greitt å følge de nye "retningslinjene", siden det viste seg at de funket bedre. Men jeg syns jo også at om noen vil følge Atkins anno 1982 (det har jeg også gjort) eller Atkins anno 1992/1999 (det har jeg også gjort) - så må de vel det - og det gjør jo "hele Norge" takket være en gammel dårlig oversettelse. Men da må de jo gjøre Atkins sine erfaringer på egen hånd og kaster kanskje bort masse tid med det ? Ikke vet jeg.

Men nå når jeg leser Skaldemann og HAR lest alle Atkins sine bøker + Ketolysekuren, så finner jeg mange likheter -, men også massevis av forskjeller. Det ER ikke helt samme diett. De anbefaler ikke helt det samme. Selv Atkins 1982 milevis forskjellig fra Skaldemanns. Den viktigste er at Atkins og Ketolyse (som er mye mer like) poengterer viktigheten av grønnsaker, - noe som kommer helt i annen rekke hos Skaldemann. Men dette ser man jo først når man har lest alle bøkene nøye.... og siden jeg har litt igjen av Skaldemann sin bok skal jeg heller rette denne påstanden om jeg tar feil

For mange vil Skaldemanns måte uvilsomt virke best. Men alle er forskellige, være kropper reagerer forskjellig. Som jeg har sagt 100-vis av ganger: Vi må finne VÅR måte. Og som Ziggy så flott poengterte; Noen liker mora, andre liker datteren, - noen tar for seg av begge

....og det er slik det skal være !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 16:36   #22
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Nille

Men nå når jeg leser Skaldemann og HAR lest alle Atkins sine bøker + Ketolysekuren, så finner jeg mange likheter -, men også massevis av forskjeller.

For mange vil Skaldemanns måte uvilsomt virke best. Men alle er forskellige, være kropper reagerer forskjellig. Som jeg har sagt 100-vis av ganger: Vi må finne VÅR måte. Og som Ziggy så flott poengterte; Noen liker mora, andre liker datteren, - noen tar for seg av begge ...og det er slik det skal være ![/color][/font]

Allt som fungerer är rett! Det finns ingen anledning att leta skillnader i olika dietter, men efter som ämnet brukar komma upp...

Min kosthållning är mycket lik det William Banting, Blake F Donaldson och Jan Kwasniewski anbefaller. Jag har inga anmärkningar mot deras recept. (Även om Banting naturligtvis är präglad av sin tid.)

Lutz är mycket bra, men jag skulle inte gå ner i vikt med hans brödenheter. Atkins sålde en massa konstgjord skräpmat, det är min huvudinvändning, annars är nog receptet bra. (Jag har dock inte läst hans böcker.) Montignac är bra, men mindre effektiv för riktigt tjocka. Fedon är för rädd för mättat fett, det gör hans kost mindre hälsosam, annars ser det mesta bra ut. Jag tror att ketolysekuren är bra, utan att ha läst något närmare om den. Men Torkil verkar vettig. Här är invändningen att det handlar om en "kur". Det är självklart ett bra säljargument, men det är bättre att leva hälsosamt än att genomgå kurer.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 17:44   #23
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Allt som fungerer är rett! Det finns ingen anledning att leta skillnader i olika dietter, men efter som ämnet brukar komma upp...

Min kosthållning är mycket lik det William Banting, Blake F Donaldson och Jan Kwasniewski anbefaller. Jag har inga anmärkningar mot deras recept. (Även om Banting naturligtvis är präglad av sin tid.)

Lutz är mycket bra, men jag skulle inte gå ner i vikt med hans brödenheter. Atkins sålde en massa konstgjord skräpmat, det är min huvudinvändning, annars är nog receptet bra. (Jag har dock inte läst hans böcker.) Montignac är bra, men mindre effektiv för riktigt tjocka. Fedon är för rädd för mättat fett, det gör hans kost mindre hälsosam, annars ser det mesta bra ut. Jag tror att ketolysekuren är bra, utan att ha läst något närmare om den. Men Torkil verkar vettig. Här är invändningen att det handlar om en "kur". Det är självklart ett bra säljargument, men det är bättre att leva hälsosamt än att genomgå kurer.

Sten Sture

Må si meg enig i det meste du sier her, Sten Sture... bortsett fra en ting...

Lutz anbefaler at man inntar OPPTIL 6 brødenheter, eller 72 gr. karber- ikke at man skal/må innta så mange karber... Det betyr at også han ligger svært nærme det Kwasniewskis anbefalte for over 35 år siden når det gjelder inntaket av de ulike næringsstoffene.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 18:44   #24
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Må si meg enig i det meste du sier her, Sten Sture... bortsett fra en ting...

Lutz anbefaler at man inntar OPPTIL 6 brødenheter, eller 72 gr. karber- ikke at man skal/må innta så mange karber... Det betyr at også han ligger svært nærme det Kwasniewskis anbefalte for over 35 år siden når det gjelder inntaket av de ulike næringsstoffene.

Ja, jag vet det, Ziggy. Men jag vet också hur människor fungerer. Du får inte människor att sluta med bröd om du tillåter dem att äta upp till 6 brödskivor om dagen. Det är faktiskt "bedre uten bröd", helt uten bröd.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-01-06, 18:57   #25
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Nille, jeg mener ikke at du er den eneste som har lest den amerikanske utgaven , men det var du som bringte den på banen.
I Atkins nye slankerevolusjon står det ikke noe om viktigheten av å spise grønnsaker men en liste over karbohydrattallene i frukt og grønnsaker. I kapitelet for folk som ikke går ned blir det foreslått å kutte ut grønnsakene også for å se om det hjelper. Det som ikke er tillat er kaffi og en rekke søtstoff. Dietten fungerte utmerket for meg og derfor var dette riktig for meg. Derfor har jeg ikke tenkt å følge de nye rådene. Jeg føler at de nye begrensningene gjør mer ugang enn gagn. Jeg betviler ikke at enkelte bør ha begrensninger på meieriprodukt, men det bør ikke være begrensninger for alle for det men heller en anbefaling om å begrense det en periode for å se om det hjelper på vektnedgangen.
Jeg er slett ikke enig i at den norske utgaven er en dårlig bok, den var utmerket for meg som liker å vite hvorfor ting virker. Hadde ikke den boken vært så overbevisende godt skrevet hadde nok ikke jeg klart å følge dietten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no