Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

KnutteLOFF!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 19:57   #176
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: KnutteLOFF!

Kunne virkelig tenkt meg å prøve KNUTTEloffen, men aner ikke helt hvem oppskrift jeg skal bruke

Er det noen forslag på hvem jeg burde velge?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:57   #177
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: KnutteLOFF!

meg og meg og!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:37   #178
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: KnutteLOFF!

Hehe, jeg er spent på min versjon her. Tror jeg har gjort noe feil. Min heva ikke en tøddel på 1 time, men men. Står til steking nå. Tipper det blir gummi.

Jeg tok følgene:

100 gram glutenmel
30 gram mandelmel
20 gram kokosmel
15 gram sojamel
1/2 SS fiberhusk
1 ts salt
60 gram smør
2 dl fløte + 1 dl vann

Smurte den på toppen med egg og strødde over litt valmuefrø

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:28   #179
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: KnutteLOFF!

Hmm, da var min ferdig. Hovedproblemet er at den ble for lav. Også er det noen rare smaker. Det smaker jo ikke vondt, men veldig rart. Hehe

Kan være sojamelet som gjør det. Tenkte å prøve engang til i morra helt uten sojamel

Marius

EDIT: Også ble det vått inni, noe ALLE lavkarbobrødene mine blir. Men mistenker at 3dl veske + smøret ble litt for mye

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:31   #180
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: KnutteLOFF!

Har nå bakt meg et helt nydelig brød/loff! Tok utgangspunkt i orginaloppskriften. Byttet ut soyamelet med pofiber og litt av glutenmelet med bakepro. Brukte smør og reduserte mengden fiberhusk til en kvart ts. Penslet med vann, stekte på 185 grader til det var gyllent.
Det ble bare helt herlig, konsistens og utseende også!

Mye bedre enn vanlig brød eller loff. Sikkert godt med krydder i og stekt i smør!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 00:33   #181
waiter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
waiter er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Hei! Starter på min andre uke med lavkarbo nå, så er forholdsvis ny i gamet! Skulle prøve meg på denne loffen, men hadde ikke glutenmel. Bytta det ut med sesamfrø og brukte bakepulver i stede. Brukte fløte i stede for vann, og en liten dæsj ekstra med vann ettersom deigen ble veldig "tykk". Har dette i ovnen nå, har vel hevet en cm kanskje? Skulle dette i teorien funke?

Det begynner å lukte spennende, men det har stådd i 30 min nå og føles nesten litt vått inni når jeg tar på det? Kanskje det bare må stå litt lengre?

er ny, så føler meg fortsatt litt dum som et brød...... høhø

waiter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:03   #182
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

testet denne ,loffen så himmelsk ut,men smaken var ikke god desverre

__________________
Jeg elsker brød og gjær,derfor jeg har blåst opp...
Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:26   #183
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Nå har jeg ikke lest gjennom alle innleggene, for er en del, men lurer på om dette brødet smaker som brød? Noen skriver at konsistensen er loffaktig, men smaker det sånn "proteinbrød"? Synes oppskriften fra en bok jeg har der jeg bruker soyaprotein ikke er spesielt god, men den er heller ikke brød aktig, mer svampete. Brekker meg Brødet ser jo sinnsykt godt ut, men hva smaker det sånn cirka?

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:35   #184
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av pillann, her.

Nå har jeg ikke lest gjennom alle innleggene, for er en del, men lurer på om dette brødet smaker som brød? Noen skriver at konsistensen er loffaktig, men smaker det sånn "proteinbrød"? Synes oppskriften fra en bok jeg har der jeg bruker soyaprotein ikke er spesielt god, men den er heller ikke brød aktig, mer svampete. Brekker meg Brødet ser jo sinnsykt godt ut, men hva smaker det sånn cirka?

Det smaker som loff så lenge du spiser det nystekt. Hvis du lagrer det blir det gummiaktig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:55   #185
pillann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 19
pillann er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det smaker som loff så lenge du spiser det nystekt. Hvis du lagrer det blir det gummiaktig.


Og når en rister det hvis det er fryst ned nystekt?? :-)

pillann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:00   #186
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av pillann, her.

Og når en rister det hvis det er fryst ned nystekt?? :-)

Det har ikke jeg smakt! Men jeg vil tro det er godt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 19:46   #187
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Noen som har forøkt å lage focaccia av denne deigen?

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:51   #188
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hehe, jeg er spent på min versjon her. Tror jeg har gjort noe feil. Min heva ikke en tøddel på 1 time, men men. Står til steking nå. Tipper det blir gummi.

Jeg tok følgene:

100 gram glutenmel
30 gram mandelmel
20 gram kokosmel
15 gram sojamel
1/2 SS fiberhusk
1 ts salt
60 gram smør
2 dl fløte + 1 dl vann

Smurte den på toppen med egg og strødde over litt valmuefrø

Marius


Ser det ikke er en helt ny tråd, men kan det være at det ikke hevet seg pga mangel av gjær, eller har du bare glemt å skrive det på

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:36   #189
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Jeg har laget denne hovedoppskriften, og jeg synes det blir for gummi-aktig. Er det glutenmelet?
Og Soyamel gir en ganske ufyselig bismak på bakverket, det har jeg erfart gjennom masse oppskrifter her.

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:22   #190
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Jeg har laget denne hovedoppskriften, og jeg synes det blir for gummi-aktig. Er det glutenmelet?
Og Soyamel gir en ganske ufyselig bismak på bakverket, det har jeg erfart gjennom masse oppskrifter her.

Det er glutenmelet som lager det litt gummiaktig. Da er det bare å redusere på glutenmelet og prøve en gang til. Jeg tror Lisbeth kom frem til en variant som ikke er gummiaktig. Jeg baker dette uten oppskrift så jeg kan dessverre ikke si hvor mye gluten jeg bruker. kanskje bare et par ss??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 00:10   #191
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: KnutteLOFF!

Har baka dette brødet i dag, sånn er min versjon:

130 gram glutenmjøl
60 gram ketolyse bakemiks
15 gram linfrø
20 solsikkekjerner
1 ts seltinsalt
1 pk tørrgjær
2 dl fløte
0,5 dl vatn
50 gram smør

Heve ikkje så veeeldig godt, men eg trur kanskje det var fordi eg ikkje knadde det noke særlig. Men litt heva det, og det vart knallgodt


Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 14:44   #192
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: KnutteLOFF!

Ble rimelig forvirra av å lese i denne tråen, fant liksom ikke ut hva som
egentlig var den oppskrifta der de ble gode :P


Mariann S; Hvordan oppbevarer du dette? Kan det fryses?

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:30   #193
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Ble rimelig forvirra av å lese i denne tråen, fant liksom ikke ut hva som
egentlig var den oppskrifta der de ble gode :P


Mariann S; Hvordan oppbevarer du dette? Kan det fryses?

Eg oppbevarte det eg ikkje hadde i frysaren på benken. Vart veldig tungt og hardt i kjøleskapet.
Går fint å fryse, i skiver med mellomleggspapir.
mitt brød heva ikkje so godt som nokre av dei andre gjorde, so det var litt kompakt.
Og derfor var det best å riste brødet. Men også heilt greit som ei tynn skive med pålegg.
Eg kjem til å prøve det igjen

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 13:19   #194
Mariba
Nytt Medlem
 
Mariba sin avatar
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 6
Mariba er på en erverdig vei

Sv: KnutteLOFF!

Noen som har prøvd dette på ketolyse?

Mariba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 23:24   #195
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Mariba, her.

Noen som har prøvd dette på ketolyse?

Går sikkert så lenge en ikke tar så stor porsjon, men på ketolyse er det jo bedre å bruke de karbohydratene på grønnsaker siden det er så lite å gå på.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no