Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Etter EuroDiet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-08, 13:26   #1
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Etter EuroDiet?

Jeg føler sjøl at jeg ikke er veldig lenge i hver fase i forhold til en del andre her inne, så lurer litt på hva jeg kan gjøre etter ED for å fortsette vektnedgang..?
Har totalt ca 35 kg som skal bort, snart gjørt unna 10 av de nå i løpet av fase 1 (14 dager) og 2 (30 dager).

Skulle ha begynt i fase 3 nå førstkommende fredag, men legen min mente at jeg skulle unngå frukt litt til, så skal ha det hun kaller fase 2,5 i 14 dager først, som er fase 3A uten frukt. Deretter skal jeg i fase 3 og ha 14 dager på hvert trinn. Hvis man ser bort fra at jula kommer midt oppi dette, så skal jeg da i fase 4 fredag 2. januar.

Men så er jo spørsmålet - fase 3C er såvist jeg har skjønt ingen vektnedgangsfase, heller ikke fase 4? Men jeg har jo fortsatt ca 25 kg som skal bort...
Går man ned i vekt også i fase 3C og fase 4? Og hvor lenge kan fase 4 være? Har ikke funnet noen informasjon om min- og makslengde på denne fasen noe sted...
Og som sagt - hva bør jeg gjøre når jeg er ferdig i fase 4, og fortsatt antakelig har en del kg å bli kvitt...?

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:59   #2
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Etter EuroDiet?

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Og som sagt - hva bør jeg gjøre når jeg er ferdig i fase 4, og fortsatt antakelig har en del kg å bli kvitt...?

Hei - det er tydeligvis forskjellig praksis blandt legene. Jeg for min del gikk ned 8 kg på fase 1 i 4 uker for så 2,5 kg på fase 2 i 4 uker. Nå er jeg tilbake i fase 1 og legen min sier at jeg godt kan være der til jeg har nådd mitt mål for så å fase ut, for fase 3 og 4 er som sagt bare tilvenning til vanlig kosthold og for å holde vekten. Synes det er veldig greit så lenge legen sier det er helt greit, for det er jo veldig synd dra det ut når man fortsatt har en del kilo å ta av.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 00:06   #3
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Etter EuroDiet?

Sjøl vil jeg ikke være for lenge i fase 1, for der går man såpass raskt ned, at jeg er redd huden min ikke kommer til å følge med - og vil ikke risikere å sitte igjen med masse løs hud hist og pist... :s
Men ja, tror også det er masse forskjellig praksis ute og går på dette.. Går du til vanlig fastlege, eller...?

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 19:08   #4
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Etter EuroDiet?

Går til privat lege ved en helseklinikk anbefalt av Fedon Lindbergklinikken. Ja du har sikkert rett i det med løs hud.......det er ikke noe kult om resultatet blir at man må operere bort hud etterpå. Jeg går ikke så fort nå lenger, jeg trener mye og unner meg litt ekstra i helgene så tar jeg det heller strengere i uka. Lykke til videre!

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 19:44   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Etter EuroDiet?

Hei
Jeg hadde 15-20 kg å ta av da jeg gikk til legen på Lindbergklinikken. Jeg startet i fase 3a, jeg, uten produkter. Det var i mars.
Så nå er jeg fortsatt i fase 3 c, del 1 (frukt og ost og sånt, men ikke brød, knekkebrød, grøt eller noe sånt.) Har gått ned 16 kg, og har 5 kg før jeg er normalvektig.¨
Så jeg fortsetter her til jeg har nådd målet.
jeg tenker at vi er jo forskjellige, og at nivået man lander på både vektmessig og nivå på karbohydrater er forskjellig.
Jeg har prøvd med litt grøt og sånt, og da går jeg opp, så derfor tror jeg at jeg aldri vil være klar for noen fase 4.
Fase 4 er i realitete et vanlig Fedon Lindberg-kosthold.
Og det er siste fase, der du skal være framover.
men du vil jo finne ut av dette selv tenker jeg. Går man opp, kutt ut noe.
Jeg går ned her jeg er nå, selv om det ikke akkurat går fort. men fettet blir borte, muskler kommer til (jeg trener 3 ganger i uka), og kroppen blir mindre selv om det ikke synes på vekta.
Ikke noe hud som henger, så jeg er ganske fornøyd.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 22:35   #6
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Etter EuroDiet?

Ja da har du jo gjort en god jobb da, med et annet opplegg enn Eurodietten da skjønner jeg siden du ikke går på produktene. Men til syvende og sist så er det jo Lindberg-kosthold man skal over til uansett.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:21   #7
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Etter EuroDiet?

Etter hva jeg har forstått så går man ned i fase tre også, men ikke så mye og ikke så fort. Jeg har gått ned 22 kilo så langt og skal begynne i 3A til helgen. Jeg går til min vanlige fastlege som har Lindbergs kostholdsfilosofi og har tatt de kursene de må ta.

Jeg har ikke noe problem med løs hud/hengende hud selv om jeg har gått ned en del. Tror ikke du går ned så fort at huden ikke henger med. Jeg har fortsatt litt å ta i

Jeg tror det er veldig inviduelt om man stopper opp i fase tre.
Det er jo meningen at man skal trappe opp med trening og aktiviteter også når man går inn i fase tre sammenlignet med fase en og to. Jeg har begynt å gå trappene på jobben til og fra jobb. Det er fem etasjer til og fra jobb hver dag det:-)

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:17   #8
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Etter EuroDiet?

Jeg skulle begynt på fase 3 (men uten frukt foreløpig) fredagen som var, men pga barnedåp hos ei venninne i helga, så ble det en aldri så liten sprekk... Så da blir jeg i fase 2 ut denne uka, og starter på fase 3 (uten frukt) på mandag
Har tenkt å begynne å trene nå, hadde egentlig tenkt å ta det i morra, men sitter og lurer på om jeg skal drøye det til neste mandag... Samtidig er det vel best å bare hoppe i det! Bokstavelig talt - siden det er snakk om vanngymnastikk

Så får vi se, når jeg kommer i gang med fase 3 hvordan vektnedgangen min blir der Tenker at jeg kanskje kan bli i fase 3 til jeg begynner å nærme meg målet, sånn som Vibeke40 over her.. Kanskje evt med noen pauser..? Eller..? Vi får se... Nok en ting å ta opp med legen når jeg skal dit neste gang - men det er faktisk ikke før i desember...

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiet ... meller88 Eurodiett 3 13-06-17 09:31
Eurodiet Agnes Dr Lindbergs 2 08-02-11 11:47
Eurodiet og trening indi Eurodiett 6 08-10-07 22:09
Får ikke eurodiet Thomasina Eurodiett 5 27-09-07 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no