Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt aller beste brød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-09, 13:16   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Sorry, Karin... Jeg tenkte tanken på at oppskrifta ikke skulle ligget her, men da var det for sent...

Du kan jo kopiere den ut i en egen tråd uansett? Så er den lettere å finne seinere

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 15:53   #52
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan jo kopiere den ut i en egen tråd uansett? Så er den lettere å finne seinere

Nå er det gjort

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 19:53   #53
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Bakte dette brødet i dag, og fulgte oppskrifta slavisk. Turde jo ikke annet.
Det ble veldig godt og er definitivt brød
Holder det seg opp til en uke i kjøleskal tro? Om det blir så gammelt mener jeg

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 00:05   #54
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.

Bakte dette brødet i dag, og fulgte oppskrifta slavisk. Turde jo ikke annet.
Det ble veldig godt og er definitivt brød
Holder det seg opp til en uke i kjøleskal tro? Om det blir så gammelt mener jeg

Det holdt fem dager på benken på hytta for min del, i plast. Enda fryste jeg ned skiver da jeg kom hjem og de er kjempefine når jeg tiner de

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:48   #55
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det holdt fem dager på benken på hytta for min del, i plast. Enda fryste jeg ned skiver da jeg kom hjem og de er kjempefine når jeg tiner de

Takk, da holder det i kjøleskapet den tiden det eksisterer

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 23:35   #56
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg bakte denne i dag og det ble veldig vellykket. Hadde besøk av broren til samboer og han spiste opp nesten halve brødet

Tusen takk for oppskriften og min jakt etter det perfekte brødet er endelig over.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:10   #57
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Dette må prøves! En gang iblant savner jeg å bare kunne skjære opp ei skive og slenge pålegg på

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:09   #58
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Lagde dette brødet i dag, det var kjempegodt!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:38   #59
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Hei

TUSEN TAKK!! Jeg har prøvd flere av brødoppskriftene her inne, men jeg har ikke fått det til å ligne på brød- blir klissete, faller fra hverandre eller at det ikke smaker godt(er ikke en god baker). Dette bake jeg for første gang idag(brukte litt tid på å finne glutenmel) og dette er faktisk en meget god erstattning for brød. Du har virkelig fått det til!

Spiste 5(!) skiver med smeltet smør på til middag- mmmmmmm.

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 14:09   #60
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Karin skrev:
"Glutenmelet gjør at brødet virker som brød - litt fjærete, liksom. Det ville jeg ikke kutte ut om jeg ikke måtte, av helt andre grunner. Personlig jobber jeg med å eksperimentere med å utvide bruken her, f eks når det gjelder pizzadeig og sånt."


Hei Karin!
Jeg lurte på om du har fått til å utvide bruken? Jeg elsker brødet ditt, det er helt supert!




__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 03:06   #61
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Hei Aslaug! Jeg har prøvd meg litt på en pizzagreie, men har ikke fått til noe som jeg vil publisere ennå. Akkurat nå driver jeg med et eksperiment på paideig. Skal nok si fra når jeg finner ut noe. Hvis noe funker, tenker jeg jammen ikke holde det for meg selv! Det er viktig at vi deler det som funker!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 21:46   #62
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Terningkast 6!

Dette er det mest fantastiske lavkarbobrødet jeg har vært borti. Bakte både i går og i dag. Jeg har levd på Ingers og Ultras rugbrød siden jeg gikk over til vedlikehold, men jeg synes ikke 20 gram kh for en brødskive er helt verdt det.

Men dette brødet slår alt. Det er et aldeles nydelig grovbrød. Jeg har ikke spist annet på to dager

Selv min selvoppnevnte überbakermester svigermor og ungene elsket det. Det sier det meste.


Takk for oppskriften!


Sist redigert av Chunky : 16-07-09 kl 21:52.
  Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 12:21   #63
hegemora
Juniormedlem
 
hegemora sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Jæren
Innlegg: 17
hegemora er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Bakte dette brødet i går, og det var bare helt supert!!
Eneste faren nå er at jeg kan komme til å overspise av det
Tilogmed mannen min er på glid til å begynne med lavkarbo nå som vi kunne spise så godt brød
Har savnet så veldig brød med makrell i tomat, så det var herlig å få i seg igjen...
Noen som vet noe om holdbarheten på brødet? Skal til syden snart, og lurte litt på om jeg skulle ha med meg noen i kofferten...
Klem
Hegemora

__________________


hegemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 12:24   #64
hegemora
Juniormedlem
 
hegemora sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Jæren
Innlegg: 17
hegemora er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Eh... Ser jeg hadde vært litt slurvete da jeg leste alle innleggene her.. Stod jo noe om holdbarhet jo ;0)

__________________


hegemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 01:25   #65
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

For å være helt ærlig, aner jeg ikke noe om holdbarhet.

Jeg venter alltid til det er helt kaldt, så skjærer jeg i (tynne) skiver og fryser ned 3 eller 4 om gangen. Tar opp det jeg trenger og tiner i brødristeren.

Mulig at man kan sjonglere med noe - men jeg tror ikke dette holder seg mer enn et vanlig brød, heller mindre. Det skal gjerne være bitte lite grann fuktig, men ikke mye - jo mer fuktig, jo mer problematisk når du tar opp skivene fra fryseren. . .

Jeg tenker egentlig at man kanskje skal gjøre sånn som jeg har funnet ut: Følg oppskriften, la brødet bli HELT kaldt, og skjær i TYNNE skiver som du pakker i 3 eller 4 skivers-pakker.

Sånn gjør jeg det. Kan ikke egentlig si noe om noe annet.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 01:32   #66
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Terningkast 6!

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Dette er det mest fantastiske lavkarbobrødet jeg har vært borti. Bakte både i går og i dag. Jeg har levd på Ingers og Ultras rugbrød siden jeg gikk over til vedlikehold, men jeg synes ikke 20 gram kh for en brødskive er helt verdt det.

Men dette brødet slår alt. Det er et aldeles nydelig grovbrød. Jeg har ikke spist annet på to dager

Selv min selvoppnevnte überbakermester svigermor og ungene elsket det. Det sier det meste.

Det var veldig hyggelig å høre! Det er alltid kjekt å høre at noen har brukt oppskriften man har laget. Tusen takk!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 10:55   #67
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt aller beste brød

Litt mer ros til deg:
Samboeren min er blitt nysgjerrig på lavkarbo, men er kjempeglad i brød.
Bakte brødet ditt og har gitt han det i noen dager, og han er så fornøyd!!!!
Ha en strålende helg!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:14   #68
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mitt aller beste brød

Dette brødet skal prøves :-))

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:34   #69
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Denne oppskriften har jeg prøvd i dag. Det ble et fantastisk godt brød. Tuuuusen takk du som la denne inn tidligere i dag. Jeg kopierte til egen oppskriftsbok men finner ikke tråden igjen desverre..

4 egg
1/2 boks Creme Fraiche
1,5 ts bakepulver
4 ss linfrø (som de er)
60 g kruskakli
50 g sesamfrø (som de er)
45 g solsikkekjerner (som de er)
3 ss olje

Visper eggene sammen først, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Så enkelt som det kan bli! Steker v 180 grader i 55 min på nederste rille. Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige.

Fikk oppskriften da jeg var innom helsekosten her om dagen og spurte etter lavkarbomat. Siste deigen jeg laget doblet jeg da formene mine er ganske store, men stekte like lenge og med samme gode resultat
Og om en regner 20 skiver blir det ca 2,5 kbh pr skive (fra mat på data) med dobbel deig

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 20:35   #70
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Beristra: dette er Karins tråd, med hennes oppskrift på brød..du bør vel kanskje lage din egen tråd med din oppskrift?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 11:04   #71
beristra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 20
beristra er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg sier unnskyld hvis jeg har "kødda til " noe her. Fant ikke ut hvem som laget denne fantastiske brødoppskriften. TAKK til Karin jeg håper å løre meg mer om dette etter hvert.

beristra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 03:14   #72
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Hjertelig velbekomme! Men det er nok rett at jeg gjerne ser at oppskrifter på andre brød havner i andre tråder. Bare fordi de stort sett IKKE er varianter av mitt brød, men varianter av andre lavkarbobrød - som jeg har prøvd, men går lei av etter en tid. Derfor har jeg utarbeidet dette brødet. Derfor vil jeg ikke ha andre oppskrifter enn varianter av denne inn her! Sånn er det bare. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:29   #73
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg har allerede bakt 8 Karinbrød siden jeg kom over oppskriften. Kan legge barnas oldemor til listen over storfornøyde brukere.

Jeg lurer bare på en ting: jeg synes ikke det er nødvendig med fullt så hard skorpe, så jeg har bare latt brødene være i formen hele tiden. Men siden jeg er usikker på steketiden har jeg likevel justert temperaturen opp og ned slik du sier. Har du noen formening om steketid med en jevn temperatur (blir litt enklere da)? Siden det koster 60-70 kroner per brød, har jeg heller ikke lyst å eksperimentere så veldig mye hvis du sitter på svaret allerede

Igjen - takker og bukker for oppskriften!

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:56   #74
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Til dere som har bakt dette brødet:

Hvilken av frø/nøtteblandingene foretrekker dere.... eller evt andre varianter. Maler/hakker dere nøttene eller er de hele i røren?

Har litt lyst til å prøve dette brødet men har absolutt ikke likt de andre lavkarbo-brødene jeg har prøvd tidligere...... hmm

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:16   #75
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mitt aller beste brød

Dette er ikke som andre lavkarbobrød. Ingen gjetter at det ikke er et vanlig (og veldig godt) grovbrød.

Jeg har brukt finhakkede valnøtter, men i går var jeg tom, så da brukte jeg ikke nøtter i det hele tatt. Kjempegodt for det.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, brøderstatning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs beste brød! Nannah Bakst 13 25-05-11 22:49
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no