Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Gode lapper!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 18:21   #1
JannickeR
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 8
JannickeR er på en erverdig vei
Talking

Gode lapper!

Har nettopp laget verdens beste lavkarbo-lapper! Har hatt litt problem med å finne noe jeg kan servere til kaffen når jeg får besøk. Har brukt å laget muffins, men det blir ofte ganske mange muffins iløpet av en uke, og med sjokolade i alle, ble det litt mye karbo til sammen.. Så jeg prøvde meg frem, og her er den oppskriften jeg synes funker veldig bra Har ikke målt akkurat hvor mye jeg bruker av alt, blir litt på slump så dette er ca. mengder.

2-3 egg og ca 0,5- 1dl sukrin mikses til eggedosis. Ha i 1-2 ts bakepulver, 1-3 dl malte mandler (jo mer mandler, jo mindre "eggesmak", men synes det går helt fint med bare 1dl jeg), og 2-3ss fiberhusk. Bland alt godt sammen, og la det stå til det blir en veldig tykk røre. Når den er god og tykk bruker jeg å ha i et par slumper med fløte (2dl?) for å få opp fettprosenten litt. Rør fløten godt inn, før du legger røra i klatter i en varm, tørr, stekepanne. Jeg har funnet ut at de må stekes lenge, på lav varme for at de skal få fin farge og bli gjennomstekte. Setter plata på 2-3, og steker dem i ca 20 min. De blir veldig tykke, så jeg bruker å dele de i 2 gjennom midten.

Disse er kjempegode servert varme med masse meierismør og pålegg

JannickeR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:09   #2
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Gode lapper!

Åhhh...disse hørtes skikkelig gode ut Må prøves!!

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 21:42   #3
Tryllus
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Hvor: Akershus
Alder: 40
Innlegg: 207
Tryllus er på en erverdig vei

Sv: Gode lapper!

Opprinnelig lagt inn av JannickeR, her.

Har nettopp laget verdens beste lavkarbo-lapper! Har hatt litt problem med å finne noe jeg kan servere til kaffen når jeg får besøk. Har brukt å laget muffins, men det blir ofte ganske mange muffins iløpet av en uke, og med sjokolade i alle, ble det litt mye karbo til sammen.. Så jeg prøvde meg frem, og her er den oppskriften jeg synes funker veldig bra Har ikke målt akkurat hvor mye jeg bruker av alt, blir litt på slump så dette er ca. mengder.

2-3 egg og ca 0,5- 1dl sukrin mikses til eggedosis. Ha i 1-2 ts bakepulver, 1-3 dl malte mandler (jo mer mandler, jo mindre "eggesmak", men synes det går helt fint med bare 1dl jeg), og 2-3ss fiberhusk. Bland alt godt sammen, og la det stå til det blir en veldig tykk røre. Når den er god og tykk bruker jeg å ha i et par slumper med fløte (2dl?) for å få opp fettprosenten litt. Rør fløten godt inn, før du legger røra i klatter i en varm, tørr, stekepanne. Jeg har funnet ut at de må stekes lenge, på lav varme for at de skal få fin farge og bli gjennomstekte. Setter plata på 2-3, og steker dem i ca 20 min. De blir veldig tykke, så jeg bruker å dele de i 2 gjennom midten.

Disse er kjempegode servert varme med masse meierismør og pålegg

Jeg lurer på om hvor mye kh får du på denne røre?

Tryllus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
bakst, lapper, mandelmel, mellommåltid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lapper av kokosmel cillesnuppa Kake/dessert og snacks 25 22-05-12 20:49
Lapper med kokosmel frk_johansen Spørsmål og svar 0 19-01-11 19:25
Himmelske lapper Gulleline Frokost og kveldsmat 51 01-11-10 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no