Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-12, 15:15   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Suksessterte hører med til påskefeiringen.
Nydelig og holdbar kake, som er perfekt å ha på lur når det kommer uventede gjester innom på påskebesøk.
Den flotte gule smørkremen passer perfekt nå til påske :-)

Oppskrift Bunn

4 eggehviter
3 ss sukrin
150 g malte mandler

Stivpisk eggehvitene og vend forsiktig inn sukrin og finmalte mandler.
Ha røren i en smurt form 22 - 24 cm i diameter.
Stek ved 160 grader i 15 - 18 minutter.
La bunnen avkjøles.

Oppskrift Smørkrem

4 eggeplommer
1/2 dl kremfløte
3 - 4 ss sukrin
1 ts vaniljeekstrakt
150 g smør

Rør sammen eggeplommer, sukrin, kremfløte og vaniljeekstrakt i en kjele.Varm opp blandingen på svak varme til den tykner. Rør hele tiden. Kremen skal kun varmes til kokepunktet, og ikke koke.
Avkjøl vaniljekremen noe og rør inn mykt smør.

Bre kremen over bunnen og sett kaken kaldt til servering.

Kaken kan gjerne fryses.

Flere bilder finner du på Bloggen min

Vedlagte bilder
Filtype: jpg suksessterte1.jpg (160,7 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg suksessterte5.jpg (772,1 KB, 38 visninger)
Filtype: jpg suksessterte4.jpg (826,6 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg suksessterte3.jpg (976,0 KB, 24 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:21   #2
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Påskegul kake - Suksessterte... (med bilder)

Nam nam! Tusen takk for at du deler oppskriften! Dette er fristende!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:46   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Påskegul kake - Suksessterte... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Nam nam! Tusen takk for at du deler oppskriften! Dette er fristende!

Takk for det Lindemor

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 17:18   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Påskegul kake - Suksessterte... (med bilder)

Hmm, mon tro om jeg har igjen 1/2 dl kremfløte

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:02   #5
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Jeg bråbestemte meg og kokte i hop denne kaken nå i kveld. I skrivende stund står den ferdig i kjøleskapet og når huset blir stille etter at barna har kommet i seng, skal jeg nyte et lite stykke. Kjenner jeg gleder meg masse!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:58   #6
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Nydelig alltid Lagde før ,men nå blir det på lavkarbo

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:50   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Laget denne helt etter oppskriften, bare erstattet ren sukrin med 2/3 tagatesse, og 1/3 sukrinmelis. Litt fordi jeg er var for kuldesmaken, og litt for å få den litt søtere etter min gane.

Den ble perfekt! Gode mål på ingrediensene, gode instruksjoner. Konsistensen satt som et skudd på både bunn og fyll, perfekt mengde av alt

I min ovn måtte jeg steke i 22 minutter.

Det er UMULIG å forstå at dette er en kake man kan spise, og samtidig gå ned i vekt, av :P

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 21:30   #8
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Så flott at den falt i smak Alynna!!
Tusen takk for koselig tilbakemelding

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:39   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Brålagede denne i dag jeg også. Falt definitivt i smak hos de 2 som har vært her på kaffe.
Tusen takk for lekker oppskrift, mat for sjelen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:51   #10
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Laget denne helt etter oppskriften, bare erstattet ren sukrin med 2/3 tagatesse, og 1/3 sukrinmelis. Litt fordi jeg er var for kuldesmaken, og litt for å få den litt søtere etter min gane.

Den ble perfekt! Gode mål på ingrediensene, gode instruksjoner. Konsistensen satt som et skudd på både bunn og fyll, perfekt mengde av alt

I min ovn måtte jeg steke i 22 minutter.

Det er UMULIG å forstå at dette er en kake man kan spise, og samtidig gå ned i vekt, av :P

Ja, helt enig at det er UMULIG å forstå!

Flotte bilder, får vann i munn!!!

Jeg har bakt denne slik som Alynna 2 ganger selv, og en slik du har den i oppskriften...

Elsker denne kaka!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 22:49   #11
Cookies
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 4
Cookies er på en erverdig vei

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Nå har jeg forsøkt meg på smøreggekremen to ganger uten hell. Den bare skiller seg - hva gjør jeg feil? Hjelp! Har så lyst til å få til denne!

Cookies er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 23:01   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Cookies, her.

Nå har jeg forsøkt meg på smøreggekremen to ganger uten hell. Den bare skiller seg - hva gjør jeg feil? Hjelp! Har så lyst til å få til denne!

For høy varme, den må ikke koke, kun varmes til den blir tykk. Det kan ta 20 minutter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 00:08   #13
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Ååååå elsker suksessterte. Skal lage denne til bursdagen min på lørdag :-)

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 10:16   #14
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Cookies, her.

Nå har jeg forsøkt meg på smøreggekremen to ganger uten hell. Den bare skiller seg - hva gjør jeg feil? Hjelp! Har så lyst til å få til denne!

Bruk svak varme og rør hele tiden, så skal jeg love deg du får det til
Må være litt tålmodig, men det lønner seg når du kan kose deg med nydelig kake etterpå

Lykke til!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 10:18   #15
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Hapzen, her.

Ååååå elsker suksessterte. Skal lage denne til bursdagen min på lørdag :-)

Så koselig!
Håper den faller i smak

(Pssst. Se kommentaren min over ang smørkremen...)

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 13:13   #16
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

For å lage smørkrem kan du også bruke vannbad istedet for å ha kjelen rett på plata, tar kanskje litt lengre tid, men da skiller den seg ihvertfall ikke. Skal prøve denne selv en dag!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 13:29   #17
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Re: Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

For å lage smørkrem kan du også bruke vannbad istedet for å ha kjelen rett på plata, tar kanskje litt lengre tid, men da skiller den seg ihvertfall ikke. Skal prøve denne selv en dag!

Det var et smart tips
Ikke alltid like lett å regulere varmen med nymotens komfyrer synes jeg...

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:16   #18
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Smaken på denne var nydelig! Men kremen min stivner ikke.. Hva har jeg gjort feil? Fulgte oppskrifta til punkt og prikke..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:37   #19
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Etter et par timer i kjøleskapet ble kremen min tjukk og god ihvertfall. Tok smøret i litt for fort slik at det smeltet helt og ble ikke så tjukt som det burde, så etter noen timer på kjølen ble det perfekt.

Kaken var suoergod, tuuuusen takk. Bunnen mi ble litt tørr, men jeg stekte den for lenge

Skal lages igjen :-)

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 16:58   #20
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Ja, da er det utålmodigheten min som har slått til igjen Skal sette den kjølig før jeg har den på bunnen, neste gang

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 17:00   #21
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Hapzen, her.

Etter et par timer i kjøleskapet ble kremen min tjukk og god ihvertfall. Tok smøret i litt for fort slik at det smeltet helt og ble ikke så tjukt som det burde, så etter noen timer på kjølen ble det perfekt.

Kaken var suoergod, tuuuusen takk. Bunnen mi ble litt tørr, men jeg stekte den for lenge

Skal lages igjen :-)

Tips mot tørr bunn: 2 ss smeltet smør i deigen, helt til slutt før du tar det i kakeformen...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 22:12   #22
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tips mot tørr bunn: 2 ss smeltet smør i deigen, helt til slutt før du tar det i kakeformen...

Lurt, det gjør jeg neste gang.
Ellers ble kaka supergod, og alle likte den. Faktisk første gang jeg har fått til kremen uten at den har skilt seg.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:05   #23
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Jeg synes bunnen min ble saftig og veldig god etter å ha stekt den i 18 min.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 16:13   #24
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

DA har jeg endelig skjønt det! Smøret skal ikke smeltes inn, men røres inn. Det er derfor veldig viktig med godt romtemperert smør!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:55   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påskegul kake - Suksessterte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

DA har jeg endelig skjønt det! Smøret skal ikke smeltes inn, men røres inn. Det er derfor veldig viktig med godt romtemperert smør!

Ja, men etter avkjøling skal resultatet i teorien bli det sammen om man smelter smøret eller ikke. Det er først ETTER avkjøling man ser om man har varmet eggene nok eller ikke, det handler ikke om smøret er hardt, mykt eller smeltet.Men å smelte smøret først er igrunn veldig unødvendig. Jeg skjærer opp kjøleksapskaldt smør i terninger før jeg begynner varme eggene.

Men et lite triks om kremen skulle være for flytende etter avkjøling, prøv å pisk den opp, smaken blir den samme, men kremen fastere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, mandler, påskekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Påskekake- suksessterte! Nunne Mor Kake/dessert og snacks 13 09-04-12 00:39
Suksessterte kun 25 karb Randy69 Kake/dessert og snacks 2 08-04-12 19:18
Suksessterte guro Bakst 44 26-10-10 23:00
Suksessterte Svadadama Kake/dessert og snacks 15 13-07-10 02:06
Suksessterte Millsi Oppskrifter 14 09-01-08 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no