Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nutty Cheese Muffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-07, 01:29   #51
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 45
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Nutty Cheese Muffins

Hei

Bare lurer, maler dere nøttene helt, eller er de litt grovhakket(sånn som de blir i smothiemakeren min)?
Lagde disse for noen dager siden, og ble litt skuffet. Går helt greit å spise de, men forventet at de var sååå gode for alle skrøt sånn av dem her inne. Men kanskje det er fordi jeg ikke finmalte nøttene/mandlene og linfrøene(som jeg brukte fordi jeg ikke hadde valnøtter)? Eller kanskje rett og slett fordi jeg ikke brukte valnøtter? Får prøve det igjen snart da

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:20   #52
halvsoster
Juniormedlem
 
halvsoster sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 14
halvsoster er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

disse var UTROLIG gode! minnet meg om grovbrød... deili! brukte blenderen for og hakke mandlene jeg også... jeg tror "feilen" du gjorde var og bruke linfrø.... solsikkefrø var kanskje en bedre løsning i stede for valnøtter. selv om kanskje valnøtter var best...?

takk for en flott oppskrift! må prøves i gjenn.

klem

__________________
startvekt: 102kg
nåverende: 82.9kg
ønskevekt: 70? får se hva tiden vil bringe...
halvsoster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse lindberg blanding Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 09:06   #53
halvsoster
Juniormedlem
 
halvsoster sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 14
halvsoster er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

menne... fikk litt sure oppstøt og hals-brand... kanskje jeg spiste for mange? ikke vet jeg. men veldig iriterende........ klem

__________________
startvekt: 102kg
nåverende: 82.9kg
ønskevekt: 70? får se hva tiden vil bringe...
halvsoster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse lindberg blanding Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:34   #54
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Oki ... her er resultatet av min eksperimentering med denne oppskriften ... De ble KNALLGODE! Hadde med på besøk i stad også, de falt virkelig i smak!

Ca 120 g hver av valnøtter og mandler (finmalte dem i elektrisk kaffekvern)
100 g smør - jeg smeltet det
4 egg
50 g rårørsukker (kan selvsagt erstattes med valgfritt søtstoff med mengde etter smak)
Litt hakket mørk sjokolade (jeg tok fire ruter Freia Premium)
1 ts bakepulver

Blandet alt sammen, det ble nok til ni store muffinsformer. Deigen ble flytende. Stekte den litt lenger enn de opprinnelige, ca 20 min på 180 grader.

Jeg brukte litt rårørsukker fordi jeg mener det er bedre enn fruktose og søtningsstoffer, men jeg tok veldig lite, så muffinsene ble bare svakt søte. De smakte bare helt nydelig! Kan nesten ikke tro det ikke er mel i dem, tror det er de beste muffinsene jeg har smakt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:36   #55
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Nutty Cheese Muffins

Mmm det hørtes helt fabulous ut! Skal jeg lage når jeg er i fase 4 iaffal!! Jeg har nemlig prøvd å lage en søt versjon av disse og jeg mislyktes fullstendig... Kult at du fikk det til!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:48   #56
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Mmm det hørtes helt fabulous ut! Skal jeg lage når jeg er i fase 4 iaffal!! Jeg har nemlig prøvd å lage en søt versjon av disse og jeg mislyktes fullstendig... Kult at du fikk det til!

Hmmm, det var rart. Vet jo at det ikke er kokken det er noe galt med

I den opprinnelige oppskriften ser det ikke ut til at smøret er smeltet, gjorde du det? Jeg tok jo i litt mer smør også.

Det er vel ikke nok sukker i denne til at det skal ha noe å si for konsistensen ihvertfall ...? Hvilket søtstoff brukte du?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:04   #57
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

Lagde disse igår, ble kjempegode så jeg lager ny porsjon idag - må ha litt i frysen.. Hadde ikke søtningstoff i de så jeg bruker de som brød.. Var knallgode med fårepølse, skinke mm og majones.. Synes nesten de var bedre som brød enn de "brød oppskriftene" jeg har prøvd.
Skal prøve de med sjokolade senere..

Jeg smeltet ikke smøret..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 18:59   #58
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Nutty Cheese Muffins

Jeg lagde disse i dag, men skjønner ikke hvordan dere fikk 12 store muffins (av original oppskriften??).
Jeg fikk 8, og da fikk jeg ikke fylt opp helt i muffinsformene på alle..??

Men så laget jeg denne varianten:

113 gr valnøtter
113 gr mandler
50 g philadelfia ost (naturell)
1 Atkins Andvantage Bar (Decadence)
100 gr smør
4 ts Splenda
1 ts bakepulver

Jeg smelta smør, atkins bar og osten før jeg blandet det med resten av det tørre... Ble 8 stk (store muffinsformer)....
Sssslurp!! Disse ble saftige og skikkelig knallgode!!! Skikkelig snop!!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 19:13   #59
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Det er sikkert like greitt med 8-9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Deler man dem i to når man lager 12 så blir det som 2 middels tjukke skiver. De skal ikke være for høye heller, da blir de ikke gode inni. De er veldig mektige - syns jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 19:15   #60
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Nutty Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er sikkert like greitt med 8-9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Deler man dem i to når man lager 12 så blir det som 2 middels tjukke skiver. De skal ikke være for høye heller, da blir de ikke gode inni. De er veldig mektige - syns jeg !

Jepp, det kan jeg skrive under på. Jeg doblet forresten smør fra 50 til 100 gram i originaloppskriften (kan gjøre det sålenge jeg er på ketolyse), og da ble det utrolig saftige og gode OG mektige! Klarte en ostemuffins og hadde en sjokomuffins til dessert... Og det ble middagen i dag!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 10:26   #61
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Jeg bakte disse nå i helgen, men med en 'tvungen' variasjon. Som ble vellykket;

Hadde visst ikke muffinsformer - og hadde visst ikke bakepulver. Brukte macadamianøtter, mandler og walnøtter. Stekte i brødform - og det ble PERFEKT! Skar i skiver og pakket de separat i folie. Lett å ta med - og lett å fryse.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:10   #62
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Ny variant av denne i dag...hadde ikke alt jeg trengte,men de ble så gode att jeg må skrive ned oppskrifta

100 g malte mandler
100g malte solsikkekjerner
25g malte peanøtter
1ts bakepulver
4egg
80g smeltet smør
1/2 boks baconost

Bland alt godt...ha i muffinsformer (små)
stek 175 20 min...nyt

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 17:41   #63
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nutty Cheese Muffins

Må bare bøye meg i støvet og takke sååååå mye for denne oppskriften Har forsøkt ulike bakverk (ulike lapper og brød), men ingen har falt i smak. Men denne!!!! Nam Hadde du vært her Nille, så skulle du fått en real klem, men sender deg denne i stede

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 15:53   #64
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Nutty Cheese Muffins

Disse er kjempegode!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 18:02   #65
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Disse er såå gode. Nå har jeg nettopp laget et nytt brett, står til avkjøling på kjøkkenet. Neste gang skal jeg lage dobbel porsjon, for jeg får bare 6-7 muffins utav røra. Men EN muffins er jo et måltid, for jeg deler den i 3 "bunner" som jeg har pålegg på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 18:04   #66
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

jeg kan spise disse på ketolyse?

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:02   #67
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Om du ser på næringsinnholdet jeg har postet tidligere, kommer det an på hvor mange du lager:

Det blir 22 net carber for hele oppskriften - har du lagd 9 stk blir det 2.44 karber pr stk. Total kalori 2539 hele oppskrift (202 kalorier pr stk)-

Innholdet er OK på ketolyse, men det spørs hvor mange karber du tillater deg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:17   #68
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

tenker jeg må ligge på 15 *nikker*

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 19:41   #69
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nutty Cheese Muffins

Abonnerer på denne. Skal lage dem bare jeg får kjøpt ingrediensene

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:57   #70
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

åå neii jeg likte de ikke

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 22:09   #71
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

Mmmm..disse var gode! Yummiiiiiiiii

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 10:08   #72
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nutty Cheese Muffins

Rise and shine!
Bakte deilige muffins i går kveld. Herlig til frokost, med ost, tomat og litt salt..
jeg brukte paranøtter i stedet for mandler, da vil det vel si at det kanskje er bare ca 2 karber , istedet for 2,44? Er jo bare 3 kh i para og 8 i mandler..?

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 20:04   #73
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nutty Cheese Muffins

Jeg laget med hasselnøtter og valnøtter, ble fantastisk gode. Har hatt meg en i dag med meierismør skåret med ostehøvel, nam,nam dette var snadder noe av det beste jeg har smakt av "brødmat"

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:43   #74
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Nutty Cheese Muffins

åhhh, de muffinsene hørte utrolig digg ut!!!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 17:14   #75
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Nutty Cheese Muffins

Lagde disse i går,kjempegode..kjøpte bogskinke i dag som jeg skal putte inni nestegang og kanskje pizzafyll? Kjøpte ferdig pizzafyll der det var bare 3g karbo i hele boksen så det skal gå bra tenker jeg?

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar

Emneord
frokost, muffins


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 19:28
Atkins carrot and nut muffins Iset Kake/dessert og snacks 5 11-03-10 13:12
Atkins mini chocolate chip muffins Iset Bakst 13 02-02-05 01:00
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no