Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 08:59   #2376
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

... men som for en periode ønsker å leve lavkarbo?

Siden du ikke skal ned massevis av kilo og at dette ikke er en livsstilsendring osv så er det jo ikke noe problem å spise litt av "slikt og sånt" i ferien... da tar det bare litt lenger tid før de siste "kosekiloene" er vekk.

Siden jeg trodde du skulle ned mer enn bare noen kosmetiske kilo svarte jeg deretter.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 30-06-10, 15:03   #2377
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Siden du ikke skal ned massevis av kilo og at dette ikke er en livsstilsendring osv så er det jo ikke noe problem å spise litt av "slikt og sånt" i ferien... da tar det bare litt lenger tid før de siste "kosekiloene" er vekk.

Siden jeg trodde du skulle ned mer enn bare noen kosmetiske kilo svarte jeg deretter.

Jeg har under 4 kilo igjen til målet - har gått ned 10

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 30-06-10, 21:19   #2378
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

det er ikke så lett for barn å skjønne at man må forsake noe for å gå ned i vekt - spesielt siden jeg aldri har vært sykelig overvektig

Barn bør aldri involveres i de voksnes slanking... Det finnes tusen måter å forklare det på uten å legge vekt på at det er en slankekur. http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle583668.ece

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-10, 22:00   #2379
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Virkelig? Dette synes jeg er veldig underlig. Jeg går på kafé for å ha prate og ha det hyggelig med hvem jeg nå enn er på kafé med, og hvem som spiser/drikker hva har ingen betydning for meg. Jeg TÅLER det jo virkelig ikke, og kan ikke under noen omstendighet spise hvete eller sukker. Hvordan forholder du deg til allergikere og diabetikere? Synes du kake er så mye mer spennende enn en god samtale? Ikke for å være frekk, og jeg håper jeg ikke leste for mye inn i uttalelsen din, men dette er en mekanisme jeg har bare så store problemer med å forstå ... .

Jeg tror du la litt for mye i den uttalelsen ja og jeg må si jeg ble litt overrasket over at du tok sånn på vei og nærmest beskylder meg for å være lite tolerant overfor allergikere og diabetikere. Jeg har ingen problemer med at folk ikke tåler div. ting. Har selv en sønn som spydde som en gris av å drikke melk, så ingen melk hos oss (han har heldigvis vokst det av seg).

På den andre siden så handler vel dette også om å være litt romslig, begge veier? Jeg selv tåler ikke alkohol (blir kvalm og svimmel av bare litt og får en grrruuuuusom migrene dagen etterpå), men jeg kan faktisk skjønne at f.eks. mannen min synes det er dumt at jeg ikke kan dele en flaske vin med ham. Jeg får ofte høre at jeg er en "festbrems" fordi jeg ikke drikker og enkelte har det moro med å prøve og lure i meg alkohol, men jeg gidder ikke å hisse meg opp av den grunn. Det får da være måte på hvor hårsår man skal være! Om noen synes jeg er teit eller kjedelig for at jeg ikke drikker, ja så får det være deres problem så lenge jeg selv ikke har noen problemer med det.

Cheers! (Som de ville sagt i UK! :-D)

Cec xxx.


Sist redigert av Cec1973 : 30-06-10 kl 22:26.
Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja....
Gammel 30-06-10, 22:17   #2380
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tips; Neste gang dere leser en tråd som negativ feedback/kritikk/surmaga oppgulp, hvem som helst som leser altså, prøv heller å lese innlegget på nytt igjen og husk at dere er på internett og at det derfor kan være vanskelig å finne ordlyden innlegget er i.

Når man har lest en gang til kan man prøve å ta av seg de mest fornærma brillene og prøve å ta innlegget litt mindre seriøst enn å sette seg ned og furte, finne litt selvironi og ta seg selv litt mindre selvhøytidelig, så går alt så mye bedre

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 30-06-10, 22:59   #2381
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

jeg ble litt overrasket over at du tok sånn på vei og nærmest beskylder meg for å være lite tolerant overfor allergikere og diabetikere.

Jøss, jeg må ha lesevanskeligheter ettersom jeg ikke klarte å lese dette utfra Photobscuras innlegg...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 30-06-10, 23:24   #2382
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Barn bør aldri involveres i de voksnes slanking... Det finnes tusen måter å forklare det på uten å legge vekt på at det er en slankekur. http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle583668.ece

Det kommer litt an på, synes jeg Vi har snakket mye om dette temaet, fordi min datter på 10 er lett overvektig og vi har jobbet mye med henne siden i fjor høst - vært hos lege, vært til utredning for tidlig pubertet osv, så barna er godt involvert...... Det har også vært tilfeller på skolen til vesla, der jenter på hennes alder faktisk har fått bulimi, og vi har også derfor snakket en del om farene ved at barn skal slanke seg, farene ved å slutte og spise og farene med å kaste opp igjen maten De blir naturlig involvert hjemme, når man legger om kostholdet vil de gjerne ha en forklaring - jeg juger ikke til mine barn, ikke serverer jeg hvite eller grå løgner heller

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 30-06-10, 23:28   #2383
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

vi har også derfor snakket en del om farene ved at barn skal slanke seg, farene ved å slutte og spise og farene med å kaste opp igjen maten

Det snakket lærere, helsesøstre, leger osv om da jeg var i den aldreren også. Før de gjorde det visste jeg ikke at det gikk an, men jeg lærte veldig mye av de samtalen... Alle skrekkbildene de viste frem var jo akkurat sånn jeg ville bli! De lærte meg å tenke og leve slanking fra jeg var 11 år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-06-10, 23:48   #2384
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det snakket lærere, helsesøstre, leger osv om da jeg var i den aldreren også. Før de gjorde det visste jeg ikke at det gikk an, men jeg lærte veldig mye av de samtalen... Alle skrekkbildene de viste frem var jo akkurat sånn jeg ville bli! De lærte meg å tenke og leve slanking fra jeg var 11 år.

Signerer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 01-07-10, 09:44   #2385
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det snakket lærere, helsesøstre, leger osv om da jeg var i den aldreren også. Før de gjorde det visste jeg ikke at det gikk an, men jeg lærte veldig mye av de samtalen... Alle skrekkbildene de viste frem var jo akkurat sånn jeg ville bli! De lærte meg å tenke og leve slanking fra jeg var 11 år.

De har ikke hatt om det på skolen ennå, og nettopp derfor synes jeg det er viktig å vise at man kan spise mat - masse mat, bare den er riktig, og fortsatt gå ned i vekt Min datter kom nemlig hjem tidligere i vinter og kunne fortelle at nå skulle hun slanke seg - det var nemlig bare å spise masse og kaste opp igjen, så gikk man ned i vekt, for det var ei i klassen over som gjorde det Nå er hun mer opptatt av å spise som meg og sambo, samt å gå tur/sykle og hun har spurt om hun kan få penger i stedet for lørdagsgodt I følge bmi for barn, er hun bare to kilo overvektig - og om hun ikke roter det til så kommer nok det til å jevne seg ut når hun vokser mer i høyden! Jeg vil ikke slanke henne, men forebygge, sånn at hun kanskje slipper slanking senere....... Både faren og jeg var bare skinn og bein på den alderen, det er de andre barna våre også, men vesla er altså litt dryg.......lettere å forebygge enn å behandle, vil jeg tro?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 01-07-10, 10:48   #2386
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg får bare beklage om svaret mitt virket litt krasst, det var derfor jeg også prøvde å legge til et forbehold. Det handler vel også litt om at en del her på forumet kan ha litt problemer med å stå i mot mildt press fra folk av typen ''men du kan vel bare smake litt?, en liten bit?''. For noen er det inngangen til en gedigen sprekk.
Jeg har også vært veldig opptatt av å få enkelte av mine nærmeste til å forstå at jeg ikke trenges å serveres mer enn kaffe, og at selskapet er kos nok i seg selv, ja, å liksom redefinere ordet 'kos' til å kunne handle om annet enn mat . Da synes jeg det er litt trist om man skal oppfattes som kjedelig og at det alltid skal påpekes at man ikke kan ha det og det, noe som blir litt gammelt etter en tid, og for min del så er det ikke alle som har fått det helt inn at jeg ikke kan spise f.eks kake.
Så sorry, og no hard feelings!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-07-10, 10:58   #2387
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når det gjelder dette med å si til ungene at mamma slanker seg, så har jeg forklart mine frøkner på 11 og 13 det på denne måten: Mamma sin kropp er ikke i god form, så jeg kan ikke spise sånn som de gjør. Jeg har sluttet med godteri, for det er ikke sunt og i alle fall ikke for meg. Og at jeg lager mer grønnsaker og sunnere mat er jo bare positivt. Og ungene elsker det meste av lavkarbo maten jeg lager, så det er ikke noe problem.

Det viktigste for meg har vært å forklare jentene at mamma må gjøre en endring i kosten for at jeg skal ha det bra med kroppen min, og at jeg skal orke å følge opp dem med alt de gjør.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 01-07-10, 11:31   #2388
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er muligens lettere for meg som har gutter...og som da forhåpentligvis slipper unna det verste "jegerfortykkhysteriet" senere... men man vet jo aldri...det finnes mørketall av gutter blant de med spiseforstyrrelser osv...

Guttene er helt på det rene med at pappa er større enn det som er sunt og at han derfor ikke kan spise sånn mat som han spiste før.

Eldstemann er tyngre enn han burde være i forhold til høyden sin og har fått høre det flere ganger på skolen... enn så lenge er han enig i at han bare er kortere enn han burde være ...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 01-07-10, 16:15   #2389
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Når det gjelder dette med å si til ungene at mamma slanker seg, så har jeg forklart mine frøkner på 11 og 13 det på denne måten: Mamma sin kropp er ikke i god form, så jeg kan ikke spise sånn som de gjør. Jeg har sluttet med godteri, for det er ikke sunt og i alle fall ikke for meg. Og at jeg lager mer grønnsaker og sunnere mat er jo bare positivt. Og ungene elsker det meste av lavkarbo maten jeg lager, så det er ikke noe problem.

Det viktigste for meg har vært å forklare jentene at mamma må gjøre en endring i kosten for at jeg skal ha det bra med kroppen min, og at jeg skal orke å følge opp dem med alt de gjør.

Det er jo en helt kurant forklaring, det

Men, jeg kan ikke bruke den, for jeg er i super form (det er også dokumentert av leger - før jeg begynte på kur), og jeg tåler alt unntatt sopp og fisk Derfor hadde ikke mine barn kjøpt noen annen forklaring enn den de har fått - nemlig at mamma vil ha bort fleskemagen som kom av ivf-hormoner, og derfor har vi lagt om kostholdet Tror ikke de tar noen skade av at jeg er ærlig, det var en forklaring når jeg starta på kur og vi har snakka lite om det etterpå - unntatt når unga spør om jeg kan spise ditt eller datt.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 01-07-10, 16:45   #2390
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Må man søte iste? Eller kommer det an på typen? Jeg tenkte å prøve å lage iste av sitronmelisse, og den står til kjøling nå. Noen andre som har prøvd det? Dette er sikkert dumme spørsmål, men jeg har ingen erfaring whatsoever med iste.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 01-07-10, 19:39   #2391
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når kan man egentlig åpne en vin en torsdag? Om man kan det da?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-07-10, 19:48   #2392
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Når kan man egentlig åpne en vin en torsdag? Om man kan det da?

Vin kan åpnes når du har lyst på det

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 01-07-10, 20:01   #2393
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vin kan åpnes når du har lyst på det

Så fint!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-07-10, 21:28   #2394
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det flere enn meg som syntes det er MYE morsommere å lage mat på lavkarbo?

Plutselig kan man bruke fløte og oster og seterrømme og alle de andre gode tingene som har vært off limits tidligere, og jeg har oppdaget matlaging på nytt! Jeg har fått tilbake en hobby jeg mistet for lenge siden på grunn av begrensninger på alle de gode matvarene.

Yay for å ha lyst til å lage mat igjen

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig.
Gammel 01-07-10, 21:36   #2395
TinoEzio
Juniormedlem
 
TinoEzio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 17
TinoEzio er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg gleder meg til å begynne på lavkarbo. Jeg skal snart flytte for meg selv, så da er det ingen kjære mor til å lage mat til meg. Noe jeg kommer til å savne er ris. Jeg elsker ris. (no pun intended...)

__________________


TinoEzio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 01-07-10, 21:41   #2396
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har en sixpack med halvlitere her som ble kjøpt feil (skulle ha vært lite), men hun som kjøpte den med for meg bor i en annen bydel, kjøpte dem her på Løkka, men husker ikke i hvilken butikk, hun typ TROR det er Kiwi. Jeg tenkte å gå dit i morgen og bytte dem mot lite-øl. Burde det gå greit? Jeg lurer liksom på, da, om de må skanne den på ny før jeg får bytte, og så er det kanskje ikke den butikken den ble kjøpt i.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-07-10, 22:04   #2397
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har en sixpack med halvlitere her som ble kjøpt feil (skulle ha vært lite), men hun som kjøpte den med for meg bor i en annen bydel, kjøpte dem her på Løkka, men husker ikke i hvilken butikk, hun typ TROR det er Kiwi. Jeg tenkte å gå dit i morgen og bytte dem mot lite-øl. Burde det gå greit? Jeg lurer liksom på, da, om de må skanne den på ny før jeg får bytte, og så er det kanskje ikke den butikken den ble kjøpt i.

Jeg tror ikke man kan bytte alkohol... Vi prøvde å levere tilbake noen kasser øl etter en jobbfest engang, og det var hvertfall helt umulig. Tror det er enklere å få noen som skal kjøpe øl til å kjøpe en sixpack Lite og bytte med de.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-07-10, 22:24   #2398
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har en sixpack med halvlitere her som ble kjøpt feil (skulle ha vært lite), men hun som kjøpte den med for meg bor i en annen bydel, kjøpte dem her på Løkka, men husker ikke i hvilken butikk, hun typ TROR det er Kiwi. Jeg tenkte å gå dit i morgen og bytte dem mot lite-øl. Burde det gå greit? Jeg lurer liksom på, da, om de må skanne den på ny før jeg får bytte, og så er det kanskje ikke den butikken den ble kjøpt i.

Trur nok det hadde vært best å ha kvittering..

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 01-07-10, 22:40   #2399
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, så det er ingen som vet sikkert? Det er en butikk jeg har handla på i åtte år, så de kjenner meg. Jeg prøver, jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-07-10, 22:55   #2400
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Når kan man egentlig åpne en vin en torsdag? Om man kan det da?

Man kan åpne en vin på alle dager med "R" i.
Marndag, tirsdag, ornsdag osv.
I prinsippet skal man ikke åpne en flaske før etter kl 1200.... og det er det jo alltids en plass i verden .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no