Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hvor mange her er på Skaldeman?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-10, 15:12   #1
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Hvor mange her er på Skaldeman?

Jeg er ny på forumet men har lagt merke til at de ALLER ALLER fleste
er på ketolysekuren. Hvor mange er vi som spiser som Skaldeman??

Et tilleggsspørsmål....hvor lang tid tar det før man venner seg til den store fettmengden? Føler jeg ofte blir kvalm til måltidene av den høye fettkvoten!

Hurra for lavkarbo!!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:16   #2
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

*vinker*
Jeg tror i alle fall at jeg følger mest Skaldeman!
Regner du ut fettkvote? Jeg orker liksom ikke tanken på beregninger og vet egentlig ikke hvordan jeg ligger an...
Teller ikke karbohydrater heller, men prøver så godt jeg kan å holde meg unna det og passe på å få i meg så mye fett jeg klarer. Synes det går forbausende greit foreløpig, selvom jeg gjerne skulle sett at vektnedgangen skjedde enda fortere - litt utålmodig bare!
Fortell gjerne mer om fettkvoteberegning!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:52   #3
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Hallo!!

Nei, jeg regner ikke ut noe jeg foreløbig.
Prøver å få i meg mest mulig fett i maten og minst mulig karbo, slik som deg.
Har idag bestemt meg for å begynne å skrive opp hva jeg spiser og så
kan jeg begynne å regne litt forsiktig utifra det! Har og bestemt meg for å
kun veie meg en gang i uken!!!! Hehe...tror både meg og vekta har godt av det!! Stakkarn blir jo utslitt!!

Har brukt mye tid disse 3 ukene på å lese meg opp og prøve å få huet rundt dette konseptet med lavkarbo, er så vanvittig glad for å endelig ha funnet nøkkelen til vektnedgang!!!

Heia oss!!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:54   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Dersom du sliter med å få i deg fett, er det best å senke mengde litt og så øke forsiktig!
Mange som blir kvalme av for mye fett i starten, men det er bare en tilvenningssak!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:59   #5
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Takk for det!!! Gleder meg til jeg kan kose meg med masse smør på biffen!!!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:01   #6
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Jeg begynte på ketolyse, men er nå over på Skaldeman. Ikke så stor forskjell da, men han er noe strengere. Og det synes jeg er bra!

Fettkvote er fett/protein+karbo. Eksempel Norvegia fett 27g, protein 27g, karbo 0g (om jeg husker riktig) Regnestykket blir da 27/27+0 = 1

1 er bra, litt over 1 er bedre, under 1 er ikke så bra.

Anbefaler dere å kjøpe GI-Null om dere ikke har den. Jeg kjøpte pocketutgaven for 139,- på Ark. I min bok står det om fettkvote på s 35.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:53   #7
tora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
tora er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Kjøpte Skaldeman`s GI-null i går, og vurderer å konventere fra ketolyse til skaldeman. Må lese meg opp litt først

tora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:18   #8
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Heia Skaldemann
Har spist bare Skaldeman mat i 2 år nå kommer aldrig til og bli karbohydrat avhengig igjen Det er dette som er veien og gå

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:26   #9
tora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
tora er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Jeg har vært i ketose i over 2 år, men sliter litt med de siste kiloene, så derfor vil jeg prøve Skaldeman. Ikke så ulikt ketolyse, men strengere
Kommer nok aldri til å følge norske kostholdsråd lenger - om de ikke finner ut noe annet
(og jeg som skulle utdanne meg til ernæringsfysiolog)

tora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:27   #10
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

hei, holdt på med Skaldeman siden februar 2009, nærmer meg 30 kilo ned, har vel ca 40 igjen før jeg når målet. blir ofte noen utskeielser i helgene (alkohol osv) så går ikke så fort som jeg ønsker for tiden, men trives med kostholdet, og har tenkt til å holde det resten av livet.

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:40   #11
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Opprinnelig lagt inn av tora, her.

Jeg har vært i ketose i over 2 år, men sliter litt med de siste kiloene, så derfor vil jeg prøve Skaldeman. Ikke så ulikt ketolyse, men strengere
Kommer nok aldri til å følge norske kostholdsråd lenger - om de ikke finner ut noe annet
(og jeg som skulle utdanne meg til ernæringsfysiolog)

Opprinnelig lagt inn av krod, her.

hei, holdt på med Skaldeman siden februar 2009, nærmer meg 30 kilo ned, har vel ca 40 igjen før jeg når målet. blir ofte noen utskeielser i helgene (alkohol osv) så går ikke så fort som jeg ønsker for tiden, men trives med kostholdet, og har tenkt til å holde det resten av livet.

Hei!

Dere som har holdt på en stund, vet dere ca hva dere har ligget på i kcal pr dag? Jeg vet man ikke "skal" telle, men tenker det er greit å ha et veiledende tall.

Lurer også på hva har dere spist aller mest? Jeg har hatt dilla på tacokjøtt i det siste

Og hva var startvekt og målvekt? Har dere journal jeg kan lese?

Veldig nysgjerrig på dere som har erfaring med at det fungerer

Og Tora: Jeg har påbegynt bachelor i ernæring, men jeg skal aldri følge norske kostholdsråd jeg heller. Med mindre de tar etter oss da!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:42   #12
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Opprinnelig lagt inn av Natemora, her.

Heia Skaldemann
Har spist bare Skaldeman mat i 2 år nå kommer aldrig til og bli karbohydrat avhengig igjen Det er dette som er veien og gå

Så innlegget ditt nå.
Spørsmålene jeg stilte over går gjerne til deg og
Setter pris på alle svar jeg får!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:50   #13
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Jeg har aldrig egentlig telt karbohydrater, bare holdt meg unna dem.. I perioder der jeg har spist mye rømme og sånt har jeg kommet på et platå.. og for og komme vidre har jeg mettet økt fettintaket.. Hadde også dilla på taco en stund, men måtte slutte da vekte sto stillle.. (Masse sukker i kaydder blandinga er det også ) Så nå er det bare taco toppen en gang i uka. Løvbiff ala skalderman har jeg srist mye av, men siden vi bor i norge er det jo litt dyr mat
En sikker vinner er skaldemans slankekjøtt kake, Nam. Krydre den litt forsjellig hver gang så blir det ikke det minste ensidig... Fetaost og oliven en dag, løk og ost en annendag...
Funka for meg i allefall

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:59   #14
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman??

Jeg bruker ikke ferdig taco-krydder, men krydrer med litt av hvert, så det er ikke noe problem. Men mistenker at jeg kanskje bruker litt mye rømme selv om jeg ikke overstiger karbogrensene jeg skal.

Har begynt med løvbiff også, med ost oppå. Hvor mange løvbiff spiser du pr måltid? Jeg spiser 2, med 4 osteskiver på hver.

Kjøttkakene har jeg hatt store planer om å lage lenge, men så ble kjøttdeigen brukt til taco istedet. Har alt jeg trenger i kjøleskapet nå, men er litt daff så jeg tror jeg utsetter det til i morgen

Trener du på skaldeman? Jeg begynte med Jillian 30 day shred i 3 dager + syklet 15 min for å varme opp. Så fikk jeg vondt i nakken og syklet bare 20 min 2 dager. Og nå har jeg også vondt i kneet og hofta, så jeg har ikke trent de to siste dagene.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:20   #15
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Hm...lenge siden det var aktivitet på denne tråden; er den aktiv mon tro?

Jeg har "konvertert" fra LCHF til Skaldeman i et forsøk på å gå igang vektnedgangen. Har gjort det en uke nå og skal fortsette. Kjekt å evt møte andre i samme situasjon!

  Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:31   #16
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Det er ikke så veldig mye aktivitet på dette underforumet, men velkommen hit Dollsine!
Tenker du å gå for 0 karbohydrater når du snakker om overgang fra LCHF til Skaldeman? Hva er ellers forskjell mellom LCHF og Skaldeman? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig og ganske ny på hele lavkarbogreiene!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 23:43   #17
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Tenker du å gå for 0 karbohydrater når du snakker om overgang fra LCHF til Skaldeman? Hva er ellers forskjell mellom LCHF og Skaldeman?

Hei Blucher! Takk for velkomsten! Vet ikke om jeg er rette person til å forklare forskjellen, men slik jeg har forstått det så handler Skaldemans teori om å kun spise kjøtt, fisk, egg og fett - dvs ikke noe grønnsaker av noe slag. I boka GI-null sier han likevel at de som skal ta av bare litt kan spise en del grønt (som vokser over jorda), de som skal ta av litt mer kan spise litt mindre grønt, og de som skal ned masse ikke kan/bør ta noe før de er godt over halvveis i løpet, evt hvis de går ned for fort.

LCHF betyr Low Carb, High Fat. Om dette betyr noe helt spesielt vet jeg dessverre ikke, annet enn at det skal være minst mulig kh og mest mulig fett. Det finnes i alle fall ikke en oppskrift som passer mange; her må man finne sin egen variant. Da jeg gikk på dette var det egg/bacon til frokost, salat m rømmedressing til lunsj, kjøtt/fisk m brokkoli/blomkål til middag og evt et proteinbrød eller litt salatrester til kvelds. Selv om jeg lå på ca 15 g kh pr dag var det visst ikke lavt nok. De første to ukene gikk jed ned 2 kg. Så har jeg stått i ro i 2 mndr Prøver derfor nå å holde meg til Skaldemans filosofi og spiser kun fett, kjøtt, egg og fisk. Det blir noen kh hver dag lell; det er jo litt i egg, rømme og majones. Likevel ligger jeg på bare 3-5 g kh pr dag. Jeg har også kuttet ut te, kaffe, pepsi max, vitaminer siden jeg ikke vet om noe av dette var negativt for meg. Veiedag i morgen og jeg har store forhåpninger om gode resultater. Dog er det den første uka på denne kosten så jeg er veldig klar over at det sikkert er mye vann som har gått.

Hvis det er lite aktivitet på denne tråden - hvor er de som holder seg til Skaldemans filosofi??

  Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:29   #18
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Jeg vet ikke om Skaldeman-ere har andre steder å diskutere, jeg heller. Noen som vet?
Jeg tenkte ikke helt på det med grønnsaksbiten, at det kanskje ikke er like strengt på mer 'vanlig' LCHF. Jeg er nok da fremdeles 'mest Skaldeman', for er nokså forsiktig med grønnsaker, i alle fall i det store og hele og en stund til vil jeg nok være det.
Spiser blomkål, brokkoli og litt sukkererter, agurk og kål, men ikke til alle måltider og ikke nødvendigvis hver dag heller.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:47   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Denne tråden er postet i Skaldemanområdet på forumet

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 18:40   #20
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Denne tråden er postet i Skaldemanområdet på forumet

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134

Eeeh, ja? Og så? Vi diskuterer Skaldeman, gjør vi ikke?
Det vi lurte på, er kanskje om Skaldemanere kanskje diskuterer helt andre steder enn på lavkarbo.no.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 18:44   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Eeeh, ja? Og så? Vi diskuterer Skaldeman, gjør vi ikke?
Det vi lurte på, er kanskje om Skaldemanere kanskje diskuterer helt andre steder enn på lavkarbo.no.

Jeg trodde dere mente her på forumet jeg vettu!
Beklager så meget.
Jeg burde jo vært tankeleser

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:03   #22
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Jeg kom over Skaldeman først, og startet med å lese bøkene hans.
Jeg kjøpte også ketolyse boka litt etterpå, fordi jeg var nysgjerrig på forskjellen. Som ikke er så veldig stor egentlig. Så jeg sjonglerer litt mellom begge to. Men mest skaldeman. Men spiser litt mer grønnsaker til tider.

__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 05:33   #23
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har lest noe som helst om Skaldeman..men utifra det dere skriver her, er det nok ganske likt sånn jeg spiser.
Er jo nødt nå å studere det nærmere, spesielt siden det kan se ut til at det kan hjelpe om vekta har stagnert i ketose..
*rigger meg til for å lese her*

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 14:02   #24
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Kamelen, her.

Hvor mange er vi som spiser som Skaldeman??

hvor lang tid tar det før man venner seg til den store fettmengden?


Jeg spiser som skaldeman nå i 1 1/2år, og er veldig fornøyd!

Det var værst de første 3mnd; da slet jeg med fett-diarreah, sinnsyke hodepiner og generell slapphet/svake muskler.
Men så gikk jeg ned 12kg på 12u, og det var for mye for fort.

Forsetter med Skaldeman, og når jeg føler jeg må roe det ned, så spiser jeg bare nøtter og yogurt, og da går jeg ikke ned.

Så når jeg er klar til mer nedgang, går jeg på 50+ kosten, og går ned litt til.

Kroppen må jo ha tid til å feste skinnet...

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 14:13   #25
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange her er på Skaldeman?

Vil gjerne høre mer, LaVidaE! Har du journal eller blogg og kan linke til det?

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange kh? lilly1977 Spørsmål og svar 9 06-07-10 11:00
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 14:13
Sukk... Skaldeman hvor er du? Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 16-04-07 12:52
Hvor mange egg? Isalien Spørsmål og svar 3 19-01-07 17:44
Hvor mange kg hildabakk South Beach 5 25-05-06 10:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no