Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange kh?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-10, 21:50   #1
lilly1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
lilly1977 er på en erverdig vei

Hvor mange kh?

Hei. Nå trenger jeg hjelp... Skal starte opp diett i morgen, men er litt forvirret. I en bok om ketolyse står det at man kun skal innta 15 g kh mens i "maten er din beste medisin" står det 20-40 g kh. Jeg kjenner jo at det siste passer meg best, men vil jo ikke gjøre det hvis det betyr at jeg går opp i vekt.

lilly1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 21:51   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kh?

Opprinnelig lagt inn av lilly1977, her.

Hei. Nå trenger jeg hjelp... Skal starte opp diett i morgen, men er litt forvirret. I en bok om ketolyse står det at man kun skal innta 15 g kh mens i "maten er din beste medisin" står det 20-40 g kh. Jeg kjenner jo at det siste passer meg best, men vil jo ikke gjøre det hvis det betyr at jeg går opp i vekt.

Det står nokhelt sikkert minimum15g kh

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 21:57   #3
lilly1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
lilly1977 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kh?

Det står 15, men jeg vil tro det er noe lite. Er det i tillegg noen som har oversikt over hvor mange kalorier de spiser? Eller teller man ikke det?

lilly1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:07   #4
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hvor mange kh?

Hvis du følger "Ketolysekuren" så stemmer det at du skal ha max 15gr karbohydrater som kvinne, menn 20 gr.
Anbefaler deg å finne EN filosofi, og følge den. Da er det mye lettere å bli vandt men den kuren. Og lettere å justere undervegs. Før du er godt inne i lavcarbo er det lett å gå seg vill. Hold deg til en ,et halvt års tid før du ev. skifter.
Hvis du skal ga ned mye kommer vanligvis resultatet fort, er det lite kan det ta litt tid.
Og på lavkarbo teller du ikke kalorier.
Lykke til
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:24   #5
lilly1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
lilly1977 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kh?

Tusen takk for svar, er litt forvirret kan du si Har lest litt på denne siden og er enormt mange forskjellige meninger. Men får prøve meg fram tror jeg. Prøver meg på 30 g kh først, liker den boka veldig godt. Men tar jeg helt feil så si gjerne i fra før jeg begynner i morgen. Sofie Hexeberg heter forfatteren.

lilly1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:38   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kh?

Da foreslår jeg at du skifter filosofi, for i boksen din står det Grete Roede... og det er ikke det vi holder på med her inne .

Du vil nok være i ketose også på 30 g karbo om dagen, hvis du synes at S.H. sin bok høres grei ut, så prøv den først og følg rådene i den boka

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:55   #7
lilly1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
lilly1977 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kh?

Takk for tipset, prøvde Grete Roede, men var ikke fornøyd. Jeg tenkte å prøve S.H sine råd, men jeg synes hun er litt utydelig med tanke på kalorier.

lilly1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:03   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kh?

Opprinnelig lagt inn av lilly1977, her.

Takk for tipset, prøvde Grete Roede, men var ikke fornøyd. Jeg tenkte å prøve S.H sine råd, men jeg synes hun er litt utydelig med tanke på kalorier.

Stort sett, på lavkarbo, så trenger du IKKE å tenke på kalorier!!
Det du skal tenke på, er antallet karbohydrater (og hvor de kommer fra) og å få i deg nok fett (og riktig fett).
Når man spiser mer enn 70 g karbo om dagen kan man begynne å redusere fettet.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:13   #9
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kh?

Også i ketolyse kan du ha eit større inntak enn 15 kh per dag, det er det du startar med og så justerer du opp mengda kh etter kvart som du følger kuren og testar undervegs for å sjå kor høgt tålegrensa di er.

Sitat frå "Slank med ketolysekuren", frå veke 4 og utover: "Du kan nå sannsynligvis tillate deg litt mer karbohydrater, kanskje 5-10 gram mer per dag. [...] Du kan forsøke med en økning på 5 gram per uke, inntil mengden er økt til 30-40 gram. [...] Noen vil måtte nøyes med 15 gram karbohydrat per dag for å bli i ketose, mens andre kan øke på til 30-40 gram." (s. 91)

Uansett kva du veljer så er det slik, at dersom du vil halde ein diett som gir vektnedgang gjennom ketose, så er det jo din kropp som er den ultimate sjefen over kor mange karbohydratar du kan ete for å halde deg i ketose eller ei, uansett kva retningslinjene i dietten seier. Enkelte tåler meir, andre tåler mindre, men det er lettare å sparke fettforbrenninga i gang dersom du i det minste startar med eit rimeleg lågt karbohydratnivå.

Lykke til

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 10:00   #10
lilly1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
lilly1977 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kh?

Tusen takk for svar. Da er jeg i gang, kun 30 g kh i dag. Får se utover uken, men har nå lest hele boken til S.H så dette er nok riktig for meg. Skal ut og kjøpe stix nå, så håper at i løpet av et par dager så er kroppen min klar for vektnedgang

lilly1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mange egg pr. dag ? Jollers Lavkarbo generelt 16 25-02-08 22:47
Hvor mange egg i uka? chili Lavkarbo generelt 4 06-10-06 19:45
Hvor mange kg hildabakk South Beach 5 25-05-06 09:16
hvor mange Anitave Induksjonen 4 28-06-04 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no