Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gravid på karboredusert kost?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 12:52   #1
Bolla P. Innsvin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
Bolla P. Innsvin er på en erverdig vei

Gravid på karboredusert kost?

Har akkurat fått kontroll på karbohydratene (og fant ut at jeg også er en av de som må telle kalorier for å gå ned), og trives veldig med dette kostholdet.

Men planlegger nå å bli gravid igjen og kunne tenke meg å fortsette å leve karboredusert.
Noen som kan hjelpe meg litt med hvordan jeg bør leve når graviditeten er et faktum? Skjønner jo at jeg må legge på litt karbo og fjerne litt fett, men har ikke lyst til å hive meg over poteter og vanlig brød, har jo skjønt at kroppen min ikke tåler det så godt.

Bolla P. Innsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 14:14   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gravid på karboredusert kost?

Hei! Jeg fikk latent svangerskapsdiabetes (=fare for) da jeg var gravid sist og gjorde da dette for å unngå diabetesen! Om du er overvektig ved graviditet er det også fare for svangerskapsdiabetes.

Det som skjer er at det enkelt sagt ikke er nok insulin til begge, ditt blodsukker stiger, sukkeret går i babyen som legger ekstra på seg (siden h*n også lager sin egen insulin). = stoor baby.

Kort sagt så spiste jeg nok langsomme karbohydrater til at blodsukkeret ikke steg (brukte måler) men at jeg samtidig ikke var i ketose. Brukte sticks. Det var vel omtrent 100 KH. Jeg begynte faktisk ikke å legge på meg i svsk (var bare 70 kg før) før jeg spiste lavkarbo . Endte opp med å kun gå opp 3 kg med barn inni, dvs jeg var tynnere etterpå enn før. Anbefales ikke...

Grunnen til at du ikke skal i ketose i svsk om du kan unngå det (de med hyperemesis har ikke så mye valget) er at de fettbundnemiljøgiftene i din kropp går over i barnet. Derfor skal du ikke gå ned i vekt om du kan unngå det og helst ikke mobilisere for mye fett fra din kropp.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar

Emneord
gravid, karboredusert


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag har jeg kost meg.. fremtid Generell diskusjon 0 29-05-11 00:46
Makrobiotisk kost Marianne Andre dietter 2 18-05-09 20:18
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 22:16
Egendefinert kost Gamla Lavkarbo generelt 25 23-08-05 11:25
Yin og Yang kost Marianne Andre dietter 6 15-09-04 20:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no