Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbo-dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-07, 08:46   #1
happygolucky
Nytt Medlem
 
happygolucky sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 8
happygolucky er på en erverdig vei

Karbo-dag

Er det noen av dere som legger inn èn karbodag i løpet av en mnd?

Jeg savner pizza, hamburger, pottis og brød og tenkte at om lavkarbo skal være en livsstil så hadde det vært ok med en dag i måneden hvor jeg kunne guffet i meg alt jeg har lyst på!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvaplwN/]
happygolucky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 10:02   #2
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Karbo-dag

Det er vel ingen av disse filosofiene som anbefaler at man tar en hel dag til karbo-utskeielse, men har lest noen steder at det anbefales at man etter en lang periode ( i allefall noen måneder ) på lavkarbo, tar et karbomåltid, en dag i uka. Det måltidet skal være på kvelden og man skal ha ca 2 timer igjen etter måltidet før man legger seg. Da skal man ha lavfett-høykarbo. Men kjedelig nok for oss som savner junk, så anbefales det at man ikke spiser sukker eller hvetemel..
Og det er vel ingen som anbefaler frityrstekt mat uansett..

MEN: min strategi er å ta planlagte "sprekker" når jeg skal noe spesielt, eller det er en spesiell feiring. Når jeg er på kino med en kamerat som jeg ser altfor sjelden, så drikker jeg kakao fra Thinh (kafe på Aker Brygge som heldigvis ikke er et sted jeg går forbi for ofte) uansett hva den inneholder, for den er verdens beste! Det viktigste er jo hva slags livsstil man lever til vanlig. Og at utskeielsene ikke kommer for ofte..

Karbodag en dag i måneden høres jo deilig ut. Men jeg hadde nok blitt veldig syk. Får veldig fort vondt i magen av slik mat nå. Jeg får mer ut av en liten utskeielse innimellom, på slutten av et høyfett måltid.

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 10:58   #3
Morradi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 19
Morradi er på en erverdig vei

Sv: Karbo-dag

Nei jeg har ikke karbs dager, mulig man kan være litt mer fleksibel når man er kommet godt i gang med kuren men da tenker jeg mer på at man kanskje kan spise litt frukt og sånn. jeg også savner litt poteter, frukt og gelegodteri som zoo

Morradi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helt klart ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:33   #4
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Karbo-dag

Nei jeg har ingen karbo dager, da ser jeg for meg at jeg ville gått opp alle 5 kilo jeg har sliti for og gå ned de siste 2 mnd.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:24   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Karbo-dag

Er ikke det nok til å slenge deg ut av ketose, da? Og da er det jo tre jævlige dager som følger …

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:49   #6
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbo-dag

Nei, jeg har heller ikke noen karbedager...

Og som det ble nevnt over her; hvis jeg hadde prøvd så hadde det sikkert ikke vært noe godt uansett, for det hadde blitt tøft for magen, tror jeg...

Men, så savner jeg ikke poteter eller pasta eller brød eller sukker eller noe av det jeg ikke skal spise heller... og så lager jeg Isetbrød, og det er så godt at jeg ikke savner brød heller.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 16:43   #7
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Karbo-dag

holdt på snart 3 mnd og jeg har ingen karbo dager ever hitil. Ikke vært ute av ketose heller. Synes det rett og slett ikke er verdt det !

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:55   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-dag

Har ikke prøvd karbo dager jeg heller. På ketolysekuren skal man heller ikke ha sånne karbedager.

Her er noen alternativ som kan døyve savnet, kanskje? :

Prøv Ziggypizza: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12012

Brød: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6079&page=7

Og et tips fra meg: Som potet stek blomkål/brokkolibuketter i smør. La stå å trekke litt, godt til alt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 22:02
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 11:18
Hva gjør man med dager som i dag da? Lollypop! Ketolysekuren 9 02-09-07 00:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no