Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Brystreduksjon..-noen?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-06, 18:13   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Unhappy

Brystreduksjon..-noen?

Noen som har tatt brystreduksjon, og som kan fortelle meg litt om tiden etterpå?
Det er to uker og tre dager siden min, og jeg har VONDT!
Det er ømt og sårt og føles som det hovner opp bare jeg gjør litt..
Skal det være sånn?
Dessuten er jeg livredd for at det oppstår komplikasjoner som gjør at jeg må inn å feks tappe ol...
Skikkelig pyse er jeg, også hadde jeg trodd jeg skulle være fit for fight etter en ukes tid...Noe som altså ikke stemmer i det hele tatt!!
Når kan man regne med bedring?
Og hvor lang tid tar det før ett operasjonssår gror?
Når forsvinner stingene?
Har søkt desperat rundt etter info på nettet, men finner bare om selve inngrepet..
Noen som kan roe ned en hysterisk stakkar?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:56   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Brystreduksjon..-noen?

Har ingen greie på dette, men vil jo anbefale deg å ta en tlf til klinikken/sykehuset som utførte inngrepet, og snakke med dem.
God bedring!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:27   #3
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Brystreduksjon..-noen?

Jeg har , men det er 12 år siden!

Så spennende da, er du fornøyd med resultatet så langt? Regner med at du er sykemeldt, og da betyr det jo at du skal ta det med ro .

Jeg tok det privat og reiste hjem samme dag som opr. med er liten pose smertestillende og kvalmedempende stikkpiller husker jeg. De første dagene var helt forferdelig (husker at jeg angret litt da) og så var jeg sykemeldt i 6 uker. De første to ukene gjorde jeg veldig lite, lå mye mener jeg å huske (skulle ikke løfte noe og ikke bruke brystmusklene noe særlig - det var da jeg fant ut at det er utrolig mye man bruker brystmusklene til ). Tror nok jeg var rimelig oppegående etter ca 4 uker, men skulle ikke løfte noe særlig (jeg jobber i barnehage, så det kan hende jeg kunne begynt på jobb etter 4 uker dersom jeg hadde hatt en stillesittende jobb?).

Jeg tapet arrene med sånn hvit sår-tape + at jeg brukte sports-bh med lukking forran døgnet rundt i 8 uker, for at arrene skulle bli minst mulig. Det var et herk når det sto på men gjorde jo alt for at det skulle bli så pent som mulig. Stingene tok jeg ut etter to uker (tror jeg, det er så lenge siden), men husker at tapen brukte jeg i 8 uker.

Tror nok du skal "lytte til kroppen din" som det så fint heter - ta det med ro et par uker til - sluttresultatet blir nok best da. Og det at du har vondt betyr nok bare at du gjør ting du IKKE skal, eks. løfter for tungt, bruker brystmusklene e.l.

Kan være mye som er annerledes nå, så det er ikke sikkert at det jeg skriver er riktig. Ønsker deg masse god bedring - og bare spør

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 06:59   #4
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Sv: Brystreduksjon..-noen?

Takk for god info!
Etter jeg våknet hoven og med smerter i dag, bestemte jeg meg for at jeg skal ringe inn i dag og spørre..
Kjenner nemlig en hard klump i det ene brystet. Den blir strammere når jeg tar på den. Kanskje det er blod som må ut? Det er iallefall bedre å høre med sykehuset, og slippe å bekymre seg for det!
Jeg tror de fleste bruker lengre tid på å komme seg enn man "hører" om! Har hørt fra flere nå som sier de var reduserte i en mnd, ikke bare 14 dager som man leser i papirene fra sykehuset!

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt matlei....... Er det noen som har en "godtedag"? Lining Lavkarbo generelt 7 27-03-06 11:56
Innvandrerbutikk-guide, noen? mofe Lavkarbo generelt 7 09-02-06 18:54
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 08-02-06 23:50
Bygge PC, noen meninger om dette oppsettet? HP Generell diskusjon 10 10-01-05 04:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no