Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kjøttdeigpai!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-10, 20:18   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Kjøttdeigpai!

Heihopp! Her kommer en liten oppskrift på pai.
Du trenger:
3 dl soyamel
1,5 dl cottage cheese
125g smør
Oregano og salt etter ønske. (jeg hadde i en god del oregano, for å dekke over litt av soyasmaken.)
400g kjøttdeig
Sopp
Halv rød paprika
4 egg
1,5dl fløte

Smuldre deigen (soyamel, cottage cheese og smør) sammen med krydder. Sett i kjøleskapet en halvtimes tid mens du gjør klar fyllet.

Press bunnen utover en passelig stor, ferdig smurt pai-form - det blir ganske mye deig så en form på ca 30cm i diameter vil nok være passelig. Husk å PRIKKE deigen godt. Stek så i 10 minutter med alu-folie over ved 200grader. Ta av folien og stek i ytterligere 10 minutter. Deretter tar du på fyllet, som er:


Stek kjøttdeig (400g), paprika og sopp. Strø over ønskelig krydder, og sett til side. Visp sammen 4 egg og fløten. Ha kjøttdeigblanden på paibunnen og hell over eggene. Strø eventuelt over med ost av ønsket type.

Stek ved 200 grader midt i ovnen, i ca 25 minutter.

Spis! Server gjerne med seterrømme og evt salsa.


Sist redigert av Licota : 29-08-10 kl 10:45.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 22:40   #2
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeigpai!

Åhh det hørtes godt ut :-) kanskje et tips til helgekosen !

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 19:43   #3
Bubbi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 35
Bubbi er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeigpai!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Heihopp! Her kommer en liten oppskrift på pai.
Du trenger:
3 dl soyamel
1,5 dl cottage cheese
125g smør
Oregano og salt etter ønske. (jeg hadde i en god del oregano, for å dekke over litt av soyasmaken.)
400g kjøttdeig
Sopp
Halv rød paprika
4 egg
1,5dl fløte

Smuldre deigen (soyamel, cottage cheese og smør) sammen med krydder. Sett i kjøleskapet en halvtimes tid mens du gjør klar fyllet.

Press bunnen utover en passelig stor, ferdig smurt pai-form - det blir ganske mye deig så en form på ca 30cm i diameter vil nok være passelig. Husk å PRIKKE deigen godt. Stek så i 10 minutter med alu-folie over ved 200grader. Ta av folien og stek i ytterligere 10 minutter. Deretter tar du på fyllet, som er:


Stek kjøttdeig (400g), paprika og sopp. Strø over tacokrydderblanding eller annet ønskelig krydder, og sett til side. Visp sammen 4 egg og fløten. Ha kjøttdeigblanden på paibunnen og hell over eggene. Strø eventuelt over med ost av ønsket type.

Stek ved 200 grader midt i ovnen, i ca 25 minutter.

Spis! Server gjerne med seterrømme og evt salsa.




mmmmm.. jeg elsker pai, så denne skal jeg prøve snarest Men har du funnet ut hvor mange karber det er totalt i denne?

__________________


Ser frem til å nå mine mål
Mamma til 2 flotte barn, f.07 & f.09
Bubbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Ketolyse.... Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 19:47   #4
Bubbi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 35
Bubbi er på en erverdig vei

Sv: Kjøttdeigpai!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Heihopp! Her kommer en liten oppskrift på pai.
Du trenger:
3 dl soyamel
1,5 dl cottage cheese
125g smør
Oregano og salt etter ønske. (jeg hadde i en god del oregano, for å dekke over litt av soyasmaken.)
400g kjøttdeig
Sopp
Halv rød paprika
4 egg
1,5dl fløte

Smuldre deigen (soyamel, cottage cheese og smør) sammen med krydder. Sett i kjøleskapet en halvtimes tid mens du gjør klar fyllet.

Press bunnen utover en passelig stor, ferdig smurt pai-form - det blir ganske mye deig så en form på ca 30cm i diameter vil nok være passelig. Husk å PRIKKE deigen godt. Stek så i 10 minutter med alu-folie over ved 200grader. Ta av folien og stek i ytterligere 10 minutter. Deretter tar du på fyllet, som er:


Stek kjøttdeig (400g), paprika og sopp. Strø over tacokrydderblanding eller annet ønskelig krydder, og sett til side. Visp sammen 4 egg og fløten. Ha kjøttdeigblanden på paibunnen og hell over eggene. Strø eventuelt over med ost av ønsket type.

Stek ved 200 grader midt i ovnen, i ca 25 minutter.

Spis! Server gjerne med seterrømme og evt salsa.




Og soyamel, kan jeg erstatte det med soyaprotein?

__________________


Ser frem til å nå mine mål
Mamma til 2 flotte barn, f.07 & f.09
Bubbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Ketolyse.... Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:07   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kjøttdeigpai!

Du kan sikkert erstatte soyamel med soyaprotein - og karbeinnholdet vet jeg ikke, da jeg ikke teller karbohydrater. Beklager!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no