Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

MS og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-12, 20:07   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

MS og lavkarbo

Poden min på 17 år fikk altså i dag diagnosen MS.
En diagnose som er meget uvanlig for så unge personer og i allefall når det er snakk om gutter. Kanskje det er maks 10 på landsbasis? Kanskje færre?
"Dommedagen" kom i allefall på torsdag 20. des og ikke 21.

Han ble anbefalt å spise lavkarbo grunnet at et betent myelin ikke trives med sukker. Han er innstilt på å spise lavkarbo, men at en ungdom som bor på hybel skal klare ordne dette alene har jeg ikke helt tro på, men jeg skal "undervise" ham nå i julen.

Jeg skal dessuten sende inn en hårtust til analyse siden det henvises til at mange med MS mangler vesentlige mineraler og vitaminer.

Poden min skal takle dette! Sykdommen skal IKKE få styre ham.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:30   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: MS og lavkarbo

Abbonerer du på vof? Det var en artikkel om ms og lchf der for noen Nr siden.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:37   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: MS og lavkarbo

Samboeren min har fått påvist MS og han har hatt det siden han var 17 kom dem frem til her nå... Han lever dessverre ikke lavkarbo, her går det stort sett i cola, snop og junk,.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:17   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Dette er i alle fall en fantastisk historie fortalt av en lege som selv ble rammet av MS. Så du kan jo se den om du vil, og vurdere om det er noe sønnen din kan bruke til inspirasjon for å spise lavkarbo.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 15:43   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Dette er i alle fall en fantastisk historie fortalt av en lege som selv ble rammet av MS. Så du kan jo se den om du vil, og vurdere om det er noe sønnen din kan bruke til inspirasjon for å spise lavkarbo.

Flott historie
Skulle bare ønske jeg kunne fått svigermor til å kutte de raske karbene. Hun har MS og sitter i rullestol.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 17:12   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Dette er i alle fall en fantastisk historie fortalt av en lege som selv ble rammet av MS. Så du kan jo se den om du vil, og vurdere om det er noe sønnen din kan bruke til inspirasjon for å spise lavkarbo.

Tusen takk Zin!! Skal takke så mye fra poden også. Han ble mer optimistisk av å lese dette.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 17:13   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Abbonerer du på vof? Det var en artikkel om ms og lchf der for noen Nr siden.

Jepp, jeg har VOP. Skal sjekke! Tusen takk for tips!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 17:15   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Flott historie
Skulle bare ønske jeg kunne fått svigermor til å kutte de raske karbene. Hun har MS og sitter i rullestol.

Jeg har handlet inn gode oljer ++ i dag. Poden er tydeligvis midt i en betennelsesperiode og da er det bare å pøse på med det baselusker IKKE liker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 21:29   #9
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: MS og lavkarbo

Jeg er sikker på at et skikkelig lavkarbokosthold er bra uansett, og maskiner til grønnsakkutting er sikkert greit. Så deilig at han har en mor som kan alt om lavkarbokosthold

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 15:05   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg er sikker på at et skikkelig lavkarbokosthold er bra uansett, og maskiner til grønnsakkutting er sikkert greit. Så deilig at han har en mor som kan alt om lavkarbokosthold

Tusen takk!!! Du gav meg ideen til den perfekte julegaven til ham; en grønnsakskutter!!! Kjøpe i morgen.

Jeg var innom helsekosten og mannen der var utrolig hjelpsom. Poden skulle få store rabatter på det meste hvis poden ville følge en diett som blir laget utifra hårmineralanalysen så fremst helsekostmannen kan "bruke" poden hvis/når han ønsker markedsføre MS og helsekost.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 23:09   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Poden kom ned fra rommet med ei hodepine han aldri har opplevd tidligere.
Legen sa han kunne få det etter spinalpunksjonen, dvs ikke DEN hodepinen man kan få etter punksjonen, men en litt forsinket en grunnet betennelsen i myelinet i hodet og ryggen. Jeg håper inderlig at dette ikke er begynnelsen på det som kan skje....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 08:27   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Poden kom ned fra rommet med ei hodepine han aldri har opplevd tidligere.
Legen sa han kunne få det etter spinalpunksjonen, dvs ikke DEN hodepinen man kan få etter punksjonen, men en litt forsinket en grunnet betennelsen i myelinet i hodet og ryggen. Jeg håper inderlig at dette ikke er begynnelsen på det som kan skje....

Ja, om han kan stå oppreist uten å grine er det vel ikke DEN hodepinen. Den unner jeg ingen.

Synes det er flott at gutten har fått så rask hjelp - og har en såpass informert forelder. Dette går nok så bra som det kan gå!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 15:40   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja, om han kan stå oppreist uten å grine er det vel ikke DEN hodepinen. Den unner jeg ingen.

Synes det er flott at gutten har fått så rask hjelp - og har en såpass informert forelder. Dette går nok så bra som det kan gå!


Jeg har selv vært gjennom noen spinalpunksjoner og har hørt om denne forferdelige hodepinen man kan få etterpå. Cluet er da å ligge muuuusestille mens de både stikker og tapper væske. Ofte veldig vanskelig siden de ofte må "lete" med nåla for å komme inn på rette plass samt at de kanskje må stikke flere ganger. Muuusestille etterpå er også viktig. Dette maste jeg om omatt og omatt før han gikk inn og han sa han konsentrerte seg om å ligge rolig så dermed opplevdes det hele som ikke stort værre enn en blodprøve i armen.

Men jeg også snakket med dem som hadde et h..... i flere uker etterpå. Jeg for min del slapp like lett unna som poden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 17:45   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Hehe, jeg måtte inn og få lappet spinalpunksjonsstikket etter en ukes smertelig sengeopphold, jeg. Men jeg husker at legen sa at det var koffeinholdig smertestillende som var best mot den "vanlige" hodepinen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 18:39   #15
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: MS og lavkarbo

Så heldig gutten din er , midt oppi alt, som har deg som kan så mye om Lavkarbo og står på for ham!!Lykke til videre

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no