Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Matlei, på brød!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-13, 18:38   #1
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Matlei, på brød!

Jeg tenkte bare jeg måtte si det...frustrerende å spise så vokser maten i munnen...det er noe som jeg aldri før har opplevd.. ikke i sånn grad som nå da..jeg lager meg ett lavkarbo brød på krusakakli ,frø egg og kesam..og jeg er SÅ innmari LEI av å spise det!! noen som vet noe annet...som kan erstatte det..jeg spiser jo det tre til fire ganger om dagen jo..ikke rart man blir lei da en,er flink å bruke forskjellig pålegg..men syntes alt smaker likt...brukte jo spise det før å med vanlig brød da og da ble jeg ikke lei..nå har jeg gått ned snart 10 kilo og kjenner jeg stresser med å ikke sprekke hele "kuren" for jeg er så matlei holdt på i vell to mnd. funker jo helt knall..men har jo enda 10-15 kilo igjen...

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 18:46   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mat leeeei..på brød !

Lag så mye middag at du har rester til lunsj dagen etter. Spis egg - omelett, stekt, kokt eller eggerøre til frokost med bacon / røkelaks / tunfisk eller noe annet til. Lag lavkarbo knekkebrød. Spis salater!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 18:47   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mat leeeei..på brød !

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

Jeg tenkte bare jeg måtte si det...frustrerende å spise så vokser maten i munnen...det er noe som jeg aldri før har opplevd.. ikke i sånn grad som nå da..jeg lager meg ett lavkarbo brød på krusakakli ,frø egg og kesam..og jeg er SÅ innmari LEI av å spise det!! noen som vet noe annet...som kan erstatte det..jeg spiser jo det tre til fire ganger om dagen jo..ikke rart man blir lei da en,er flink å bruke forskjellig pålegg..men syntes alt smaker likt...brukte jo spise det før å med vanlig brød da og da ble jeg ikke lei..nå har jeg gått ned snart 10 kilo og kjenner jeg stresser med å ikke sprekke hele "kuren" for jeg er så matlei holdt på i vell to mnd. funker jo helt knall..men har jo enda 10-15 kilo igjen...

Hvorfor må du ha brød ?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:31   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mat leeeei..på brød !

Kutt ut hele brødet! Det er kun en gammel vane som sier at du skal ha brød flere ganger om dagen. Spis heller kjøtt fisk, egg og grønnsaker. Supper er heller ikke dumt, samt salter med mye godt oppi. Skjønner godt at du er lei av "liksombrødet", jeg har kuttet ut dette for lenge siden...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:34   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat leeeei..på brød !

Ja, nei, inget erstatningsbrød kommer noen gang til å bli som vanlig brød. Dropp det eller bli vant til det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:37   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mat leeeei..på brød !

Ja, hva skal du med brød? Det er jå såååå mye god mat på lavkarbo! Hva med blomkåksuppe med pepperost? Tomatsuppe med egg? Salat med kylling og feta? Kjøtt, fisk, grønnsaker, kokt egg, stekt egg, omelett med masse godt i?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 07:59   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mat leeeei..på brød !

Som de andre stiller jeg meg undrende til at du må spise så mye brød. Jeg har spist lavkarbo i flere år og jeg synes ikke lavkarbobrød er noe godt, dessuten stopper det mitt vekttap. det er jo så mye mere god mat man kan spise!
Det kan ta litt tid å lære seg hva en skal spise når en ikke spiser brød, men en blir jo like mett av 3 kokte egg med smør/kaviar og en håndfull grønnsaker som et par lavkarboskiver og pålegg på.
Jeg lager opp store porsjoner med suppe og varmer meg suppe til frokost og lunsj, feks tomatsuppe jeg har kokte egg i eller blomkålsuppe med baconbiter eller ostesuppe med kjøttdeig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 20:02   #8
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Matlei, på brød!

Prøv oopsies istedetfor.

Slenger meg på det andre her sier, hvorfor må du ha brød?

Vanlig brød er i praksis sukker, så at du ikke ble matlei av det er kanskje ikke så rart?

Prøv oopsies du, de er kjempegode. Ellers er variasjon viktig. Ikke spis lavkarbobrød, spis egg, middagsrester, grønnsaker, supper, fisk, makrell i tomat, tunfisk salat, kyllingsalat, tacograteng osv osv.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 23:02   #9
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Matlei, på brød!

Syns lavkarbobrødet de har på Rimi er kjempegodt. Jeg vil gjerne ha brød til frokost og kvelds.

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 01:10   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Sv: Matlei, på brød!

Jeg merker at jeg spiser i faser.

Akkurat nå er jeg i en "salat til lunch og gryterett til middag"-fase hvor jeg ikke har rørt kunstig søtning, jbkm eller melblandinger. Før det hadde jeg dilla på Karins brød med en boks med makrell i tomat og enkel suppe. Spiste det til middag mandag til fredag. Før det så var det stekte fileter med enkelt grønnsakstilbehør. Saken er jo at du må endre på hva du spiser for blir det kjedelig så har du bare deg selv å takke! Du må endre hva du spiser når du blir lei.

Kutt brødet å lag noe annet. Finn din nye favoritt idag!

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 14:31   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Matlei, på brød!

Da jeg gikk over til lavkarbo for noen år siden, syntes jeg det var rart og ikke spise poteter til middagen eller ha brødmåltider som før, men det er en overgang (iallefall var det slik for meg).
Nå tenker jeg i grunnen ikke over at det ikke er noen brødskive under speileggene mine, eller at det ikke er poteter på tallerkenen.
Jeg pleier og av og til lage f.eks rundstykker eller lapper/vafler/pannekaker, men til vanlig spiser jeg ingen erstatningsprodukter for brød. Jeg koser meg med f.eks. kokt egg, majones, kjøttpålegg/kjøtt/fisk, ost, paprika, tomat og agurk eller en salat (f.eks. kyllingsalat), middagsrester, omelett eller hva jeg har lyst på.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 17:54   #12
SusannaAlma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 11
SusannaAlma er på en erverdig vei

Sv: Matlei, på brød!

Jeg synes karbokutt-brødet er godt. Selges bla på kiwi og coop. For å ikke bli lei bruker jeg det stort sett bare til matpakke (passer ikke alltid så godt med kalde middagsrester på jobb). Hjemme spiser jeg egg i forskjellige varianter, middagsrester, yogurt med hjemmelaget musli, frøknekkebrød ++

Jeg tror jeg hadde sprekt om jeg ikke kunne tydd til brød når jeg ikke gidder "matlaging", men det er lurt å tenke ut noen alternativer også.

__________________


SusannaAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre- Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 01:41   #13
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Matlei, på brød!

Opprinnelig lagt inn av SusannaAlma, her.

...
Jeg tror jeg hadde sprekt om jeg ikke kunne tydd til brød når jeg ikke gidder "matlaging", men det er lurt å tenke ut noen alternativer også.

Man trenger ikke brød for ikke å lage mat.

Jeg lager middag og kjøtt til hele uka på søndag. Jeg har ferdig stekt kjøtt til salatene mine på jobben og en beholder med gryterett el.l. til middag jeg spiser før jeg drar hjem for kvelden. Noen av gryterettene er så gode jeg har lyst til å lage den samme uka etter :-p

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 08:29   #14
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Matlei, på brød!

TUSEN TAKK for mange svar det trengte jeg virrrkelig !!
ALTSÅ...jeg..låser meg vel kanskje fort :S

jeg er vel ett brød menneske da kanskje:S ikke rart jeg er feit i utgangspunktet hehe..nei..jeg jobber i klesbutikk og da må man kaste i seg mat når man har tid..og som regel uansett hvor stille de er kommer det noen når jeg bretter opp matboksen!! jeg spiser brød og drikker te til frokost spiser brød og drikket vann til lunch og jeg tar meg en skiv på tur hjem i bilen for å ikke bite hue av noen når jeg kommer hjem og står med middagen...jeg har 4 barn og er gift med en bonde og ingen andre i huset er lavkarbo som jeg ,lager meg litt annen mat men stort sett koker jeg brokoli/blomkål og spiser kjøtt/fisk som resten..sliter ikke med poteten..aldri likt den lell!!kanskje jeg bare sitter fat i ett mønster??..kanskje jeg kan ta med annen mat på jobb??..kanskje jeg bør bli flinkere å sese meg opp på god lavkarbo...:S
De dagene jeg er hjemme spiser jeg masse egg og salat og kylling og ande lavkarbo ting.. syntes det er så vanskelig å få med meg sånn mat som er matpakke vennlig..og ikke minst lutk nøytral i forhold til jobb :S

tenkte kanskje noen ande hadde en god brød oppskrift...fant noe på lavkarbohuset.no men det såååg tørt ut??

kanskje brød stopper vektndgangen min??..hmm...det har ikke slått meg..jeg bare må ha mat og vet jeg ikke bør være sulten for da stopper kroppen- forbrenningen- min i alle fall opp :S

usj..syntes det er litt vanskelig nå jeg :S

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 01:49   #15
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Matlei, på brød!

Opprinnelig lagt inn av hufsemamma, her.

TUSEN TAKK for mange svar det trengte jeg virrrkelig !!
ALTSÅ...jeg..låser meg vel kanskje fort :S

jeg er vel ett brød menneske da kanskje:S ikke rart jeg er feit i utgangspunktet hehe..nei..jeg jobber i klesbutikk og da må man kaste i seg mat når man har tid..og som regel uansett hvor stille de er kommer det noen når jeg bretter opp matboksen!! jeg spiser brød og drikker te til frokost spiser brød og drikket vann til lunch og jeg tar meg en skiv på tur hjem i bilen for å ikke bite hue av noen når jeg kommer hjem og står med middagen...jeg har 4 barn og er gift med en bonde og ingen andre i huset er lavkarbo som jeg ,lager meg litt annen mat men stort sett koker jeg brokoli/blomkål og spiser kjøtt/fisk som resten..sliter ikke med poteten..aldri likt den lell!!kanskje jeg bare sitter fat i ett mønster??..kanskje jeg kan ta med annen mat på jobb??..kanskje jeg bør bli flinkere å sese meg opp på god lavkarbo...:S
De dagene jeg er hjemme spiser jeg masse egg og salat og kylling og ande lavkarbo ting.. syntes det er så vanskelig å få med meg sånn mat som er matpakke vennlig..og ikke minst lutk nøytral i forhold til jobb :S

tenkte kanskje noen ande hadde en god brød oppskrift...fant noe på lavkarbohuset.no men det såååg tørt ut??

kanskje brød stopper vektndgangen min??..hmm...det har ikke slått meg..jeg bare må ha mat og vet jeg ikke bør være sulten for da stopper kroppen- forbrenningen- min i alle fall opp :S

usj..syntes det er litt vanskelig nå jeg :S

Et tips til deg: Aladdin Bento termosmatboks

Du kan gjøre som meg (lage maten i forveien) Du har i mat i boks og varmer den opp i microen før du drar for dagen. Jeg liker gryter med spiseklare biter av kjøtt/grønnsaker slik at jeg kan spise med skje.

Et annet alternativ er jo å spise salat. Jeg spiser salat til lunch og har det noenganger iboks når jeg ikke kan sitte rolig å spise den. 300g blanda salat, 100g kjøtt som er stekt forrige søndag, pepper og 5ss olivenolje så er lunchen i boks.

Når jeg lager brød bruker jeg utelukkende Karins oppskrift. Det er viktig med tynne skiver, godt med smør og mye pålegg. I tillegg bør du få i deg et måltid med grønnsaker om dagen.

Er jo ikke vitenskapelig dette, men jeg føler jeg får bedre resultat des mer rå salat med olje jeg spiser. Magen føler seg bedre også

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 11:33   #16
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Matlei, på brød!

Når jeg "må" ha brød, kjøper jeg lavkarbobrød på Rimi (rundt 7kh/100g), det smaker vanlig grovbrød. Ellers spiser jeg knekkebrød fra Korni innimellom, med 5kh per skive. Men! Om man spiser brød hver dag, lavkarbo eller ei, og det flere ganger om dagen, så blir det kræsj. Det er omtrent bare i Norge brødskive er vanlig i matpakka, så her er det kun hodet som må ordnes med

Gode lunsjer som ikke lukter... Da er det enkleste svaret salat, eller bare noen rå eller kokte grønnsaker, og noe kjøtt uten sterkt krydder. Men, en salat med avocado, kanskje litt feta, og kylling? Supergodt, lettvint og mettende! Og å investere i en slik matboks som ble anbefalt over her, er jo kjempelurt
Når det kommer til den skiva du tar i bilen på veien hjem - ta heller noen nøtter! Metter mer enn man tror. Og det er jo enkelt å bare la ligge i bilen!

For meg, rikker ikke vekta seg når jeg har i meg kornvarer, så det "sparer" jeg til jeg er ekstremt matlei. Jeg føler meg også fysisk bedre når jeg tar meg bryet med å lage en skikkelig god salat til lunsj. Det med brød sitter bare i hodet, det er kun en vane, og kan endres på, akkurat som man endrer på kosholdsvanene ellers.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 12:44   #17
Humla76
Juniormedlem
 
Humla76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 31
Humla76 er ny på veien

Sv: Matlei, på brød!

En omelett med masse ost og evnt purre og løk er mektig mat, trenger ikke så mye for å bli mett da. Kjempegod også kald. Gubben bruker å lage en stor en med masse egg og ost. Har panna på laveste og har aluminiumfolie over. Han lar den stå i ca 20-25min. Den er ferdig når den har "blåst seg opp" Kan lages i ovn, men jeg vet ikke hvilke grader og slikt da.

__________________


Humla76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normalt LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:59   #18
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Matlei, på brød!

ja...ser ut for at jeg spiser mye?? eller...hmm...jeg blir altså så innmari sulten av å spise salat på jobb..hehe..jeg fyser og hungrer etter noe bare ett par timer etter en stor salat :/..kanskje det er siste krampene karbohunger ...eller kankje det sitter mer mellom ørene enn jeg vet nå skal jeg ha full sjerpings og spise mer salat og kjøtt,kylling og fisk..skal kjøpe meg en gooood matboks..om jeg steiker kylling og legger i kjølekapet så holder vel den noen dager og samme med kjøtt..tako kjøtt er jo digg med salat mener dere da isbegsalat,tomat,agurk,paprika,avokado ... og rømme er jo greit?
så skal jeg spare på lavkarbo brødet...holde meg frem til kjøttrullen kommer på bordet til jul eller noe

jeg er veldig glad for svarene dere...tusen takk for støtten <3

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 12:53   #19
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Matlei, på brød!

Jobbsalaten min inneholder alltid et kjøttstykke (f.eks nakkekotelett) og et kokt egg. Salaten i seg selv metter ikke lenge, det er jo knapt næring i den. Steker kjøtt og koker egg stort sett 2 ganger i uken, holder seg finfint i kjøleskapet. Opp til en uke bør gå greit.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 21:24   #20
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Matlei, på brød!

Nei, salaten metter ikke mye i seg selv, så viktig å ha godt med kjøtt og gode fettkilder i den i tillegg Avocado er helt topp å ha i! Å ha et kokt egg i tillegg, som Index sa, virker jo veldig lurt.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:30   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlei, på brød!

Min apetitt synker jo mindre karbohydrater jeg inntar, og det er jo en av grunnene til at lavkarbo kan virke om man vil ned i vekt. Jeg spiser 3-4 ruter mørk sjokolade (tagatesse) for å holde en viss grad av apetitt vedlike. Masse grønnsaker hjelper også, og det å spise det beste jeg vet av lavkarbomat. Du kan spise bringebær også. Brøderstatninger gidder jeg ikke spise. Det høres ikke godt ut den frokosten din.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 21:33   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlei, på brød!

Ikke noe i vegen for å ta med seg en ferdigstekt kyllingfilet med olivenolje og/avokado på, gulost/kokte egg og evnt litt salat til om du rekker å skjære det opp om morgenen, vel?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 14:59   #23
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Matlei, på brød!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg merker at jeg spiser i faser.

Akkurat nå er jeg i en "salat til lunch og gryterett til middag"-fase hvor jeg ikke har rørt kunstig søtning, jbkm eller melblandinger. Før det hadde jeg dilla på Karins brød med en boks med makrell i tomat og enkel suppe. Spiste det til middag mandag til fredag. Før det så var det stekte fileter med enkelt grønnsakstilbehør. Saken er jo at du må endre på hva du spiser for blir det kjedelig så har du bare deg selv å takke! Du må endre hva du spiser når du blir lei.

Kutt brødet å lag noe annet. Finn din nye favoritt idag!


Duuu...måtte jo inn å se på bildene på insta...men ser du har noe du kaller for#cauliflour rice hvaffornoe er det da??? ser jo så digg ut...jeg savner ris og bygg å sann...veldig :S

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 19:57   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Matlei, på brød!

Det er blomkålris.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei! Carisma Dr Lindbergs 12 27-01-11 22:25
Matlei :( Mear Spørsmål og svar 12 03-05-10 20:06
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no