Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hormonforandringer ved Eurodiet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-09, 20:35   #1
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Hormonforandringer ved Eurodiet

Hei! Litt privat - men spør likevel:

Før jeg begynte på dette for snart to uker siden, drev jeg og spottet litt og jeg antar det er pga hormonspiralen. Har hatt den i to år og vurderte å få den fjernet, men lot det være.

Nå som jeg har begynt på Eurodiet, synes jeg at jeg spotter enda mer og jeg synes det er rødfarge på urinen. Igjen vurderer jeg om jeg bare skal få spiralen fjernet.

Sykepleieren på klinikken min sa jeg kunne få noen hormonforandringer, men hun sa ikke noe om hvordan disse kom til å bli synlige, så nå lurer jeg på om det faktisk er kuren, spiralen - eller noe helt annet?

Alltid litt bekymret når ting ikke er som de skal... Prøvde å ringe klinikken i dag, men har ikke fått svar ennå, hun skulle ringe meg.

Noen av dere som har opplevd noe sånt? Noen som har en tenke om hva det kan være? Bør jeg levere inn en urinprøve, mon tro? Eller er dette noe som vil gå over etter hvert som jeg går over i fase 2 og 3?

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:56   #2
Biola
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 226
Biola er ny på veien

Sv: Hormonforandringer ved Eurodiet

Jeg har hatt kraftigere mens enn vanlig denne gangen, men synes det høres spesielt ut, særlig siden mensen kom etter bare fem dager på ED..

__________________
Min journal


Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:24   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hormonforandringer ved Eurodiet

Rødfarge på urinen? Urinen endrer jo farge når du er i ketose. Okergul tror jeg det er, det er ikke det da?
Tror ikke det er noe farlig at du får litt mer småblødninger nå, men du kan jo sjekke dette med klinikken. For kroppen gjennomgår hormonforandringer når du endrer kostholdet, og det kan skje ganske kjapt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:37   #4
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: Hormonforandringer ved Eurodiet

Nei, ganske rød... Det har jo vært sånn før, når jeg har hatt normale sykluser, men dette er jo i motsetning til at jeg lenge ikke har hatt NOEN blødninger pga spiralen.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Rødfarge på urinen? Urinen endrer jo farge når du er i ketose. Okergul tror jeg det er, det er ikke det da?

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:14   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hormonforandringer ved Eurodiet

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Nei, ganske rød... Det har jo vært sånn før, når jeg har hatt normale sykluser, men dette er jo i motsetning til at jeg lenge ikke har hatt NOEN blødninger pga spiralen.

Ok, tror jeg skjønner hva du mener.
Da jeg begynte med lavkarbo, så endret det seg hos meg også. Brukte da hormonspiral og hadde ingen blødninger jeg heller. Men da jeg begynte her så fikk jeg litt blødninger i en periode.
Nå skal jeg forresten sette inn spiral igjen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiet ... meller88 Eurodiett 3 13-06-17 08:31
Eurodiet Agnes Dr Lindbergs 2 08-02-11 10:47
Eurodiet i Bergen? mokki Eurodiett 0 20-09-09 21:26
I gang med eurodiet maik Eurodiett 12 14-04-08 23:15
Eurodiet til overs Kokkosbolla Eurodiett 0 05-11-07 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no