Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Dagens intervju med Drevon...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-12, 17:52   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Dagens intervju med Drevon...

Hele intervjuet her for den som orker å lese

Sitat:

ME og kosthold

Innsendt av: Aina

Hei Min niese på 14 har fått diagnosen ME. Som en følge er aktivitetsnivået blitt lavere, og hun har dermed lagt på seg noen kilo. Disse ønsker hun gjerne å ta av seg igjen. Selv har jeg foreslått et kosthold basert på mye proteiner og sunt fett, samt lite karbohydrater og sukker - mao. mye fisk, kjøtt, grønnsaker og egg, og ikke brød, pasta, ris o.l, samt selvsagt ikke godterie og brus i ukedagene. Jeg har også anbefalt henne at lørdagen spiser hun hva hun vil. Er dette fornuftig tror du? Hun er jo kun 14, men jeg har lest på internett at mange med ME blir bedre med et lavkarbokosthold.
Hei,
Lavkarbo er ingen god ide hverken for ME eller noen andre (kanskje med unntak for noen typer sukkersyke). Hun bør som alle andre ha et sunt kosthold basert på råd fra Helsedirektoratet, og være så fysisk aktiv hun klarer. Ellers er dette en tilstand som skal følges opp av fastlegen. Lykke til!
Vennlig hilsen Christian A. Drevon

Arrogansen vil aldri ta slutt... kanskje vil lavkarbo gjøre liv til jenta et lite hakk bedre enn med annet kosthold, men det får hun sannsynligvis nå aldri vite om Drevon sin stemme er sterk nok til å bli hørt i denne sammenhengen...

Som et apropos - jeg var hos "borrelioselegen" min i dag, og han fortalte at han behandler flere ungdommer med ME-diagnose - der det viser seg at de faktisk har borreliose (fra flåttbitt) og i løpet av et års tid med behandling (mot borreliose) "får igjen" livet sitt... (jeg sier ikke at alle med ME har borreliose, men at flere av de som denne legen behandler faktisk responderer meget positivt på behandling for borreliose, bare så jeg ikke blir halshugd her )

Alt er ikke svart/hvitt, hvis man ikke evner å se gråtonene, ikke minst innse at de kan finnes - blir livet enten eller... ikke både og

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektklubben nett-intervju (igjen) Biggie Small Nyheter / media 6 11-01-11 18:40
Intervju med Gary Taubes Bulldog Lavkarbo generelt 1 24-05-09 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no