Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går man opp i vekt nar man har mens?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 14:25   #1
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Går man opp i vekt nar man har mens?

Ja overskriften er jo talende..

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:27   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Jeg gjør like før mens. Vannvekt som slipper i løpet av mensen. For meg ca 1 kg, men det varierer veldig mellom personer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:32   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Jeg er vel rundt eggløsning nå, har oksehunger og regner med at vekta gjerne vil stige litt for så å gå ned igjen. Ved mens har jeg ikke monitorert så nøye enda - men skal gjøre det neste gang den melder sin ankomst

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:34   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Jeg går opp mellom en og tre kilo i vann, det varierer litt. Men det sitter i en ukes tid på meg. Litt forskjellig fra person til person

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:34   #5
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Aha... Får se da.. Har ei snodig vekt som jeg må veie meg på mange ganger. Når man har fått tre like tall (og jeg vet jo sånn ca hvor jeg ligger henne) er det god fisk. Gubben sier at det jo bare er å kjøpe ny, men det tør jeg ikke... Kan jo være denne veier 2 for lite liksom, thi, hi!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:51   #6
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg går opp mellom en og tre kilo i vann, det varierer litt. Men det sitter i en ukes tid på meg. Litt forskjellig fra person til person

Jeg går også opp en 1-3 kg .

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 14:52   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Jeg går også opp i uka (eller, 7-10 dager) før mens, mellom 1 og 3 kilo. Så renner det av igjen ganske fort med en gang mensen melder sin ankomst.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 15:40   #8
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Vi er vel ganske mange som får litt ødemer i forbinnelse med mens, enten premenstruellt (årsaken til humørsvingningene er faktisk lette ødemer i hjernen sannsynligvis), eller under selve mensen.
Det forsvinner igjen enten når mensen kommer, eller i løpet av mensen eller når den er ferdig.
Jeg går også opp minst 1 kg noen få dager før jeg venter mens. vanligvis ligger det på 1 Kg men jeg har opplevd helt opp i 3-4 kg.
Jeg går også vanligvis opp litt omtrent ved El, men ikke like mye 0,5-1 kg kanskje.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:44   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Jeg går opp ca et kg i løpet av uken i forkant. Så slipper den kg pluss gjerne litt til når mensen har kommet godt i gang. Merkelige greier det der.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 12:33   #10
jente20
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 34
Innlegg: 64
jente20 er på en erverdig vei

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

jeg går NED jeg.. har av en eller annen grunn mye høyere forbrenning når jeg har mensen..

__________________


jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:45   #11
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Endelig fant jeg en tråd om dette (er jammen ikke bare bare å søke inne på dette forumet) jeg håper virkelig det er dette som skjer med meg nå, om ikke så har jeg ikke gått end noe som helst den første uka....det er kjipt det.

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:49   #12
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Jeg går også opp en 1-3 kg .

Samme her - noen dager før.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:51   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Går man opp i vekt nar man har mens?

Går opp ca 2 kg ett par dager før, og når veka er over er vekta som før

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
vekt og uregelmessig mens babydoll Spørsmål og svar 1 03-06-11 13:46
Regelmessig mens bringebærsnipp PCOS og karbohydratkontroll 20 09-12-09 12:43
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Opp i vekt på grunn av mens? Pearl Stoffskifte / hormonproblemer 3 27-01-08 19:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no