Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Intetsigende titler på tråder

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-07, 21:12   #1
Alfamann74
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 31
Alfamann74 er ny på veien

Intetsigende titler på tråder

Har vært rundt på diverse fora i mange år nå. De fleste er ikke relatert til kostholdsendring, men andre temaer. Lavkarbo.no er en glimrende nettside, men det er en ting som irriterer meg. Det er for dårlig moderering på dette forumet. Det er altfor mange tråder av typen; "Jeg har ett spørsmål", "Hei og hå" og så videre. Moderatorene bør stenge tråder med titler som er intetsigende og kjøre litt strammere politikk på trådstarting. Disse trådene gjør forumet uoversiktelig og mer rotete enn det trenger å være.


Ellers er dette ett glimrende fora for oss lavkarbo folk

__________________


Alfamann74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:40   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Intetsigende titler på tråder

Jeg er enig med deg i trådtitler, men jeg har til nå aldri vært borti et forum der de går inn og redigerer overskrifter (med unntak av ett forum, men der synes jeg det er helt greit). Men kanskje de burde gjøre det? Jeg irriterer meg også litt over intetsigende overskrifter, så jeg pleier ALLTID å skrive poenget mitt i alle overskriftene mine. Å stenge trådene synes jeg blir drøyt altså!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:46   #3
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Intetsigende titler på tråder

Jeg er også enig i at man burde tenke igjennom trådtitlene når man starter en tråd. Da vil det også bli lettere å søke i etterkant.

Har vært borti maaaange forum der det er intetsigende trådtitler, dessverre. På forum vbulletinforum er det allikevel lett å svinge utenom tråder man ikke har noe interesse av siden det går an å bare holde musa over tittelen og lese begynnelsen på innlegget...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:51   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Intetsigende titler på tråder

Ser klart en viss sannhet i det du sier. Det er dessverre for mange nye innlegg/tråder og for få moderatorer tilgjengelig akkurat nå. Forumet er bruker styrt og det er ingen som får betalt for å være her. Vi har en jobb ved siden av for å si det sånn. Forumet vokser fortere enn vi rekker over. De trenges flere heldgsstillinger for å gjøre alt som kan/bør gjøres. Vi som bruker fritiden vår her vil heller hjelpe/svare enn å være politi.

Vi driver ellers ikke med så stramme rammer her at vi stenger tråder fordi om trådtitlene er noe svevende - eller intetsigende. Om du ønsker et slikt forum med (kadaver) disiplin og strenge moderatorer er nok ikke dette forumet noe for deg. Vi både modererer og flytter, slår sammen og stenger tråder hver dag. Vi ber folk om å samle spørsmålene sine i en tråd og vi ber dem søke før de poster. Men det skjer jo bak kulissene og det ser du jo ikke

Når det gjelder kostholdsforum sett i forhold til mange andre typer brukerforum er det nok litt spesielt. Folk som kommer inn her er ofte ganske fortvilte eller rådville og søker råd, støtte og hjelp. Terkelen er ofte høy for å poste. Da nytter det ikke komme med kritikk eller stenge tråden fordi om de ikke har vært klare nok i overksriften eller spør om ting som er spurt om før. Det er faktisk bedre at folk lager en tråd for mye enn at de skal føle seg avvist. De fleste får råd om å søke. Og bruker en søkefunksjonen korrekt vil man alltid finne svaret om det er postet her inne. Selv bruker jeg søkefunksjonen hele dagen og linker til info som finnes fra før.

Folk på kostholdsforum er heller ikke samme type mennesker som finne ellers på nettet og i andre forum. Det er ofte folk som har liten dataerfaring men har kommet frem hit via en søkemotor eller fordi de har fått tips om siden fra kjente.

Er det noe spesiell del av forumet du reagerer på ?

Ellers så er vi ikke bare et glimrende sted for lavkarbo folk. Vi er det eneste stedet som er spesielt for lavkarbo folk.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:01   #5
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Intetsigende titler på tråder

Er det bare meg, eller er det veldig mye irritasjon ute og går her om dagen?...
Plutselig fikk alle behov for å si ifra om hva som er irriterende og støtende....

Alle har lov til å si hva de mener, men personlig synes jeg alt dette lager dårlig stemning....

Siden alle skulle si ifra om ting og tang, gjør jeg det og....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:36   #6
Alfamann74
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 31
Alfamann74 er ny på veien

Sv: Intetsigende titler på tråder

Nå virker det som om jeg er veldig misfornøyd. Det er jeg ikke. For å ha det klart: Alle har lov til å si hva de mener, det er ikke meningssensur jeg snakker om.

Det er bare dårlig disiplin fra brukerne som gjerne starter en tråd om ett emne det finnes x-antall tråder om fra før, fordi de ikke gidder å søke på emnet, eller starter tråder som ikke handler om noenting. Se på battlefield.no (et spillforum med mange flere medlemmer enn dette) som også er brukerdrevet. Der er det mye større disiplin på starting av tråder, rett og slett fordi forummoderatorene er bitte litt strengere. Jeg tror at det vil skape ett bedre forum for alle om en blir litt strengere med tanke på overskrifter og trådoverskrift/innhold. Noen vil sikkert bli litt sure fordi tråden deres; "Hei og hå" er blitt slettet. Dersom det er for få moderatorer er det bare å gi flere dette ansvaret. Det bør være folk som har vært her en stund og som er innom her ofte.

__________________


Alfamann74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 08:34   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Intetsigende titler på tråder

Som sagt har vi med en litt annen type medlemmer/brukere å gjøre en rene brukerforum for spill/data/trening etc. Slanking er en stor del av dette forumet og da KAN man ikke drive på den måten du mener er best. Dvs. med sletting av tråder etc. Om du har lest litt på forumet har du sikkert sette en del diskusjoner på dette temaet, der vi henstiller til folk å søke og lese før de poster nytt. OG at de lager en oversikrift som forteller hva de er ute etter. Flere av disse "nye" trådene blir forresten slått sammen.

Sitat:

Dersom det er for få moderatorer er det bare å gi flere dette ansvaret. Det bør være folk som har vært her en stund og som er innom her ofte.

Jeg skal sende en link til denne tråden til HP, slik at han kan lære seg hvordan han skal drive forumet

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 02-10-07 kl 08:39.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 09:26   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Intetsigende titler på tråder

Vi endrer endel overskrifter, men dog ikke i stor skala. Moderatorene har grønt lys til å endre på overskrifter, men å slette tråder fordi vi ikke liker tittelen kommer ikke til å skje. Ellers har Nille forklart veldig bra her.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noe samle tråder med oppskrifter. Mrs X Middag 4 30-05-06 21:24
Oppskriftsforum Trolljenta Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 10-01-06 09:02
Abbonerte tråder og nye innlegg fungerer dårlig Carbokiller Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 21-05-04 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no