Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbs i salater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-08, 21:42   #1
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs
Question

Karbs i salater?

Hei

Kan ikke finne info om antall karbs på forskjellige salater som:
- Crispi
- Hjertesalat

Hadde satt pris på hvis en av dere kloke hoder kan hjelpe meg
Noen spesielle salater som er bedre å spise fremfor andre?

Liker best isberg, men den er vist minst næring i også så tenkte jeg kunne prøve andre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 15:00   #2
Alfamann74
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Innlegg: 31
Alfamann74 er ny på veien

Sv: Karbs i salater?

Min erfaring er at salater og grønnsaker går som regel veldig greit så lenge det er ikke er dynget ned med dressing med masse sukker i eller har andre ting i salaten som inneholder masse karbo f.eks kruttonger. Salater har som regel veldig lite næring generelt i forhold til mengden du klarer å spise før du er mett, så du får ikke i deg veldig mye karbo uansett.

__________________


Alfamann74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:32   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Karbs i salater?

Tenkte mer på at det er lettere å skifte salater innimellom når man vet hva de inneholder. I boka til Torkil står det ett par salater, men ikke crispi og hjertesalat foreksempel. Folk sier at jeg skal spise hjertesalat for den innholder mer næring enn isberg så da hadde det vært kjekt å vite hvor mange karbs den inneholder også

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 19:25   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Karbs i salater?

Tror crispi og hjertesalat kan regnes som bladsalat, som har 1,1 karber.

Selv bruker jeg mest rapidsalat, den har 0,3 og inneholder mest næring også (vitaminer og mineraler), mener jeg jeg fant ut da jeg studerte den store matvaretabellen

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 19:29   #5
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbs i salater?

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Tror crispi og hjertesalat kan regnes som bladsalat, som har 1,1 karber.

Selv bruker jeg mest rapidsalat, den har 0,3 og inneholder mest næring også (vitaminer og mineraler), mener jeg jeg fant ut da jeg studerte den store matvaretabellen

Tusen Takk Alyssa! Da skal jeg også handle rapidsalat neste gang. Ikke crispi som i dag

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:03   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Karbs i salater?

hmm trodde det var isbergsalat som innholdt mest karb jeg, men da skal jeg iallefall gå over til rapidsalat og heller veksle litt mellom de forskjellige typene

Thansk Alyssa

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater i paranøtter? nita58 Ketolysekuren 7 09-02-09 10:20
Påske, nedtrapping på karbs og sånt! Marita Spørsmål og svar 18 27-03-08 20:05
Hvor mye karbs må til? Seffers Spørsmål og svar 3 07-08-07 10:00
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no